April 2011 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, April 28, 2011

FUNFAIR !

Tak larat nak naik genting sokmo…..layan kan ajer budak2 ni kat funfair…aiman ler..pantang tgk ..nak pegi…tapi kali ni pegi naik 2 rides jer...pastu tak main tikam2 ke apa ker…kadang2 rasa mcm berjudi lak dok beli main tikam tu
DSC06491
Peserta tertua …hihihi gigih tu muatkan diri dlm gajah tu..dah la kaki panjang..haru!
Tak naik takut nak bagi derang berdua jer..sbb kat tepi tu tak der guardrail…mana tau..aisya nanges nak terjun ker..tak ke haru ..so terpaksa lah bapak ngn mama teman

DSC06492
Mama pon over !parent lain tak naik pon…kami jer huhu..malu lak rasa ..

DSC06494
Ni gambar aku rasa plg cantik…sbb nampak berpusing tp objek statik..eh aku syiok sdiri jer ni..prof.photgrapher jgn dok komen :P

DSC06496
Rides kedua…feveret derang lah..mini train
Lepas tu terus balik…nasib ler mereka tak melalak..sbb cakap..main 2 jer..bapak tak dak duit hihihhii

p/s: esok mau cuti ...mau pulang ke kg halaman ku..yuhuuuuuuu!nikmati cuti 4 hari sepenuhnya 

Tuesday, April 26, 2011

BIRTHDAY KU BIRTHDAY MU JUA ….

DSC06504
Hari ni hari lahir asben ku ..selang 2 hari dari tarikh lahir ku ..so mmg akan berkongsi sambutan besday lah…jimaattt!
Selamat hari lahir suami ku :) ...yang ke ermmm ermmm..

Pada mulanya aku nak tempah kek …tapi jadi terlupa pulak…akhirnya kek jusco jadi pilihan..
Nampak luar cam sedap..tapi dalam keras sedikit..
DSC06506
Pada malam besday ku…kami berkongsi menumpang sambutan yg dibuat utk mak mentua .Tujuan balik kg baru ni pon nak meraikan besday mak
Kek mak mentua 69 tahun sudah

DSC06500
Bbq bersama ahli keluarga ..adik beradik asben semua balik kecuali 2 keluarga …adik ipar aku yg rajin menguruskan majlis ni…kami hulurkan duit sajer…aku pulak sakit kepala berdenyut2…so mmg tak dapat nak hulurkan bantuan tenaga …
potong
Pasangan yg menumpang menyambut besday mak …..senyum tu tapi kepala sakit..gagah jugak turun gi majlis..nak ikutkan hati mcm nak tidooooo jer…setiap bulan aku mesti sakit kepala…asben kata ’senggugut kepala’
suap
Dah menumpang ..gedik bersuap2 pulak….

Lepas majlis ..kemas2 apa yg patut..tolong jugak lah..buat yg terdaya..pastu tidooooo..anak2 pon aku tak peduli terus tido dulu..serah pada asben
DSC06514
Bangun pagi tu…dalam kegelapan dan kerabunan …ku lihat hadiah ini di atas meja mekap….dah tahu dah isi dalamnya…buat2 terkejut jugak…
masa gi beli tak balut pon lagik..balik rumah dia simpan kat mana ntah...punya la tak bagi aku tengok
"ni sape balut bang"
"suruh org kedai "
"laa ciannnyaa..abg beli wrapper jer pastu suruh balut pulak "
selamber dia jer...kalau aku tobat segan nak suruh..beli wrapper selai...lain ler kalau beli barang kat kedai dia jugak

DSC06526
Teka apa?
Kami gi beli sama2….disebabkan ini ..kami hampir kehilangan aisya…dah hilang lbh krg 5 minit gitu ler..
Panik!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Taraaaa!Dior pilihanku
Sebenarnya tak tgk pon brand apa..main try pakai ikut sesuai muka jer..pastu suka yg ni..sbb simple dan color pelik sket…
Design tepi pon tak menyerlah sgt nampak brand tu….
DSC06520
“Thank you darling!hadiah u dah kasi kan….so I belanja makan jer la tonight,ok? “

Monday, April 25, 2011

SAPE LAGIK NAK KASI…KALAU BUKAN SUAMI …

DSC06527
Bertambahnya usia ku…bertambah lah kad di board ni…ada yg dah remove yg dah lebih 3 thn
Kad yg baru..belah kiri atas…pilihan kad suami ku memang ceria…aku suka !!dia selalu rahsiakan kedai dia beli kad …sbb tak bagi aku pegi beli sama …..

souvenir plg lama kat situ...kayu pembaris Cameron highland..dari kak ain..merangkap housemate opismate unimate  :)

Thursday, April 21, 2011

GAMBAR SEKITAR HARI KELUARGA TNB

gambar sahaja tanpa celoteh...
DSC06401
Bercanda di tepi pantai

DSC06413
Bersukaria dgn dunia mereka

DSC06414
Proses pengadilan

DSC06416
Bersediaaaa..
DSC06418
DSC06422
Blkg tu chalet ..mengadap laut ..kami tak menginap sini..kat chalet lain ..tak tau dalam chalet ni mcm mana..

DSC06431
Mencari remis….air surut


DSC06438
Berendam ….

DSC06440
Kemudahan gelanggang utk volleyball/futsal

DSC06441
Pondok dan tempat makan sambil amik angin pantai

DSC06443
Chalet Keluarga…
Mana tau kalau2 nak buat aktiviti ngn famili ke opismates ke..boleh la..tp jangan cerewet

Wednesday, April 20, 2011

VIDEO PILIHAN

Layannnnn...!

GAME : KUTIP GULA2

nasib ler video ni bisu(ter off microphone)..kalau tak dok dgr suara aku jer la
awal2..tgk dari luar gelanggang..last2  masuk dalam gak
ni kategori 4-8 tahun...yg budak2 dah sekolah laju gila la kutip
aiman dpt 28 biji ..dpt no 4...aku bangga ngn dia..boleh join aktiviti tanpa malu2

GAME : BOLA PING PONG DLM SUDU
game ni bapak ngn aiman yg join...
pada awalnya bapak mendahului...tapi aiman slow bwk penuh hati2..mmg tak jatuh bola dia bawak
dpt no 4..last sekali

GAME : ISI AIR DGN SPAN

ni game utk kategori remaja 14-17 thn..tapi sbb tak cukop org...mak budak pon join jugak
penattttttttttttt ...dah lari atas pasir..pastu nak penuhkan air dlm  botol ...lari ler ulang alik bwk span
awal2 tu laju gak la aku lari...pastu langkah2 panjang2 jer la..
kalau berpasukan tak penat sgt..ni sorang2 nk kena penuhkan air..

huh dpt no 4 ..dpt gak hadiah
menggigil kepala lutut lepas habis game>>otot berkarat lama tak exercise


VIDEO PLG KELAKAR --sib baik la bisu..kalau tak dgr la aku gelak terbahak2
GAME: BWK BOLA DLM GUNI
kategori bapak budak..sayang betul video ni bisu
team asben dpt no 2


GAME : CHOPSTICK & BOLA PINGPONG

derang kena jalan itik...amik bola pingpong ngn chopstick..
ni dpt no 1 kot ..

Tuesday, April 19, 2011

MALAM TU KAMI SGT BERTUAH...

malam tu malam bila?
ok..suka kan buat cerita tak lengkap hehehe...minggu lepas ler..ada family day tnb kawasan kuala pilah
tempatnya kat kawasan kampung..kat pantai kg kuala sg baru...oh mmg kelakar giler kes kami sesat nak sampai sini...terbahak2 gelak dalam kete sampai nak terkencing

cerita tentang aktiviti kat sana..nnt satu entri..

aktiviti kali ni...aiman pon join....yg penting semangat ..mak dia semangat..pak dia semangat..anak pon kena semangat
kami masuk apa2 game yg boleh masuk...kategori remaja pon aku masuuukkk hahaha

DSC06472
pada malam penyampaian hadiah


DSC06466
kami dok di 'satu tempat yg bertuah'
ni adalah hadiah2 pada mlm tu...bukan lah hadiah grand2 pon..sekadar suka2 jer ..

DSC06458

DSC06475
hadiah lucky draw utk kanak2....dua2 anak aku dapat..berturut2 nama naik...tu yg syiok tu
dapat tabung ..elok la..tabung dah bersusun kat umah tu  utk dipenuhi bapak


DSC06471
kerusi yg bertuah hehehe
cabutan bertuah seterusnya...utk 5 kerusi yg ada nombor...kebetulan.....masa dia nak announce cabutan bertuah ni..aku bangun gi depan jaga aisya...masa tu MC ckp...
"cabutan bertuah kali ni...ermm macam mana ek nak cakap..."..
aku dok berdiri lagik kat situ
"mcm ni lahhh....kita ada 5 nombor ...cari bawah kerusi masing2.."

masa tu cepat2 lari gi tempat...asben kat depan gak..sib baik sempat dia amik kerusi tu hehee
ada nombor 2...so dpt ler hamper tu...ok la..

jadi mlm tu...dpt 3 ler yg bertuah...
DSC06489
mengumpul tupperware jer la...yg dlm paper beg merah tu..hadiah utk besday asben ...dpt set ECO Tupperware tu..aku ler belasah jawabnya..
puas hati la jugak..penat sakit badan berbaloi la jugak..hehhehe

Monday, April 18, 2011

INI BUKAN PREVIEW ….

Hari jumaat ..aku EL..pengasuh ada hal…dah namanya bercuti di rumah..bukan bercuti lah namanya..
Sampai kul 9mlm tangan dok pegang mop lagik…..bukan aku dok mop 9 pagi-9mlm..hehe

Sambil2 mengomel sendirian…sambil2 beri motivasi penggalak naik turun tangga mop atas bawah…
“Tak pa..tak pa..keluar peluh ni..bakar lemak..bakar lemak”sambil dok mengemop

DSC06403
Esoknya pagi2 sabtu kami dah bertolak ke destinasi…bukan luar negara…bukan luar negeri…luar kawasan jer sikit ahaks!
Janjiiiiiiii..keluar rumah…janji tak yah fikir nak masak apa…nak cuci umah bagai..nak kemas bilik..
Bangun tido makan tersedia!tu nama bercuti…
DSC06433
Makan tak yah fikir..percuma pulak..melantak tak hengat…dah ler makan mengadap pantai…tak yah pegi restoran2 mewah…masa makan dok membayangkan konon2 berada di Bali hahah tiba2

DSC06432
Masa ni air dah surut ....petang air pasang ..

Lepas makan…lepak2 amik angin…..time ni betui2 aku dah lupa opis..igtkan dah tak keje
cuti kali ni…sakit badan ku!nnt aku tayang video mcm mana aku boleh sakit2 ….
(sensitip tul perkataan video skrg yer…apa cete ni..mcm tak de ending jer)

Friday, April 15, 2011

PEACE!

dah tau belum empunya jam omega tu? ..ooopppsss!!peaceeeee..  *sengih*

jam aku pon ada no siri kat bwh jam tu...tapi idak la pulak depa amik nama masa beli ..jam murah ja..buat habis karan jer amik nama bagai  aihhhhh

ok sudah2..biar mereka dgn urusan mereka...

DSC06325
ada org rindu aku merapu ...haii.sue.!!.ni saya update kerna kamu!letak sekeping dulu lah yer sbg warmup...
malas dan tak sempat nak update ..lunch hour merendek makan luar jer...dah kering nnt ...duduk dalam diam2...muhasabah diri ..*insaf*

happy weekend!jom ketemu di pengkalan balak!

Monday, April 11, 2011

COLLAGEN MASK

Cara lain mengaplikasikan kolagen asli ni..
Selain diminum..boleh jugak dibuat masker..ni cara saya lah…nak beli kat mask kat farmasi pon boleh..ada 2kpg dlm rm8 kot..rasanya la..dah lama tak beli
Cara menjimatkan..guna kan apa yg ada
DSC06239
Tuangkan atas tapak tgn..sket jer..lebih kurang besar duit 20sen ..pastu tuang toner…gaul2 atas tapak tgn bg larut…sifat kolagen ni mudah larut dlm apa jua cecair…
Lepas tu sapu kat muka…ada sedikit bau kolagen…tahan nafas masa ni heheheh
Biarkan kering sehingga mana anda suka….lapisan yg dibentuk berkilat mcm kita sapu putih telur kat muka..
Dah puas hati dgn ketegangan di muka tu….boleh la cuci muka..dan rasailah kelembutan pada wajah anda!



Utk mencuba …takut alergik ke tak sesuai ker…boleh oder yg 100g dahulu



Contact saya : 019 2616765 –cikpuan ana

Thursday, April 7, 2011

PENEMAN MAMA

berjaya mengharungi hari2 tanpa suami disisi dgn berjaya ....hikss...statement gedik...suami tak da 2 mlm ja ..kecoh lebih :P

DSC06362
fesyen terbaru aiman....apa nak jadi laaaa aiman ...ngn kipas kat blkg..gogles nya lagi..baju spiderman...
dah ala2 kartun din beramboi dalam majalah ujang ker?

DSC06290
cik aisya pelakon air mata

DSC06292
nampak besar lak dia

DSC06293
ada adik ke tak da adik lagik pasni?aiman tu sebokkk jer mintak baby ..
pastu kawan aku ada citer...tgk nipple anak last tu..kalau terbelah dpt adik pmpn..kalau tak..adik laki..
aku tny lak .."kalau tak der adik lagik..tanda mcm mana pulak" hehheheheh

penah dgr ke petua ni?aku check aiman punya...tak terbelah pon..aiysa pon tak terbelah

Wednesday, April 6, 2011

SUKANEKA YG MERIAH DAN BEST!

sukaneka tahun ni...ada peningkatan pada aiman..
kalau dulu nampak dia cam malu2 lagik..pastu mcm tak bersemangat pasukan sgt..
kali ni..dah nampak perubahan..walaupon masih keras dlm menari hiks!

rasakan kemeriahannya ..tonton video2 kat bawah ni !

bacaan ikrar


sesi panaskan padan ... "boleh pandang2...jgn pegang2..." lagu feveret putra

acara pertama : perah betul2 ...aiman org 2nd last ...masa ni grup dia ketinggalan sket..tapi masa lari patah balik..aiman laju jugak..so dpt selamatkan kumpulan
"bagus aiman...aman lari kuat..."mama memuji utk kasi upppp smgt dia
"sbb kasut baru ek mama" cewahhhhh psiko kan


game 2 :lompat2 jgn tak lompat ---jauh2 aiman letak tu...agak slow disini
nasib ada pasangan pmpn yg terakhir yg buat cepat..so derang menang 

game 3 :nak mama ke papa  ---menang jugak

aiman memberi sokongan...aku suka mcm ni...ada team spirit la kira

cooling down ....lagu chicken dance

Tuesday, April 5, 2011

PREVIEW.......

DSC06288
Setahun sekali naik bas …dia suka sgt..asyik ckp “aiman pegi ngn kwn2 naik bas tau…mama pegi ngn bapak”

DSC06289
Bwk sekali kak chom dan hanem yg org kata adik aku heheeh

DSC06294
Kami sampai sebelum 9 pagi..terus bentang tikar makan utk sarapan…
Aku dah pasrah …tak jaga makan skrg ni…haha sbb…nak bg susut tempat lain..tempat lain lak yg susut..

DSC06297
Dlm hidangan di atas ni…ada 2 benda yg aku masak heheheh….agak2 apa :P ?

DSC06308
Pasukan tadika mimos sdg berkawad utk perarakan masuk


seperti biasa....cik aisya ni mmg tak sabar nak join!tunggu tahun depan yer

DSC06321
Menang!menang!menang!yeayyyyy …team aiman menang ketiga2 games…dpt hadiah satu jer hehehe
Mak dia yg bersemangat menjerit sorak

DSC06330
Aku yg bersemangat hahha!bolottt semua ..hadiah byk dari aiman :P
Janji menang…haha tak kisah ler hadiah apa pon….

Ni baru preview…akan bersambung lagik :)

Monday, April 4, 2011

KALAU TAK SABAR…jgn jadi cikgu!

Aku nak luahkan jugak rasa geram dan marah dgn kes terbaru ni…cikgu yg tak berperikemanusiaan..
Tak boleh kah bertimbangrasa dalam menghukum ….
budak baru usia 7 tahun….kalau pon benar dia yg mencuri duit yg tak seberapa tu..serahkan kat pihak atasan utk tindakan selanjutnya..

Aku sedih..aku ada anak..aku dok bygkan..mcm aiman masuk sekolah nnt…kecik lagik badan kurus gitu..cikgu marah pukul mcm mana la nnt…
Kita susah2 mengandung lahir besarkan anak…senang2 jer pukul anak org sampai mati…
Pukul utk membentuk ..mengajar lain caranya…

Aku tau…masalah disiplin budak2 sekarang..apa kata..buat sistem kredit utk derang
Tetapkan kredit sekian2 utk derang utk layak kekal kat sekolah tu …
Buat salah…potong kredit…nak lagik best..letak keputusan akhir kredit dlm rekod kemajuan …
Biar parents monitor tgk disiplin anak masing2 ..pastu di akhir tahun pengajian…letak skali kredit dlm sijil..upsr ke pmr ke spm ker…biar tertera disiplin tu…
Aku tau..cakap mmg senang….

Tu jer luahan hati pagi ni…sedih tgk berita semalam…aku membayangkan tempat ibu murid tersebut..

Friday, April 1, 2011

CARA2 NAK BG AKU MENGAMUK

Senang jer …
-sila buat umah tunggang langgang …kotor ..sepah sana sini…masa ni cuba amik bacaan tekanan darah aku….

Cara nak sejukkan aku pon senang….asben pon dah tau tektik nak pujuk aku
-kemas rumah…

DSC06286
Semalam…balik keja…tekanan ok..tgk rumah macam ni..pastu depa dua org ni pi tambah lagik..

Bersuka ria bergembira dua2 org tu sambil2 menaburkan cereal…korang rasa aku bertempik ke tak?
Dah bapak depa tak da…nak handle kesabaran ..mak aiii…

Pastu aku mengamuk….terus seme kutip masing2 punya
Mesti jiran sebelah aku heran..ngn anak2 kecik gini pon aku dok suruh kemas..
Aku bukan apa..nak train bg biasa jgn dok suka sepah2…

“kemaaaaaasss!!cepatttt..kemas cepat…mama tutup tv…”terpaksa bertempik…
aku ckp lemah lembut penuh kasih sayang depa buat main2 gelak2 tak takut…

Lepas tu aku sapu..mop lantai..pastu rest..haaa legaaaaa…..pastu baru leh bacakan buku ke apa kat depa tu…
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin