KALAU TAK SABAR…jgn jadi cikgu! | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, April 4, 2011

KALAU TAK SABAR…jgn jadi cikgu!

Aku nak luahkan jugak rasa geram dan marah dgn kes terbaru ni…cikgu yg tak berperikemanusiaan..
Tak boleh kah bertimbangrasa dalam menghukum ….
budak baru usia 7 tahun….kalau pon benar dia yg mencuri duit yg tak seberapa tu..serahkan kat pihak atasan utk tindakan selanjutnya..

Aku sedih..aku ada anak..aku dok bygkan..mcm aiman masuk sekolah nnt…kecik lagik badan kurus gitu..cikgu marah pukul mcm mana la nnt…
Kita susah2 mengandung lahir besarkan anak…senang2 jer pukul anak org sampai mati…
Pukul utk membentuk ..mengajar lain caranya…

Aku tau…masalah disiplin budak2 sekarang..apa kata..buat sistem kredit utk derang
Tetapkan kredit sekian2 utk derang utk layak kekal kat sekolah tu …
Buat salah…potong kredit…nak lagik best..letak keputusan akhir kredit dlm rekod kemajuan …
Biar parents monitor tgk disiplin anak masing2 ..pastu di akhir tahun pengajian…letak skali kredit dlm sijil..upsr ke pmr ke spm ker…biar tertera disiplin tu…
Aku tau..cakap mmg senang….

Tu jer luahan hati pagi ni…sedih tgk berita semalam…aku membayangkan tempat ibu murid tersebut..

5 comments:

my little family / kaftanbatik said...

Ana, bygkan perasaan ayah dia je..sbb ibu dia dah meninggal..huhu
mesti sedih gila..tanda ikatan antara dia & isteri dah tiada di depan mata.. dua2 dah pergi..
yang pasti roh adik tu ditempatkan di syurga...

JJay said...

aku pun bengang giler baca berita tu...tak guna punya cikgu..mental kot..ikat tangan budak kecik n pukul sampai koma..kesian sangat budak tu..apa la sgt dosa budak umur 7 tahun...budak ni anak yatim tak ada ibu..terbayang budak tu sakit masa kena pukul..hukumannya, pukul je balik cikgu tu sampai mati..sib baik je Malaysia ni tak pakai hudud..mati dah cikgu ni kalau tak..Ehh?? boleh gantung sampai mati kan kalau sabit salah?

ana-kirana said...

kak ayu,
aaa lupa mak dia dah tak der..muka dia mcm mak dia kan..kata ayahnya

genny da bomb said...

yg tak paham nape budak ni kene anta asrama kecik2 lagi ek?nape ayah dia tak anta amik ari2?huhu..sian kecik2 dah dok asrama..

ana-kirana said...

JJ,
smlm muhyidin yasin kata ..kes jenayah serius...

geni,
sekolah pondok kot geni...darjah 1 dah dok asrama..mmg kesian la

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin