BILA BERTEMU DGN RAJA BUAH..... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, July 18, 2011

BILA BERTEMU DGN RAJA BUAH.....

timing baaaeekk punya...minggu ni aku ajak asben balik merlimau ..
aiman dok sebut nenek2..rindu la tu lama tak balik .
masa dalam kete ... "abg..kat umah mak ada durian tak agak2"
"ntah ler..musim ada kot "

aku kepingin durian tgk org dok jual byk sgt ..bukan tak penah mkn pon..bukan musim durian pon asben dok beli kat jusco ..cuma skrg dia tak nak beli sbb aku tak berapa sehat lagik.suara dok serak2 basah tak abih lagik

sampai2 jer ..terus nampak duren kat garaj ..masuk jer dlm umah ..mak tgh masak bubur kacang durian...tudiaaa..kami apa lagi..bersila mengadap durian yg byk gila ...musim ni jadi banyak pulak
DSC06919

DSC06921
berlebih2 sampai abg ipar bukak payung jual kat tepi jalan...sekilo rm2 saja!kalau lalu jalan nak ke muar tu ..singgah ler !

DSC06925
ini durian paling sedap..durian gajah  ..tgk..kulit nipis jer..tapi isi mak aiiiii...seulas makan pon kenyang tau!
lemak berkerim.kenyal ..,manis!

DSC06927
tukang kopek...anak beranak hantu durian


DSC06924

tayang sket lagik hehehe...cantik kan isi dia
DSC06926
cium2 pulak....susah tau nak dapar durian gajah ni...durian kampung biasa tu pon sedap..cuma isi lembik2 sket..manis tak usah cerita la...nasib ler tak de kencing manis darah tinggi lagik ..so nikmati puas2 masa boleh makan ni

sesi pagi sesi petang dok mkn durian..sudahnya aku sudah sakit kepala !
puas sangat dapat makan...nasib baik asben tak nak beli aritu..rugi jer beli padahal kat kg berlambak2...

1 comment:

bie said...

uwaaa...nape xbwk dtg sini durian gajah tu..uat org terliur ni ah ah huhuhu

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin