Laman Impian 2009 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, January 6, 2009

Laman Impian 2009

tahun baru kami dimulakan ngn aktiviti hiaskan laman ..



majalah laman yg pertama...suka2...pasnih beli lagik abg naaaa..

ekceli beli nk tgk contoh2 wakaf..tp terlepas beli keluaran lain lak..tak pe lah

kat umah aku ni..dlm seminggu ada ja org dok mai tny nk tanam rumput
selagai togel laman aku tu ..lagi tu org dok mai












keje2 menggemburkan tanah



pagi tahun baru tu...aku dok dlm bilik air lah..nk mandi
pastu..asben ketuk pintu..tny nk tanam rumput ke tak??
aku tny brp org tu amik...rm850!

huh aku kata la mahai..asben cam nak jer..aku tak stuju


pastu dia turun bgtau india tu ..tak mo amik
tup2 boleh pulak dia turun kan rege rm500!

amboiii dan2 tu turun...pandai depa ni bisnes

pastu asben naik tny lagik..aku kata..ikut dia laaa
pastu dingdong2 tny itu ini...jadi!








keje2 meratakan tanah






rumput mula ditanam...jenis rumput..carpet philipine




pastu ujan turun...tak yah siram lagi dahhh
asben upah org sbb dia mesti malas nk mencangkul tu..
panjang jugak nk cangkul..60kaki mau sakit pinggang ..
lagi pulak..tak tau bilanya nk start..kalo tak upah..tak tau la bila nk berumput laman ni
ada la jugak sevey2 kat forum jer..ada yg beribu riban upahnya..
kwn aku bgtau..neseri kat putrajaya kot dia tny..amik upah rm4/sqft ..so calculate la
rumput ni rasanya sekeping rm2.50-rm3 ..kalo kat sg buloh leh dpt murah lagik lah
pastu org tu tanam teknik spot gitu ..tak tutup penuh terus..sbb tak bg rumput tu nnt berbonggol2 dan overlap ..
nnt lagik sebulan lebih aku update gambor ..
kena studi byk lagi pasal laman ni...sapa ada info leh la share2

6 comments:

k.imah said...

wuih sakan ana menghias rumah....penuh dgn activites time berpantang ni ana yea...

azreen said...

amboi dah mula tanam rumput...lps2 mesti lg banyak nak buatkan....hehehehe

AyunasiA said...

ada orang cakap rumput carpet ni takleh kasi dia panjang, nanti dia mati kat akar. tak tau la. kot gitu lah dengar2 nyer. xde pengalaman.

kirana said...

k.imah,
tak sakan aih k.imah...ni asben la punya keje ni hihi

azreen,
byk nk wat..rajin ngn tak rajin..ada duit ngn tak dak duit jer ehhehe

ayu,
oo gitu ek..kite pon tak da experience lagik..baru dok blajar2..tgh cari ilmu lagik ni

Ogy said...

rumah ana mcm rumah semi d je...

PuteriSatu said...

wah..mesti menghijo nanti.....ni musim hujan ...cepat tumbuh tu nanti....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin