BARU TAU NAAA PENAT MCM MANA... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, February 24, 2010

BARU TAU NAAA PENAT MCM MANA...


selepas ada bunyi2 dalam blog..baru dia kalut nak godam rumput2 tu naaa
rumput ni yg beli kat sg buluh..dah berapa hari baru nak bukak tanam ..yer la keja kan..tunggu wiken baru nak bercucuk tanam...rumput pon dah mcm nak mati..kekuningan dah

kecian tengok dia berpanas ...tapi kalau tak buat sapa nak buat lagik kan..nak upah orang..kecik2 gini sapa nak buat ..
hari pertama ..buang rumput2 liar..gemburkan tanah..tu pon baru separuh...dia dah kata "PENATTTTT"
pastu dok bayangkan mcm mana org dok buat laman luas2 tu.....memang berbaloi la upah org tanam rumput aritu...mmg penat ..mungkin kite tak biasa kerja2 gini selalu..sekali sekala jer kan buat..tu yg penat sgt kot



yg keciannya.....ni nampak mcm hijau lgik kan..tapi esoknya..dah kuning2..macam dah nak mati tu
huhuhu...jenuh dok siram pagi petang nak bagi hidup semula..harap2 ada lagik harapan
baja urea dah beli tapi tak bagi rumput makan lagi...

nnt kalau dah tumbuh elok aku letak gambar taman mini kat luar ni...

4 comments:

cikda said...

rajinnya En Ali..

kirana said...

mau tak rajin...selagi tak buat..10 kali aku ulang sebut hahha

cikda said...

aa..ulang sampai berbuih mulut...

Anak Bumi said...

rohana,
rumput memang akan kekuningan dulu sewaktu kita tanam. Tunggu dalam seminggu dua, inshallah dia akan hijau, menjalar.

Pa'eh, ex-pelajar Arkitek Lanskap yang tidak bekerja sebagai Arkitek Lanskap. haha!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin