UNDI ADALAH RAHSIA? | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, March 8, 2011

UNDI ADALAH RAHSIA?

***entri ini tidak menunjukkan saya menyokong mana2 parti yer ..



Tak penah tulis pasal politik..apatah lagik pasal calon bertanding
Macam mana nak tulis..jika penulis pon belum penah berdaftar sbg pemilih …(jgn brainwash aku lak pasni huhu…aku tulis ‘belum’ bukan taknak ok)

Baru2 ni balik merlimau ..ada pilihanraya kecil DUN MERLIMAU ..asben masih mengundi disitu
Percaya atau tidak..dia dok merahsia siapa dia pangkah sebelum2 ni..ngn isteri dia pon nak rahsia tu huhuu

Baru2 ni..masa penamaan calon kat tv ..
tiba2 dia sorak “sedara2”
“hah..dah tau ler abg pangkah mana”
“eh tak semestinya…rahsia2”
“elehhhh..mesti pangkah sedara “

Rumah mak jadi markas…balik2 tgk..mcm kenduri kawen dah jadinya..
Kalaupon pendirian politik berbeza..takkan nak bermusuh ngn keluarga kan…dlm family mertua aku..ada gak abg ipar yg pegi markas PAS ..tak de gaduh2 aihhh

Kedua2 nya politik..kedua2 nya dunia…

Aku baru tgk senarai semak undi aritu..kat nama2 tu ada tulis pulak..parti mana org tu..aikk kata undi rahsia..mcm mana derang tau org tu pangkah apa? Jawab2 haha
DSC06205
suasana kat umah mak
DSC06109
Selamat menunaikan janji YB  ..heheh ..sbb dia ni sepupu asben tu yg aku tau calon bertanding..sebelum ni tak amik tau :P (eh ada karang org basuh aku lak :) )

2 comments:

genny da bomb said...

ye jangan sebab politik kita nk berpecah belah..aku mmg against this la..tak suka sikap org2 yang pasal politik bole belakangkan adik beradik sedara mara..everyone has freedom to speak..tapi hormat tu kena ada..aku mmg pantang org menyalak pasal pahaman politik2 berbeza ni..hihihi..kalo dh berada dalam lingkungan famili..kita kena hormat pendirian masing2..famili aku..kalo berkumpul tadak dok nk citer pasal politik ni kalo ada yang berbeza..hehehhe..

shaifulsafar said...

tak kira parti apa pun yang diwakili, asalkan matlamat perjuangannya betul dan hak rakyat dipelihara, kita mesti sokong dan pertahankan...

p/s: tak suka politik fitnah memfitnah & politik wang!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin