COBAAN MEMBAKAR KEK | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Wednesday, November 21, 2012

COBAAN MEMBAKAR KEK

tak da angin tak da ribut tiba2 keluar entri kek yer..hehe sebenarnya saya tgh merajinkan diri mencoba buat apa yg patut..sbb panik aiman nak sekolah tahun depan..tu dok pikir2 nak masak bagi dia bekal apa2 bwk gi sekolah....asyik membeli ja kan..cuba la pula air tangan mama ni :) lagi pulak saya mendapat dorongan selepas berjaya membuat kek batik yg disukai anak2..hehehe tu yg nak coba kek coklat pulak mula2 beli tepung segera ja dulu sbb nak latih bagi pandai bakar ..nak adjust2 timing dan suhu tu.. DSC00068 bahan2 nya..tepung ni kawan saya yg rekemen kata sedap...mmg sedap dan tidak menghampakan.. :) rasa coklat nya sedap...dan jadi la kek nya utk org tak da ilmu buat kek ni kira ok la .. saya beli bekas cupcake angrybird utk bagi derang eksaited lagik DSC00070 semalam sy update kt fb kejadian kek kembung kat tgh...teori kwn saya kata mungkin suhu oven belum panas sekata..saya hanya preheat 10min @ 180deg ....rupanya kena lama lagik..sekurang2 nya 30min huhuhhu..main hentam saja...oven dah lama ada tak penah guna kalau ikut kat kotak tu kena bakar dlm 25-30 min lbh krg ikut saiz loyang..saya takut hangus..set 10min dulu ..hehe pastu bukak tgk cucuk2 check..tambah lagik 8 min lbh krg.. sib baik tak ikut kat kotak betul2... DSC00071 yg ni ok sket ..sekata dah naik nya..oven dah sekata panas DSC00072 DSC00076 yg topping ni sy main hentam ja..cairkan coklat terus tuang hahaha..kawan terlupa nk bg resepi buat topping..belasah ja la...nnt next time nak buat topping betul2 DSC00078 budak2 ni belasah ja makan... DSC00080 dapur keadaan sebenar :)

5 comments:

Puteri Satu said...

OKLA TU... masak2 memasak ni janji ada keinginan confirm menjadi insyaallah...

p/s eh-eh meja makan dah letak kat dapur ke na? oooh mesti beli meja makan baru ni.. cepat update nak tengok set meja makan bawuuu..hik hik

ANAKIRANA said...

kena ada keinginan gak la..anak2 makin membesarr nk mkn itu ini..aiman tu la request nak kek carrot la ..mcm la mama ni terer sgt

kak..tak da meja baru pon..saja pindah dapur sediakan ruang utk meja baru hahahaha ntah bila la nk beli ...

riz said...

tak sangka hang sangat rajin ana...marbeles..nampak sangat sedap kek tu..bolehlah aiman bawa bekal tiap2 hari...mama dah excited gitu...

ANAKIRANA said...

riz..aku dah insaf hehehehh
saja la riz nak bg depa ni gemuk sket ..dah habis licin dah mintak buat lagik nih

kin said...

sedapnya... cantiknya naik cake tuh kan..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin