January 2012 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, January 31, 2012

AJL 26 yang saya suka …..


Paling suka sekali …alyah kisah hati…meremang bulu roma cheqqqq..dan harap dia menang..



Yg kedua meremang kan bulu roma ..3 suara ..beribu sesalan


Karma faizal tahir….Suka jugak tp tak meremang sgt laa…suka tgk persembahan bertenaga dia



Yg paling tak suka …
Cinta muka buku …sori yer saper yg minat ..makcik ni dah tua….tak berapa minat ler lagu2 gini ..

Monday, January 30, 2012

2901 ke-6

semalam ..2901 tarikh kami disatukan ...baru genap 6 tahun..jagung muda lagik :)
kali ni tak gi celebrate mana2.....just potong kek makan ngn anak2 ja kat rumah..
hadiah pon dah dpt advance aritu kan ...haha hadiah bersama jimat :P


IMG00163-20120129-1723
semoga kasih sayang ini berkekalan selamanya...

IMG00165-20120129-1723
aiman tumpang happy ..nak tumpang potong kek tak daapat :P
IMG00166-20120130-1122
kad yg saya dapat di tengah malam buta ....brilliant katanya hiks :)


IMG00158-20120129-1458
tak sangka pulak dia gi tempah sesi urutan kat Thai Odyssey sbg hadiah sampingan hihih... tahu pulak dia saya suka menda2 gini... **terharu tauuu **
semalam dah pegi urut kat sini ...asben tempahkan utk thai tradisional massage..tapi tengok gambar mcm kepak sana kepak sini..takut pulak nak cuba..takut sakit..so saya tukar amik aromatherapy massage ...saya pilih aroma firm n tone..utk kulit jugak lah ..bau pon sedap

mmg besttttttttt sgt urut  kat sini!lain lah dgn urut spa ngn urut thai ni..mesti cuba :) ..(awarded Best massage centre)
saya amik yg 60 min =rm104 termasuk tax ..

IMG00147-20120129-1155
terima kasih suami ku :)

Friday, January 27, 2012

IMBASAN

Sajer2 belek2 gambar kahwen dulu ….sangat simple majlis kami…yer la kewangan masa cukop2 ajer ..kenduri aku guna duit sendiri…duit hantaran campur duit saving….bajet sungguh lah …jgn kata nak gambar pre-wedding kea pa …photographer pon tak amik… adik aku ler jadi cameraman..pinjam camera gabak kwn dia ..tu pon yg jenis guna Kodak tu.. Nak salin baju berpasang2 lagi lah tidak..selai tu jer la baju ..mmg bajet habis lah..
P2261425
Kat kedah pakai baju songket..amik kat kedai kwn kg …nyesal pon ada gak ..mekap dia main cincai jer..pakai bedak pon yg dah nak abih..jenuh dok tenyeh span2 tu …pastu mekap kalut2..sbb ada org dok tunggu nak mekap jugak…mekap kat kedai …haihh sabau jer la….tak suka tgk gambar kat kedah..selebet
P2040054
Melaka ..tema hijau ..
Mesti korang heran apesal tiba2 dok cete kawen pulak ni hehehe…saja ler…imbas2 nak dkt anniversary ni  :)

Wednesday, January 25, 2012

Ekonomi

Hikhik nak merapu pasal ekonomi rumahtangga..isteri mmg layak jadi menteri kewangan keluarga,x caye ngn kemampuan isteri menguruskan kewangan ker..

Cuba tgk contoh di bwh ini,bagaimana isteri menjimatkan perbelanjaan keluarga ,nampak x tarikh pertukaran tong gas tu,12.12.2010,pastu 25.01.2011,arini genap setahun tp belum tukar lagik hiksss..sungguh jimat ekonomi keluarga :)

Ok sebenarya merapu2 ni sbb sy EL arini,jaga aisya demam,pastu menggoreng utk sarapan,check ler tong gas sbb rasa cam dh lama x tukar,bila asben keja saya cuti takut gas abih tiba2 ja ,namanya nak ada tong gas spare idak ler pulak
Ok kwn2 nak gi smbg keja2 surirumah pulak ni..daaaa

Friday, January 13, 2012

SAYA SELALU BAYANGKAN…..

Selalu….selalu sgt. ..
1.selalu bayangkan …balik2 keja…rest sambil diurut2
2.selalu bayangkan lepas buat kerja rumah ….lenguh2 di badan…duduk bersandar sambil diurut

Itu jer la yg selalu dok bayangkan pon ….sekarang pon mmg en ali lah tukang urut nya…tapi lepas tu saya kena urut dia balik …siap ada timer ok …nak bagi sama gak jumlah masa tu ….lepas tu lenguh la balik …

Kalau ada apa2 pon…betting ke …denda ker…urut mengurut lah upahnya ..betapa lenguhnya badan ni ..dah tua agaknya :P ..org tak der maid ..gini ler kekdahnya hihik

Tiap kali en ali jadi mangsa…tiap kali tu saya sebut2 …”ish besnyaaa haiii kalau ada ogawa ..abg tak yah susah2 urut”
Dia tadah telinga jer…brp kali saya dok sebut..sebut jer la….
IMG00105-20120109-1925
apa yg kite cakap2 tu doa..so apa yg kite wish tu..sebut2 la selalu....
en ali setuju nak kongsi sama2 ...dia kata ni kira hadiah bersama utk  anniversary kami nnt..so no hadiah2 lagik nnt hehehe

IMG00104-20120109-1925

Ogawa Smartmate Massage chair   ..

Sekarang benda alah ni dah jadi pembakar semangat saya!semangat nak buat kerja rumah….sbb lepas tu leh rileks diurut2 ….
Balik rumah lepas keja pon terus terkam kat sini dulu….best sgt!masalah lenguh  tiada lagik …hihi mcm iklan pulak :P ..kawan kat opis pon berjaya diracuni utk memilikinya…2 org gi oder lepas saya oder..hehehhehe tak dapat komisen pon uhuk! ..ogawa tak nak lantik I jadi duta ker :P

Monday, January 9, 2012

AKHIRNYA …JADI JUGAK INSPEKTOR

7 jan 2012 - adik aku 'grad' ..sbg seorang inspektor...berliku jugak lah dia nak masuk polis ni..
amik degree benda lain ..tapi nak gak jadi polis..lepas grad keja kedai makan ...pastu beberapa kali mohon masuk polis ...berapa kali inteview...yg terakhir berjaya...dia mohon sbg konstabel dulu..

lepas tamat latihan konstabel  ..borang utk inspektor pon keluar..terus mohon..kali ni tak begitu sukar sbb dah masuk dalam dulu kan..
9 bulan jalani latihan...sabtu baru ni ...berjaya menggapai cita2 dia... tumpang gembira ....mak pon seronok sbb dia dah kerja tetap ..buleh ler nak kawen jaga anak orang
IMG00078-20120107-0848

Kami sampai kul 8….semua tempat sudah penuh..pandai2 la cari tempat nak duduk….aku tengok ada yg siap bentang tikar cam berkelah dah…tak tahu event mcm ni ramai org..igt dah ready tempat bwh khemah cukop semua

adik kata kul 5 pagi dah ada yg sampai ..huhu kul 8 baru start acara...

IMG00083-20120107-1015
bersama mak ngn ayah...alhamdulilah mereka masih sempat melihat kejayaan anak bongsu nak jadi polis

IMG00084-20120107-1026

IMG00082-20120107-1015

IMG00086-20120107-1027
sesi kakak pulokk...

IMG00092-20120107-1039
Inspektor tak habis kursus :P
IMG00091-20120107-1038
amacam ada gaya? :P

IMG00095-20120107-1055


IMG00093-20120107-1041
ngn mak saya ..huhu sedih lah mak dah balik kg...2 minggu kat sini..balik2 dari antar derang naik bas..rasa  sedih tgk bilik kosong uhuhuhuhu

IMG00090-20120107-1033
tahniah inspektor zamri!berkhidmat utk negara yer..jauhi rasuah ..byk kali pesan kat dia ni jgn dok amik



video
sedikit video perarakan ...dari kejauhan jer

Wednesday, January 4, 2012

HARI PERTAMA AISYA …

Kalau dulu ada entri hari pertama abang ..utk adik pon mama tak lupa..
Cuma kali ni mama tak ler neves macam dulu …sbb aisya dah beberapa kali antar daycare kat sini..
Kalau dulu mama asyik ler teringat si abang takut tak biasa ..kat aisya mama yakin aisya ok dan boleh suaikan diri..
Semalam mama pegi jenguk jugak tengok keadaan aisya ..sbb masa antar pagi tu dia nanges tak nak ditinggalkan…pastu nak abang duduk teman dia kat kelas ..
Cikgu kata aisya nanges sekejap jer..lepas tu dah ok …
Tujuan mama hantar tadika ni pon nak bagi aisya pendedahan baru..bergaul dgn kawan2 …aisya baru 3 thn utk kelas 4 thn tu ..
IMG00033-20120102-1842
Si kecik yg dah nak besar ….
IMG00067-20120103-0732
Pagi hari pertama
IMG00068-20120103-0733
Excicted dgn beg baru sasha dia ..dari malam dok galassss jerrr
IMG00069-20120103-1052
Masa pi jenguk ni aisya dah mula tunjuk kelasakan dia dah…curi2 amik gambar takut dia nampak mama datang
IMG00070-20120103-1052
Tak lepas tu bantal baru dia…

Rutin baru mama pon bermula tahun 2012….dah tak carpool dah skrg ni ..agak rileks sikit la pagi2 ..kalau sebelum ni kul 7 dah keluar rumah sbb nak gi senawang dulu ..sekarang 730-740 baru bertolak ….815 sampai opis….ok la tak kelamkabut sangat.

Sunday, January 1, 2012

Selamat tahun baru 2012

Dgn ini saya mengucapkan selamat datang kpd 2012, sy harap 2012 membawa lebih kejayaan dan kebaikan kpd kite

Selamat melaksanakan azam2 2012

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin