NA..PERIUK PALING BESAU ADAAA? | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, September 23, 2010

NA..PERIUK PALING BESAU ADAAA?

agak2 soklan sape yg tanya itu?

ok..sebelum ke stori itu..kite tayang muka2 yg mai raya umah aku....terima kasih kerana sudi beraya kat umah i..sori sgt2..kalau ada terkurang..

masa hari malaysia tu..kami dok umah jer..plan nak gi beraya..tapi spoiler pada hari itu dan sebelumnya ialah "air takder!"
 dah tu nak gi raya umah jiran pon segan..dah tau air takdak sekitar kawasan s2 tu kan...
dekat rumah nak basuh pon jimat cermat..mengharapkan air tangki jer

pastu asben gi beli air mineral lah..nak buat air masak dan minum ..
kak su call nak datang..dah bgtau awal2..tak leh nak masak makanan sbb air tak der..huhu

mlm sblm tu..pengasuh dan keluarga datang..(Gambar tiada)
esoknya pulak..kak su dan keluarga
nak balik tu...pose ler kat pondok kasih dulu kan..kenang2an penah datang umah aku cewahhhh

kak su dan iqbal..leh kwan ngn aisya

aisya anak angkat kak su ehhe tiba2 jadi anak angkat pulak

iqbal nak beskal la ibu

pada hari sabtu pulak,kawan baik masa kat utm nak singgah..mmg tak penah datang umah aku lagik..dan lama tak jumpa...aku dah plan nak masak mee goreng hehehe tu jer aku konfiden sket nak masak pon..
tiba2..kawan asben call nak datang gak..lagik awal mereka tiba
sekalik arung jer la aku menggoreng mee..tapi ngam2 jer tinggal utk dinie n famili...so asben gi beli kfc la topup heheh...tak pe yer dini aku jamu kfc :)

 

bakal Dr.Dini...kecik2 cili padi..depa ni geng rajin n cerdik....

anak2 ku ngn danish anak dini..mmg besar anak dini...putih gebu lak tu..sebijik muka mak dia

ececeece..dah jadi port standard aku dah utk bergambar :)

lepas mereka pulang..tengah lentangkan diri rehat2
"ring2" .phone berbunyi ..adik asben call
"kami on the way..nak gi umah ko..nak tido sana"tudiaaaaaa gabra dahhhhh
aku bukan apa..dok kira bantal tilam takut tak cukop kan..pastu terus ajak asben gi beli tambah
tapi ermmmmm...dia wat derkkkk jer..sib baik cukop

ok2..datang la..mak pon bukan selalu tido sini..time2 raya gini ja la derang nak datang pon
so get ready utk menerima 12 org tetamu...

panik nak masak apa
kalut suh asben gi beli bahan mentah nak masak makan malam

last2 "mak nak masak apa ni..hehee ayam ikan ni tak tau nak masak apa"buat2 tanya pulak..
dah aku tak reti nak masak jamu ramai2 kan...so mak jugaakkk kena masak..
kecian derang..datang umah aku pon kena masak huhuuh

mak nak masak kari ayam...aku bawak keluar periuk vision yg plg besar aku ada ..
"mak cari apa mak"mak dok buka kabinet cari sesuatu
"periuk plg besar ada?"

ahak!
tak cukop besar lagik ek..dan2 tu aku rasa tak cukop lengkap lagik barang dapur aku ni
dan2 tu jugak..rasa dapur ku kecik jerrrrrr bila mana 5 6 org berkumpul nak tolong2 memasak

sudahnya malam tu ..makan kul 10malam..kecian derang...
mak masak kari ayam,sambal tumis ikan bilis,sayur kobis,ikan selar goreng

esok paginya..aku gabar utk bekfes lak
lepas subuh terus tak tido..turun prpepare bekfes
buat yg senang..goreng mee..hehe ngn nasi goreng..
campak sana campak sini tung tang tung tang...
siap! 830..budak2 dah lapar carik makan..sib baik aku dah ready
yg besnya...nasik goreng aku buat..semangkuk ..2 org jer abiskan..
"nek..belajar ngn mak jang ..sedap nasi goreng ni"
hihiih kembang kejap :P
aku pon tak sempat rasa apa nasik aku

dah la cete sampai sini..utk makan tengahari..cuba teka sapa masak ?tidak syak lagik

terima kasih kepada tetamu yg sudi menziarah
minggu ni kami lak nak jalan menziarah ,ke sg buloh sudah pasti..


 

4 comments:

:: iManja :: said...

hahahah cek pon slalu gabra bila org nak dtg...takot tk cukop la, tak sedap la...apa laaa....hahahaha...tp bila tetamu dah balik tu rasa sume ok ja...

mesti mee goreng n nasik goreng pn ana ni sedap...kalau tak takkan laju ja depa pulun...

genny da bomb said...

hihihi..aku thn lepas dh beli periuk yang besar2 sket..tp yg cikai2 biasa kita dok tgk tu la..tu pun aku ase skang ni mcm comel2 plak dah periuk2 tu hehehe..

tp bole la kot kalo nk jamu 50 org..hehe

ana-kirana said...

sue,
haha belasah jer ..tp tang nasi k goreng tu.l.tak tahan tul tgk gelagat derang makan..beria2 bertambah

geni,
huishhh 50 org besaq tu,,
aku nyer ada la periuk alunimium tu..sib baik ada..2 bikik..guna masa bersalin rebus akar kayu...

kak sue mimos said...

kik kik kik..glamour i masuk blog cik ana..tq2 :-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin