bulan membayar cukai.. | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, March 27, 2008

bulan membayar cukai..



yeehaaa aku dh submit e-filing..yg bestnya ada cukai terlebih bayo..

yeye..sbb tu la aku wat awal..so that nnt lhdn return awal sket.. $$$..

best2..tu ler..gaji ciput pon nk gak potong cukai..kang dh jadi terlebih potong

tapi kalo nk ikut logik tu kan..pelepasan utk sara diri tu naik la sket thn ni..kan barang seme naik

mana la cukop rm8000 setahun..mcm2 komitmen nk kena bayo

yg tak logik lagi pelepasan utk anak..ada ka rm1k je sthn...hmmmm..anto nurseri pon

dh rm3k sthn..belom masuk susu dll ..patut derang pertimbangkan hal ni..

pahtu tak dak ka pelepasan kalo beli umah ke..kete ke..huhu

apa2 pon aku dh tunaikan tgjawab ku..

harap duit tax rakyat ni digunakan dgn 'bijak' wpon sumbangan ku sket saje..

2 comments:

cendawanintim said...

Mama Aiman,

Salam kenal2...wah bagusnyer dah submit borang tuh...

Duit tax rakyat tu LHDN buat apa erk???

kirana said...

cendawan..
salam kenalan..

hehe duit tax tu kena tny KERAJAAN

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin