SAPA PATUT MERAJUK | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Saturday, October 3, 2009

SAPA PATUT MERAJUK

sesaja godam nampak gambar megi ni..
ni kisah bulan puasa yg lalu

situasi:
710 dekat2 nak bukak posa

isteri : (tengok henpon ada miscal 2x ,terus call suami )
suami : haa..laksa tak da la
isteri :hmm pastu abg beli apa?
suami :nasi ayam
isteri :hmmm ok (dalam nada agak kecewa)

tengok jam..712..azan berkumandang menandakan masuk nya waktu maghrib dan berbuka bg kawasan seremban

isteri : abg kat mana ni..dah bukak pon
suami :on the way la ni

isteri : (merajuk...bukak posa minum air jer..pastu gi amik megi rendam masuk microwave ..tanda protes hehehehe)
suami : (suami pon tiba..bwk 2 bungkus nasi ayam..)nak makan tak ni?
isteri :taknak ..org dah buat megi pon,..sapa suruh lewat lagik..tu yg laksa dah habis
suami :laa..org call nak tanya tadi
isteri:abg call pon dah call 7 ..mmg la laksa habis
suami : (merajuk gak..makan pon tunduk tak ckp pon..pastu terus naik atas tak teman pon aku mkn megi hhuhu)

jadikk....sapa patut merajuk sebenarnya?
isteri yg nak makan laksa tapi suami gagal membeli sbb habis sbb balik lewat
atau
suami yg beli nasi ayam tapi isteri tak mau makan

sebenarnya aku makan gak nasi tu..tp kul 10 la..dah perut lapar kan hehehhe
(aku pesan awal2..bgtau kul 530 petang kata nak makan laksa..sapa suruh balik lewat lagik kan..hehe..sib baik aku tak ngndung..kalo ngndung ngidam jenuh meleleh anak dlm perut )


tu jer cerita megi di bulan posa...
ahhaha gado2 sayang :P

12 comments:

Abang Long said...

Uiks ... kuat merajuk juga ya ? hehehehehehehe ... lain kali tulis kat kertas dan tampal didepan cermin kereta

mama uzma said...

keh3...
klu iena..iena pun mrajuk kak..
dah trasa2 kat tekak kan apa yg nak kita mkn..bila x dpt gerenti frush x hingat walaupun x ngandung..

PuteriSatu said...

ahaks....tapi klu hubby akak kan... gigih dia cari gak laksa...sampai dapat... tapi pehtu dia merungut2la... bebel...tapi cari tetap cari.. tapi tak tahan dia bebel tuh...tak tahan....

genny da bomb said...

amboi hanggg..keja merajuk ja ni ahhahaha...aku pn mebi gak frust tapi aku belasah je apa dia beli..hahahah..ng mulut bebel2 balik lmbt la apa la bla2

genny da bomb said...
This comment has been removed by the author.
my little family said...

genny, lawak tu..merajuk2 gak tp makan ttp mkn kan? hahaha.. bila abg long komen suh tulis kat kertas tu ingt satu citer..hahaha..nanti klu rajin MA bt n3 pasai citer tuh..haha

contactlens said...

mewakili si suami: awat tak check hp tu??smpi 2 missed call x jwb..laen kali check hp..

myself: watpe gado2.....errr nmpk menarik pulak meggi tuh....slurpp

shaifulsafar said...

hek eleh... kelako jugak couple ni yerk?... hehehehe....

takpe2... tu pengerat kasih namanya... :-p

kirana said...

abg long,
haha penat gak tau merajuk ni

ina,
laksa tu dok mkn selalu ..tapi biasa la..kalo kita nak tu..nak jugak..hehe

k.puteri,
aa dia pon jenis tu..bab mkn jarang menghampakan..tapi sbb aritu dia lewat kot ..saja gedik nk merajuk2


geni,
tu la aku takut lak badan jadi dua hahaha

k.ayu,
dah lapaq kan..kena la makan gak..jatuh ego ku hahaha

shaiful,
asam garam..perencah org kata kan

kirana said...

contactlens,
dah dekat nk posa..dok kalut kat dapur nk buat air la apa kan...hehee
dok bela kaum suami lak ekkk

mama umar said...

kalo merajuk asben layan xpe..bole gak majuk2 manja..hehe

kirana said...

najwa,
ermmmm..harap nak layan...krim salammm hahahhaha

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin