Dugaan berpantang | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, January 22, 2009

Dugaan berpantang

akhirnyaaa....boleh gak nk update
arini 32 hari aku berpantang..wah sudah tidak sabar nk tunggu lagik 12 hari
sangat tidak best cuti berpantang...cuti mmg sonok..berpantang tu tak sonok..
itu tak leh ini tak leh..



aisya -sebulan


aku paling tak tahan tgk air gas..ais..sirap ..uhh dugaan betul
asben lak dok beli penuhkan petiais ngn bahan2 aku kena pantang..yg allah menguji betul la
tmbahan pulak ..aku berpantang seorang diri (mak aku jaga smpai 20hari jer)
mak aku dah pesan..duduk sorang2 ..mkn tu kena jaga..jgn dok teringin2 nk cuba


muka aisya kena ruam susu agaknya..abih merah2 muka anak dara ku

semalam aku tak tahan tgk asben ngn aiman mkn choc indulgence..ngn air sirap
maka aku pon merasa sedikit(sket jaaaa) kek tu..tak tahan sgt2..
pastu aku pi bancuh air sirap panas..lantak la..dah tak tahan..
sirap tak pe kan???bukan sejuk kann


baju aunty naza hadiah ...

mcm mana aku pantang srg2 ..
-bgn pagi..kul 10 mandi..pastu mandikan aisya
-bekfes ..mkn biskut kering cicah air jer
-bertungku
-lunch-masak nasik..goreng ikan bilis atau ikan talang..sayur sawi
-pastu aku sidai baju ..( ni kira keje berat ker?)
-pastu aku sapu sampah (dah tu takkan nk tgk lantai berabuk....semut sana sini..tau2 la ada anak kecik kan..makan bersepah)
-petang..kalo rajin aku siram rumput..(mcm dah tak pantang aku kan)


aku tak tau la kategori keje berat cmner...nk ikut buku aku baca..bakar tungku tu pon dikira keje berat..
aku ni suka carik logik berpantang..cam contohnya..tak leh mkn sbb apa?sejuk ?gatai?

skrg ni tablet haruan dan ubat doktor baru habis..so aku nk start mkn jamu perawan pulak..sblm ni takut nk mkn lagik sbb takut kuning kat aisya..risau gak tgk kuning dia jap ilang..jap ada..


saja selitkan anak bujang ku..


kali ni aku amik sset bersalin leesa formula..senang sbb semua pil..pastu tak dak la benda2 kena sapu mcm param pilis tu..sbb diganti ngn krim halia..yg fungsinya sama mcm param.
yg best lagik..body contour gel tu..wah panas mcm pijar kena cili tu..dah habis guna..igt nk repeat beli lagik..tp skrg tgh habiskan losyen mustajab halia tu dulu..

8 comments:

Puteri Satu said...

waa...Abang long entprem la...anak dara dah besar dah sebulan dah...best..best..

azreen said...

bile buat keje tuh ana rasa2 la badan tu.....takut sekarang ni tak rasa kesan dia....esok lusa mana nak tahu kan....tp paling penting jaga makan yea....sabar la ana....kejap je tuh nak habis pantang....

NaZa said...

bagus tul ko menjaga pantang wpun sorang.. klu aku. hihih.. rasanya ais seme tu bleh pantang. but bab makan ni... ish....

suzieapai said...

huh..mmg tak best kena pntg. Tp HARUSS!! ms sy pntg kt umh MIL, dia lgsung tak bagi sy pegang penyapu..pantang org tua2 katanyer...agak2nyer klu pgg vakumm okey la kot..hahaha

atie said...

Kaktie berpantang dirumah sendiri juga, tapi jaga masa awal2 tu hingga habis pantang...tapi tulah emosi memanjang hihi

Tak lama dah na,sabar ok...

ANAKIRANA said...

kak puteri,
baru sebulan.. kalo boleh nk terus setahun hehehhe...

azreen,
aa betul tu..mmg org tua2 ckp cmtu ler..takut kesan akan dtg nnt..kdg2 time bsuh pinggan pon kalo dah rasa sejuk tu sy stop..tak main air byk2 sgt la..takut jugak..

naza,
terpaksa la...mmg dugaan gilerr..


suzie,
hiks..mmg la ikut pantang tu tak leh wat apa pon..tp dah pantang srg2 ni..kite awal2 dulu pon tak wat keje apa pon.

k.atie,
emosi tu mmg tka leh wat apa lah..sy pon kak..kecian kat aiman la kdg2 tu dia jd mangsa huhuhuhu

Wan Amira said...

ade can ni nak kurang inchi dan kilos

ANAKIRANA said...

ibu emir,
hmmm gitulah harapnya :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin