ANUGERAH AIDILFITRI 2 … | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, August 29, 2012

ANUGERAH AIDILFITRI 2 …

Alhamdulillah…dulu penah buat entri Anugerah Aidilfitri tahun 2008…kali ni dpt berita baik bulan syawal jugal… Rezki di bulan yg mulia..syukur..terima kasih Allah…dulu hilang duit sket..tapi Dia ganti banyak…

Ok berbalik cerita raya tahun ni..spt biasa tahun ni giliran Melaka pulak..sbb tu gambar raya Melaka saja..kedah balik jugak..tapi semua malas bergambar dah tak pakai baju raya kan….mak pon tak nak bergambar sama huhuuhhu.. Biasanya kalau balik Melaka saya akan cool saja ..hehe maksudnya packing last minit  ..pagi tu baru kalut packing..pas sahur iron siap2 baju raya dan terus menerus packing rasanya 4 jam baru siap kot huhuh ya la nk pack balik Melaka n kedah ..kena spare baju siap2..in case hujan tak leh basuh baju kan..penuh la bonet kete tu IMG01301-20120818-1226 Bila dah bergerak jalan…tiba2…

banggg!!alamakk tertinggal baju rayaaa!!! Cepat2 bang exit PD …

Nasib ler baru sampai tol PD..kalau dah sampai Melaka tak ke haru ..baju 4 beranakk tertinggal kat bilik iron huhuhuuh..makanya patah balik lah kami

Setibanya di RnR jejantas …ada la booth check tayar percuma …masa tu cam malas nak masuk..tapi ada ruang kosong tak payah Q..pegi la jugak…check2…
“bang..ada paku ni.. (tayar depan kanan) “ Alamak aiii…leh tampal ker….
 “boleh2..tapi kami caj rm7” …

Secara positifnya nasib baik kami pi check jugak kalau tak esoknya tak beraya la tayar pancit … Negatifnya saya fikir adakah mereka saja tabur paku ?hehehhe

Sudahnya sampai Melaka pukul 2 lebih ….. Sampai2 …tgk byk yg dah siap..tinggal rendang ja dlm kuali biras tgh kacau2… Cepat tul mak mentua masak..tak sempat menantu ni nak nolong :)

Ok dah tu jer cerita raya saya..beraya sampai raya ketiga kat melaka..lepas tu balik kedah pulak…balik kedah tak beraya mana pon..hujan lebat aja ..so lepak rumah lagik best! eh tapi sempat jugak layan wayangcerita The Dinosaur project..best jugak ceritanya..

IMG01319-20120819-0815
IMG01321-20120819-0816 IMG01323-20120819-0817
Budak2 ni seronok pegi beraya…lagik cerdik ….pergi beraya 2 kali..haha dapat la duit raya 2 kali.. Raya pertama pegi ngn mama..raya kedua pegi ngn mak sedara pulak…
IMG01328-20120819-0950 IMG01329-20120819-0951 IMG01331-20120819-0951 IMG01333-20120819-0958 IMG01334-20120819-0959 Tak der perkembangan keluarga  :) masih 4 orang IMG01336-20120819-1000 Tukar lokasi plak…tumpang derang nak bergambar ni..amik ja la .. IMG01339-20120819-1002 Pak sedara feveret…aisya suka sungguh pakdin ni..gi beraya nak naik keta pak din aja..sama lah aiman….nak berkepit ngn sepupu n pak din ja IMG01350-20120819-1045 Gi beraya umah sebelah …aiman n aisya mmg makan kueh raya..kadang tu siap bwk balik bekal..haihh malu mak!
IMG01358-20120819-1109
Aisya gedik..org panggey suh tgk camera..dia pose tonggek hehehhe.. IMG01361-20120819-1256 En ali demam tak baik2…itu yg berkelubung sampin tu..sejuuukkk ..ngn sakit urat bagai..haihhhh mcm warga emas saja :p
IMG01369-20120820-1255 IMG01371-20120820-1256 Nampak cam hidup tak rimau tu?
IMG01413-20120821-1535 Dompet raya aisya….

sekian :)

3 comments:

Puteri Satu said...

akak ingat anugerah nak tambah sorang lagi ahli keluarga..hik hik

Waney Zainuddin said...

seronoknyer raya. nampak meriah. salam aidilfitri & salam perkenalan (^_^)

| SUE | said...

selamat hari raya ana...
jengjengjenggggg! aiman n aisya nk dpt adik ke?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin