December 2010 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Friday, December 31, 2010

SAMPAI HATI ABG BUAT SAYA MCM NI .....

aku : mcm mana awk kenal dgn abg ali
madu 1 : aritu dia dtg opis ni..pastu kenal2 lah
madu 2 : (diam)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

tiba2 terjaga ..nak nanges!
terus sms asben
"abg...smlm saya mimpi..saya dimadukan..madu 3 lak tu"
"kenal ker"    tgk tu laki aku...buleh dok layan lagik...bukan nk tenang kan huhuhu
"tak kenal...sorang bwk inspira putih ..sorang lagik tak kenal"
"apa petunjuk ni bang...huhu ntah2 abg ada hati kat org lain kot"
"petunjuk nya awk madu ngn inspira putih..satu lagik tu motor besar "
"uwek!" sabau jer laaaaaaaaaaaaa

tu jer la alkisahnya mimpi mlm tadi..en ali kawen lagik 2..nanges2 dlm mimpi..sedih tul rasa uhuhu
padahal mlm tadi tido tak der fikir apa2 pon...ish apa ni dok mai mimpi pelik2  ni

SAKIT HATI

selamat tinggal 2010 ....
ku akhiri hari2 terakhir 2010 dengan penuh kesakitan hati ..kenapa perlu berurusan dgn org yg mcm ni!!!!!
tunggu...akan ku bongkar kan jugak satu hari...

Thursday, December 30, 2010

IMPIAN DIA DAH TERTUNAI...IMPIAN MAMA BILA?

tudiaaaaaa..hadiah secoet pon "impian" bagai hahaha
saja la..impian la bg budak ni..saja aku dok peram lama bagi dia berangan2 dulu ..
sejak dia mintak aku kata tunggu birthday..aku tak nak la .mintak2 terus dapat..nnt dia asik mintak dapat mintak dapat....tak rasa susah langsung..susah jugak nnt
menan2 dia pon dah lama tak beli..beli..tapi yg rm10 gitu jer..kartun2 yg main 2 3 kali patah kiok
puas hati dah dpt...
aku amik age 5+ .tak nampak pon age 4 ke ..
beza setahun jer..igt kan idak la susah nau nk convert2 ni kan

convert jadi autobot

hadiah adik-kolam tu ..leh ler main 2 org depa

optimus prime & bumblebee
aku simpan gambar ni dlm henpon..sbb nnt nak conert ke robot balik..aku pon bukan igt

2 team tgh bekerja utk convert ke autobot ..budak2 darjah 2 & 3 ni pon dah rasa susah nak buat
cian aiman..mama terbeli level 3 ..
igt senang ja
aku cuba2 sampai terlena ..

akhirnya..budak2 ni berjaya gak tukarkan

bwh kereta ada robot...
fuhh terrer aaaaa org yg design benda alah ni..bukan sng tu...
nak lipat sana lipat sini

disebalik tabir pembelian hadiah...sampai berdarah2 jari mama ni haaa
tak nampak ibu jari aku berdarah..
masa ni ramai org dok Q nak balut..krismas la katakan
kami potong Q gi cakap nak balut sendiri
so duduk la tepi tu balut
kelam kabut balut sbb nak cepat...tak sedar masa tarik salotape..jari terkena benda tajam2 tu
igt tak darah..pedih2 jer rasa
tgk2 kat wrapper ada color merah2...baru check jari ada darah huhuhuu

auntie shahi tolong balutkan...tgk ni aiman...

tu jer la hadiah tak seberapa setahun sekali mama kasi
aisya langsung tak mengerti..tgk pon idak hadiah dia huhu


bila impian mama nak tercapai ni ?haa bapak?? hehehe

Wednesday, December 29, 2010

KONFLIK IDENTITI

saje jer...aku ni dok pikir la sorang2..kenapa?

beli kereta brand lain...pastu tukar brand lain...ermmm padahal semua org tahu kereta tu brand apa
eh tu bukan masalah besar pon...saja ja ..sebab tadi ada kereta depan aku

kereta WISH ..kite tau la kan brand TOYOTA
tapi dia tukar logo toyota jadi LEXUS ...pastu ada emblem LEXUS
tak paham aku...tak suka kat TOYOTA ker..tapi apsal beli ?

RAIKAN MEREKA

alhamdulillah...dapat jugak buat sambutan besday tanda ingatan kat derang ...walaupon kecil2 dan keluarga terdekat saja yg ada....tapi ok la...aiman jer mengerti..aisya langsung buat tak heran..apa kebenda la mama ni dok pulun
plan asal nak bua hari sabtu...tup2 tak cukop ahli lak ..tak best lak nak meneruskan majlis..so buat la hari ahad..jenuh la nak simpan kek ngn hadiah..sbb budak bujang bawah ni tak henti2 tanya...bila nk potong kek..bila nak dpt hadiah..

pada hari sabtu ni..tak sabar dah ..terus amik mask pakai dulu

kek nya beli kat SR saja...nak tempah2 kartun bagai..dah terlewat..derang nak seminggu oder
aku nk oder ngn orang...derang lambat reply pertanyaan aku...so balik keja terus aku booking...
pastu beli kek kegemaran ramai ..senang..semua org makan

makanan utk hari tu..
mak masak (kenapa kau tak masak haaaaa? meee sup >>sedappp!!
ayam mcD,jajan2
cukup la utk beberapa keluarga jer
famili abg kob,kak iti,kak chem,abg chau,kak salmah,abg din

malas nk gantung dan bukak belon....aku serumpun kan gitu ja hahahah
tak igt dinding umah  mak hijau..kalau tak amik belon hitam pon cantik

nampak tak..aiman menunggu jer tu nak potong .
kecian dia..
hari sabtu masa sampai tu
"mama..dah bole potong kek"
"belum...cair lagik"
"mama..dah ptg ni..dah boleh potong kek"

haaa jenuh nak menjawab

lilin 4 utk aiman..2 utk aisya


aiman sporting nak pakai mask segala..aisya tak nak lagnsung..tu aku yg pakai topinya
dia buat tak hirauuuu jer...
tu dok tak diam..jenuh nak kepong dia utk potong kek

asben tak der dlm gambar...sbb baru sampai gi beli ayam McD ..sampai2 jer org tgh baca doa..
derang tak sabar nk makan dah..

mak chiti bagi hadiah kat aiman

mama yg tak sabar nk bagi hadiah kat anak
aisya punya..dia buat derkkkkkkk jer..belek pon tak apa hadiah

nakkk?

cik mek yg sebok ngn hal dia
mcm belum mengerti apa2 lagik ..


mama layan aiman..anak mama srg lagik buat hal pi jalan sana sini hehehehe

sebok tgk hadiah dia tu

cerita hadiah..next entry :)

Tuesday, December 28, 2010

8 FAKTOR AKU GEMUK

cehh mula dah dok sebok cari alasan penyebab badan naik
gelabah bewak dah ni...cewahhh
sebelum ni gelabah cicak jer....dah kena perli sedas...menggelupur !

meh kite sama2 analisis...senarai tidak mengikut keutamaan

1.pil perancang marvelon-ni dah msuk 2 thn ler aku amiknya..kalau kata badan naik...masa bila naik..lepas brp lama amik?

2.aisya dah besar sikit- dulu pon sama..masa aiman dah setahun lebih..badan aku dah naik

3.aku dah stop kopi guara -mmg masa amik kopi ni..berat menten tak naik2..walaupon perut buncit..tapi tak sebuncit sekarang

4.cocoa collagen- adakah ini penyebabnya?dah masuk set ke 4 aku amik nya...asben pon dok cuba analisis..dok teka ini kot penyebab hahahha

5. umur dah meningkat -sila terima kadar metabolisme pon dah menurun..tapi aku dok makan mcm aku umur 20-an dulu ni..makan tak hengat!

6.makan fastfood -ni cubaan nak salahkan en asben yg selalu bwk balik fastfood hehehe...

7.malas buat senaman terutama sit-up

8.mengandung dah 2 kali --cehhh org lain anak sepuluh ramping jer


setelah menganalisis penyebab2....kena la amik langkah2 mengatasinya
aku pon tak tau nak teka yg mana satu antara 8 ni penyebab utama...korang teka ?

langkah pertama aku amik skrg ni ...tak makan malam ..atau makan sblm kul 7..mlm kalau lapar..makan buah saja

sbbnya..aku dok berpegang teori metabolisme tu ehhehe..

berkuatkuasa malam isnin 26.12.2010

dugaaannnnn ..balik kampung baru ni..
"naa mkn na.."
"tak per2..mkn dulu...sy diet ni hehehehehe"gelak2
"diet menda ko tu...dah kurus ponn"
"haihhhh takboleh2...dah gemuk smpai kawan saya tegur saya peknen"

sambil lalu tgk ada asam pedas..

gi mandi dulu ..
turun2 amik pinggan duduk semeja makan
hahha abih kena perli
"tak leh jadi la..rugi blk kg diet...nnt isnin ni mula balik"

kalau lah..lemak ni boleh dihirisssssssssss!

Friday, December 24, 2010

ANAK BUJANG KU

kite lupakan sekejap cerita aku yg macam org peknen tu kan..hehe nnt aku nk postmortem faktor2 jadi begitu :P

arini anak bujang ku dah cecah 4 tahun! 241210 ...
mmg dah senang la sekarang...sbb dia dah pandai uruskan diri sendiri dah...
mandi ..gosok gigi....cari baju sendiri ..sikat rambut bg pacak..semua buat sendiri
kadang2 aku yg malas ni mintak dia mandikan adik pulak..hahha
tu salah satu faktor badan aku naik kot ahhahaha mula dah cari sebabbb...

pastu yg aku rasa dia lagik besar skrg ni..dah pandai mintak nak tinggal ngn nenek
tak nak ikut kitorang balik seremban tempoh hari...sekarang ni dia masih kat melaka lagik..huhuhu sabau jer la anak aku ni....

lagik sekali dia rasa dia dah besar...masa nak pegi malam berinai rumah pengasuh tu ...
"aiman..cepat tido dulu..jap gi bangun nk gi umah mak"
"aiman ngn adik tinggal...mama pegi ngn bapak..aiman nak tgk kartun" tuuu tengok tu suruh aku tinggal dia kat umah pulak tu..cam berani nau

sedar tak sedar..mmg dah besar pon dia
dah leh jaga adik..masa kat pantai aritu...dia yg tarik tgn adik tak  bagi pegi jauh2...tka bagi pegi dkt anjing..mmg bersungguh2 jaga...terharu mama tengok

bercakap pon makin petah sekarang...buat2 cerita fitnah mama pon pandai gak...
mama doakan aiman sentiasa sehat ceria....jaga adik baik2


pagi tadi tepon dia kat umah nenek
"mama...dah beli hadiah ker?"
"mama nk gi beli la arini..."
"robot apa mama..robot apa.." cehhh buat2 tanya lagik tu

dia dok mengimpikan hadiah kat atas ni....tengaharini nak gi mencari...al nasib ler..bulan ni ada rezki lebih sket

happy birthday putra aiman!

Thursday, December 23, 2010

SERIUSSSS!!!!AKU NAK DIETTTTTTTTTTTTT!!

wahhhhh ini sudah tekanan
bila mana kawan kau telah bertanya "ana .hang peknen kaaaaaaaaa?"

sensitip2 hahahaha...

geni...terima kasih atas soklan tulus ikhlas hanggggggg
hahaa..memberi motivasi utk aku diet betul2 ni

aritu asben pon tak ckp apa2 masa aku tanya "abg redha ka tgk perut saya mcm ni"
dia sengih tak jawap..maknanyaaaaaaaaaa???

kalau kata nak jaga hati aku mesti dia jawab "oh abg tak kisah perut bertayar2 pon hahahah"

ok..ni kira azam utk tahun baru lah ni... BERAZAM!! cewahh beria

KALAU TAKUT DILAMBUNG OMBAK..JGN BERUMAH DI TEPI PANTAI

tajuk tak der makna....saja nak gunakan perkataan ombak dan pantai
aku mmg suka lepak kat pantai...dengar bunyi ombak...
klik video ni dgr bunyi ombak sbg latar blkg entry ni...sambil2 browse gambar tak seberapa

video
ombak kuat..besar..tak sesuai sgt utk mandi
bendera merah keliling pantai tanda warning

kami hanya melepak sambil mengunyah2 ..manakala aiman ngn bapak bermain di gigi pantai
sambil dilanda ombak
main tepi2 sajo...aiman golek2 bg kena ombak ..gian nak main air
aku sempat la melenakan diri.....baring2 terus terlena...nyenyak dibuai bunyi ombak agaknya

kul 9 masa ni..panas pagi ...pantai dia ok la..nak kata bersih sgt tu tidak la jugak
pantai curam..mungkin kena ombak kot..jadi cerun

buih2 putih
kat tepi2 gini jer la leh main pon

tu jer la aktiviti hari kedua...gi pantai sampai kul 11 lebih...balik umah...makan2..golek2..tidoooooooooo
hujan renyai2

kul 4 lebih hujan tak berenti lagik...kami round2 dalam kete sekitar desaru

hari ketiga..dah nak balik
singgah pantai desaru lagi...lepak kejap jer
aiman tu tak leh tgk air...

-PIC REMOVED..kontroversi :P-
aiman snap

pegi lepak tanjung balau puak



aiman yg taknak org amik gambo dia

duduk la lepak2 makan angin gini ler ...
sungguh bosan itinerary kami haahha

tanjung balau...mmg tak sesuai nak mandi ..

pastu selamat tinggal desaru!


singgah masjid...
sambil2 ziarah kubur sultan mahmud mangkat dijulang


pandangan bangunan makam dari luar

aku tak masuk..jaga aisya..
aku pon tgk gambar ni saja

ada beberapa kubur dlm tu

nama2 ..

pastu balikkkkkk...ikut jalan kluang..saja abg ipar nak bwk jalan lain pulak..
so tengok la..jalan2 kiri kanan apa ada..hehehehe


kami sekeluarga yg pegi
tak la ramai sgt...



video
di akhiri video yg aku amik masa dok layan ombak

kesimpulannya : cuti kali ni rasa tak puas...kena pegi cuti tempat lain pulak hikhik

Wednesday, December 22, 2010

PERCUTIAN YANG DOT DOT DOT

saja letak dot dot utk subjektif ...nak kata tak seronok...seronok la jugak ..seronok sbb bersama keluarga....yg tak seronok tu hehehehhehe

plan asal...nak pegi kenduri sambut menantu sambil2 bercuti
idea aku la ni suruh asben booking kat desaru..padahal kendurinya kat kulai...aku dgr2 nama felda..aku igt dekat2 kota tinggi...hehe salah rupanya
jadik plan nak gi kenduri dibatalkan sbb en ali kepenatan katanya...jauh nak masuk ke desaru tu
pastu nak patah balik ke kulai?huh tak sanggup

-PIC REMOVED...hehhe-
on the way......


jauh giler nak masuk ke desaru nun ...idak la giler...sbb jalan satu lorong kan...tu yg rasa jauh kot..
kira2 100km dari exit tol kulaijaya ,hampir sejam setengah nak sampai ke desaru

penginapan kami sgt murah..RM20 utk 2 mlm...hhehe
kami menginap di rumah penginapan tnb ni ha...dah ada kemudahan kan..gunakan lah
ko jgn komen byk2..bayar dah seciput...

terpencil jauh kedalam rumah ni...masa mula sampai aku rasa seram2 jer tengok
jauh jugak dari pantai...mmg semata2 rumah jer kat sini
(aku tak nyatakan perasaan apa2 ...nnt ada jer anon komen ..tak bersyukur la apa la..)

sunyi sepi ...kawasan luas...ada tmpat BBQ..tapi kami tak rajin nak prepare nak bbq segala
kawasan ni byk monyet...monyet2 ni tahu ada org kat rumah ni...terus derang serbu
ni kat beranda dekat living...kami dok tengok dari dalam tak berani bukak pintu..takut kena terkam

bertenggek tunggu makanan...lagik kite bagi makan..lagik ler derang suka datang lagik


living..besar rumah ni..
tu yg rasa takut2 seram sikit..
nasib ler mak ngn abg ipar ikut sekalik..idak la rasa sunyi sgt..



master bedroom
ada 3 bilik semuanya

bilik no 3 dan 3 ,ni aku tgk ni aku rasa takut
ntah tak tau...kalau la kami berempat jer dtg..mesti aku dok bayang2 ada org dlm bilik ni

dapur yg lengkap semua..kuali periuk pisau pinggan segala

tu cerita penginapan dulu...nnt sambung cerita pantai pulak

Tuesday, December 21, 2010

BUDAK INI.....

1.sudah melangkah usia 2 thn arini!211210 ...
2.dah masuk alam "trouble 2" ...huh merajuk juih mulut kalah mulut mama
3.bercakap belum lagik...mcm abg dia jugak ler kekdahnya...tapi tak per..mama tak mendesak utk cepat segala2 nya....
4.tabiat pelik...suka korek idung dan jilat jari lepas korek ...mcm lazat sgt2...pastu sengih2 kat org
sapa ajar dia ntah dok rasa taik idung....huhhuhuhu kotor nakkk oooiii
5.mama ngn bapak plan nk celebrate kecil2 ajer kat kg nenek..bersama besday abang...
6.hadiah apa nak kasi ...mama tak da idea..
SELAMAT HARI LAHIR sayang mama!
nnt besar rajin tolong mama tau...jgn lawan cakap mama :)
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin