BARU KU TAHU... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Friday, September 24, 2010

BARU KU TAHU...

ok...ni nak share sket tips yg baru aku tau tadi...tak tau lah kot korang dah tau
alkisahnya...teman kawan aku la ni...survey kete..almaklumler..lepas raya aritu terus rasa kete kecik...balik2 opis terus sevey kete..dasat sungguh :)


pegi showroom mitsubishi...kete apa yg nak diambil tu biarlah rahsia cewahhhhhh gedik..macam ko yg nak beli ana oooii..

pastu sale consultant pon call lah kwn dia utk tny value tradein kete kwn aku skrg ni...
tekejut jugak la dia..

sbb..masa tny bulan june..harga A ,skrg bulan spet..harga B..beza 8k tuuuuuu
bila tanya tokei tu.
dia kata"oo itu harga bawah bulan 6,atas bulan 6 dah drop..sbb dah kira nak penghujung tahun"

jadik
kesimpulannya
nak jual kete ,jual antara jan-june ..supaya tak drop byk sgt la
kalau nak beli kete baru..dlm bulan april ke atas..utk dapatkan tahun kelaurana tahun terkini,
kalau kata beli bulan jan ke feb ke..dapat yg tahun kebelakangan setahun..tapi dapat rebat kan..pi mai pi mai mcm tu jugak la

aku berangan jer...hahaha



mak dara pingitan

tangan kosong arini gi mall tak beli apa2...kering maaaaaaa...tunggu gaji esok jer la
pastu tunggu ehem2.....baru sonok sket nak membeli belah

apa2 pon syabbas utk aku berjaya menahan diri :)

status FB "saya rasa saya memerlukan sesuatu yg baru" tiada kaitan ngn kete baru
hihhihiih...tanduk2



6 comments:

k.imah said...

telan air liur aje lah tgk keta2 kat showroom tu..uhuk..uhuk...

MamaYatie said...

salam perkenalan ana

oo..saya pun tak tau..hr ni br tau..tq for the info

Wan Amira said...

itu orang kate dari nak beli kerete baru, kalau harge tak berbaloi untuk dijual.. orang kate simpan je duduk ruma diam diam

rynas said...

ohh good info tak penah tau pun..ana kalau nak tukaq kete baru pun apa salahnya hehhehe

ANAKIRANA said...

k.imah,
tak pa..slow2

mama yatie,
hi salam perkenalan!

mira,
tu la..tp nak kena menten byk2 kete tu tak larat gak tu

ryns,
hehehe..simpan dulu la hajat tu

n.a.j.w.a said...

ohh..dpt ehem-ehem lepas raya kan??? nk beli apa wei?? hehe

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin