DAH LA MALAS..CEREWET LAK TU!! | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, November 3, 2010

DAH LA MALAS..CEREWET LAK TU!!

beberapa hari yg lepas....topik berjoyah sementara masuk waktu sembahyang berikutnya (ni kes sembahyang ujung waktu ) adalah pasal lipat baju..
dengan bertelekung bagai tu siap leh bukak topik.."sape rajin lipat baju"

masing2 dok bukak cerita kemalasan ..ada la yg rajin lipat terus
ni kes yg suka bertangguh longgok dalam bakul
pastu dok ngeluh lemas tengok baju ...tapi tak buat apa2

pastu dah derang ni semua ada iphone..eh aku jer tak da haha ..siap suruh gogel waktu tu jugak tengok teknik lipat baju cara cepat..mcm2 lah ada ..nak buat ngn tak nak jer

malas tetap malas
derang ni pon mencadangkan la..basuh baju hanger pastu kering sangkut terus dlm lemari
pastu aku pon jawab ler..
"tak leh..sbb hanger dlm lemari ngn hanger sidai kat luar tak sama"
hahaha mmg pon aku tak campur..
pastu bg alasan lagik
"tak leh..sbb sidai baju kena terbalikkan ...kalau angkat terus masuk lemari ...tak kemas..
aku suka tengok baju tersusun sangkut elok2 dlm lemari"

"dah la malasssssss..cerewet pulakkkkkkkk kahkahkahkah" derang mengutuk aku
rela tu biar longgok dalam bakul huhuhu...
aku dah tetapkan...malam cerekarama @ malam sabtu adalah malam melipat baju...ngadap ler cete tu 2 jam ..baju pon habis lipat ..lepas tu dapat upah body massage dari asben ..
org tak de bibik...gitu ler kekdah nya :)






ini syiok jugak..tapi kalau baju sama saiz sejenis jer...senang la kot..ni pelbagai bentuk baju


cerita lipat baju pon nak buat entri...nasib ler labuuu...

5 comments:

Najwa said...

Umar dh pandai tolong lipat spender..jadi la kan..kurang gak sket kain aku nk kna lipat..

saudah said...

saya dah cuba teknik lipat-cepat-jepun ni.

tak lepas QC sebab tak cantik dan tak sama bila simpan dalam almari.

ni kes OCD-malas-tapi-cerewet jugak ni.

last-last, gunung baju setinggi 3kaki.

SUZIE APAI said...

hahahaa...n3 rumahtangga gini la. Lipat baju, basuh baju,beli baju..

aku seorg yg suka lipat baju!! klu ader kain dlm bakul...aku jadik pening..sekian terima kasihhhh

Ciklinn said...

hahhaahah umah ciklinn dah setinggi gunung berapi merapi.. keh kehkeh

ana-kirana said...

najwa,
hahaha byknyaaaaaaa kurang :P

saudah,
sy penah try gak dulu.tak puas gak sbb mcm besar sket lipatan tu jadi

suzie,
akhirnyaaaaaaa jumpa gak org suka lipat baju :)
kalau hang dekat2 sini...aku sub jer kat hang

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin