Sayang tapi jeles.. | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Wednesday, January 7, 2009

Sayang tapi jeles..

kadang2 aku rasa mcm aku lak tak matang
sbb apa..sbb aku nak aiman memahami yg aku kena bg tumpuan kat adik
apa la sgt budak 2 thn nk phm kan..dia pon masih perlukan perhatian aku



aiman sayang kat adik dia...tak henti2 nk cium syg adik..
nk sentuh pon slow2..cuit2 gitu jer..tapiiiii..lately ni..sejak2 aiman demam pulak
manja dia makin menjadi..jeles tak bertempat.... kalo aku nk nyusukan adik dia ker..mesti dia tak bg ..

pastu kalo tido..kena pusing peluk dia..tak leh pusing belah adik..
bwh ketiak kanan ..aiman...bwh ketiak kiri .aisya
dah tu cmner aku nk berkasih syg ngn bapak depa lak :P


ni time dia kasih ngn adik dia...adik nanges cepat2 amik botol susu nk kasi


kadang2 matang..kadang2 tidak ..

aku ni pon aku rasa..kdg2 aku matang..kdg2 tidak.
nak2 dlm pantang ni kan..serabut aku rasa kalo aiman dok merenget2 nanges tu..huhu mula la sora ku bergema diangkasa
mmg cabaran jugak la nk handle dua anak kecil ni
mak aku kata.."budak tgh dok manja tak puas lagi.." (tu mcm nk kata aku beranak rapat2 la tu :P )

takper2...masa muda2 ni la buat anak kan..hehe.. (cukop dulu 2 org la ni )

15 comments:

KV said...

ana, akak ni, masa lahirkan dina danish 4 thn. Tapi, mcm tu lah jgk karenahnya.
Mmg kdg2 akak rasa akak pun tk matang, mintak danish supaya lbh memahami. Kdg2 kena marah setiap masa mamat tu. Pastu akak rasa bersalah giler.

Anonymous said...

hehehehe...bnyk kan sabar ajelah ana..w/pun tau kita ni kurang sabar org nye...bg tumpuan kat yg besar lbh skit... cz yg kecik tu tk paham ape2 lg and belum tau merajuk, kecik hati and semua...nnt si aiman ingt adik die adalah pesiang die..chewah k.imah bg nasihat tp realitynye cara sng is marah yg besar senang kerja cpt skit problem settle tp impact long term cukup tk bagus..hihihi...

Puteri Satu said...

ala ciannya aiman....tak per la..membesar kan anak cam tu la na...kena pandai bahagi2kan perhatian tuh la..

NaZa said...

tu yg aku riso klu ada anak rapat2. skang ni pun fakhry manja sgt.. pegang baby lain pun xleh.. klu ada adik mau dia tolak2.. tp kang jauh2, dah makin tua payah la plak kan... ish..ish

suzieapai said...

salam kirana...lama lak tak sggh sini. Hiks sonot baca n3 kaum2 ibu yg cecah 2 org ank ni..sy setuju ngan k imah.sy pun practikan cenggitu. Sabar amt penting! skrg HERO-1 sy pun dh start mengades...!!Sabo je la..

rynas said...

alah ana mula-mula mmg cam gitu. Durrani pun dulu masa mula dapat adik manjanya lebih nak perhatian. ttp saya selalu cakap..adik kecik lagi..tak sayang adik ker? Durrani kan kakak kenalah beralah. selalulah cakap cam gitu..lama2 agaknya masuk dlam otak separa sedar dia kot skang nie dia take care lebih..amikkan pampes adik, baju adik, bg susu adik, ajak adik main. dah leh tinggal dorang berdua kat ruang tamu sambil tengok TV. saya pg mandi. Sebelum tu saya pesan Durrani jaga adik yer..jgn buat adik tau.
ttp kdg2 bila dtg manjanyer dia ngada2 juga..bila tengah nyusu dia suruh letaka dik. saya ikutkan jer apa kata dia..tak nak dia nangis panjang. sorry terlebih sudah hehhehehhe

atie said...

sebenarnya aiman tu nakkan perhatian na je, bila dia rasa tidak disisihkan, that will be ok. Elok kalau libatkan aiman sekali. haruslah banyak sabar. tapi kaktie faham lepas bersalin memang em0osi

Shada said...

jangan layan sangat perasaan tu...dalam pantang mudah rasa serabut...biasa la nak handle dua org anak...yg sulung pun mesti la jeles tengok lebih kat adik. bykkan bersabar.

Anonymous said...

mmg le dlm pantang kan sll serabut kan..takpe la ana..as time goes by nnti ok la tu aiman tu..aku pun tatau la cemana nuqman ada adik nnti..aku rasa mesti sama jek..memang kene kuat semangat la sementara si adik nk besar..hehehe

Anonymous said...

Mcm anak Dy jugak yg kedua masa dalam perut bukan main sayang cium perut...seminggu lepas adik lahir dah mula rasa jeles...hehehehe. Yg sulung plak masa dpt adik ari pertama adik kat umah menangis awal pagi pun dia berjaga tgk adik. Hari2 berikutnya dia pekakkan jer telinga dgr adik menangis...tidur lagi beshhhhh.

Ibnurashidi said...

salam ziarah..

ANAKIRANA said...

kv,
tu la kan..kdg2 tu ..sy rasa sy ni cam ibu tak penyayang lak :P

k.imah,
aa betul tu krg sabar hihihi..tp logiknya gitu la kan..adik kecik lagik tak phm apa2 lagi..takpe2 pasnih nk lebihkan aiman sblm adik dia besar

k.puteri,
hik..menguji kesabaran tau nak2 dlm pantang ni

Naza,
tu la..kang dah tua tak larat nk jaga anak kecik lak :P

suzie,
aa..mmg nk menangkan abang dulu ler..smentara adik kecik ni

rynas,
tak per..tulih la pjg2..sonok baca experience org :)

k.atie,
hihi mmg emosi pon ..huhuhu

shais,
oh sy igt sy srg jer rasa serabut ..hihi

genny,
cepat la bg nuqman adik :P

dy,
hai dy thanks for sharing :)

ibnu,
salam ziarah..singah2 la sokmo :)

azreen said...

ana...mmg mcm tu la kan...tp sabar ek ana...time kecik2 gini je perangai si aiman tu gitu...nnti dia dh besar sikit, ok la dia...

Anonymous said...

Anaaa.. Congratsss sedap nama baby tuu.. jeless kt ana ni... dpt cuti 2 bulan:x:x

PerantauSepi1306 said...

congrates!!! dah kuo baby anan nie ;D akak je yang ketinggalan..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin