PENGALAMAN KALI PERTAMA MENZIARAH ORG TUA DAN ANAK2 YATIM | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Friday, September 24, 2010

PENGALAMAN KALI PERTAMA MENZIARAH ORG TUA DAN ANAK2 YATIM

tak de maknanya nak tunjuk baik ke apa kan..
ni just sekadar coretan kenangan aku
ni kali pertama aku melawat tempat2 begini..tempat yg bisa meruntun jiwa
mmg aku dah simpan niat nak melawat rumah org tua2 satu hari nnt..tapi tak tau bila..nasib ler ada rezki dapat pegi ngn geng opis...nak tunggu pegi sendiri tu tak tau bila


gambar tak banyak..ni pon dari kamera org

baru sampai...

Rumah Orang-orang Tua Al-Ikhlas (orang-orang tua)
Lot 3530, Jalan Besar,
Bt. 9, Kg. Pulau Meranti
47120 Puchong

aku bagi alamat ni..kot2 la ada org sudi nak pegi hulur2 sekampit 2 beras kan..
rumah jagaan sini tak de sponsor..mengharapkan gaji owner yg bekerja makan gaji utk sara 30 org tua dan bayar gaji 8 pekerja



kebanyakan mereka yg tinggal disini 'dibuang' anak2
ditinggalkan kat spital,kat stesen bas.yg sakit teruk,yg lumpuh,kaki berulat
mcm2..mmg mulia sgt2 mereka yg menjaga org2 tua kat sini


nenek ni comei..kecik...aku panggey nek..rindu kat arwah nenek sendiri
bersemangat dia cerita tentang2 anak2 dia..kaki dia tu sakit..yg berbalut tu

kehidupan derang mmg atas katil jer la...aktiviti..tgk tv..tido ..makan ..gitu jer la..nak keluar2 pon sakit..pastu laman depan rumah pon kecik..dekat jalan raya ..
makan pon atas katil gitu jer

lepas tu kami pi rumah anak2 yatim kat ttdi jaya ngn kg subang
tapi masa pegi tu derang ada jemputan berbuka puasa..tak sempat jumpa lah


ini dekat rumah anak2 yatim kg subang..bukan semua anak yatim..ada jugak keluarga yg susah2..yg antor anak utk dijaga kat sini..kira tempat ni (semua ambil lah bukan anak yatim sahaja..)

lawatan2 begini sgt menginsafkan
menjadikan diri sgt bersyukur dgn apa yg ada


Rumah Amal Bustanul Cahaya Cemerlang (anak-anak yatim)

27, Jalan Kiasan U2/25,

Taman TTDI Jaya,

40150 Shah Alam.





Rumah Amal Kasih Bestari (anak-anak yatim)

Lot 5930, Jalan Jati,

Kampung Melayu Subang

40150 Shah Alam.





1 comment:

~~Ciklinn~~ said...

baguS ANA.. usaha yg sgt2 baik... sekurang2nya mereka2 yg disana rasa masih ada yg prihatin dgn mereka...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin