AIR TANGAN MAK | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, September 2, 2010

AIR TANGAN MAK

mak tau anak dia tak balik raya nanti...dia buat siap2 ketupat bagi kami makan
dia takut aku kempunan pulak....raya lain negeri lain ketupat nya kan
kat melaka nnt mana nak jumpa ketupat pulut ni...

sementara mak masih ada...boleh la menikmati ketupat ngn serunding mak buat...susah payah jer mak ni...
renyah nak buat benda2 ni..aku pon tak belajar nak buat...nak balut ketupat pon tak lepas..asik jadik ketupat betina jer


kuih org dulu2...senang nak sebut..senang nak buat..sekarang punya kuih seme nama omputih
ni nama kuih makmur..resepi tak salin lagik..tapi tengok ada 5  6 baris jer bahan2 nya
mmg feveret aku kueh makmur mak buat


kueh ni dari zaman kanak2 sampai la ni..kueh samperit...aku pon tolong gak sikit2...sakit ibu jari ni dok tekan buat bunga
anak2 pon suka makan..abih satu bekas belum sempat bawak balik seremban
aiman suka kueh makmur
aisya suka samperit

bila dah ada kueh2 ni..tiba2 mood malas aku pon datang
aku plan nak buat satu jenis kueh lagi weekend ni....tapi bahan2 belum beli...tu yg jadik malas tu

tudung aku pon tak carik lagik..
baju raya tak basuh lagik..nasib baik dah siap..tempah 4 psg..3 jer siap...tukang jahit kesian kat org lain takut tak sempat jahit..huhuhu
yg bestnya..tempah baju melayu aiman ngn bj kurung aisya ..murah sgt ..rm15 jer..tahun depan leh tempah lagik...kat sini mana nak dapat dah..paling kurang baju melayu budak separuh rege baju bapak

4 comments:

genny da bomb said...

aku suka dua2 kuih tu gak..tapi dah malas nk buat la ni..resepi pun dh lupa..samperit makan hembus2 tu yg sedap tu hehe..

wei blajaq la balut ketupat tu..nti takde pewaris plak nk buat hehe..aku dh lepas dh buat ketupat tu..

kirana said...

geni,
tu la kan..bila la aku nk belajaq...aritu mak mentua aku tny mcm mana nk buat...gelabah tepon mak aku tanya hehhe pstu aku pon lupa balik

NaZa said...

nk sket semperit.. tahun lepas aku ngidam nak makan semperit, tapi jenis panjang tu... sampai ke bersalin xdapat makan. huhu. sib baik kali ni naira xde plak air liur meleleh. hihi. bawak opis sket nanti lepas cuti raya. hihih

kirana said...

naza,
tudiaaa lama tu hang ngidam
mai la raya umah aku ..sebalang aku jamu

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin