mari buat kira2 ... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, June 5, 2008

mari buat kira2 ...

ni aku wat kira2 utk aku gi keje sahaja (jika tak car pool) ..aku nk tunjukkan
yg aku masih menanggung kenaikan ..untuk org yg duduk dekat ngn tempat keje may be selamat la kot

1month average usage sbelum kenaikan = rm320
1 month average usage selepas kenaikan =rm450

perbezaan sebulan =rm130.01
rebate sebulan =rm52.08
lebihan aku kena tanggung = rm77.93 (24%)

setahun =rm1560.12
rebate setahun =rm625
lebihan setahun kena tanggung =rm935

aku kena spend extra 24% every month..gaji aku taknaik sbyk tu masalahnya....

aku cuba kira jika penggunaan minyak rm10 sehari utk sebulan
1month sblm kenaikan =rm200
1 month slps kenaikan =rm281.26
beza = rm81.26
rebate =rm52.06
lebihan =rm29.18 (14.5%)

org yg duduk dekat ngn tmpt keje ok la..tak rasa sgt kenaikan..
kalo nk dok dekat2 ni..kos rumah pulak melambung tinggi...huhuuhu
kecian sungguh kat aku!

6 comments:

cendawanintim said...

baaaaanyak tuuuuuuhhhh..

NaZa said...

wpun umah aku dekat. still xleh cover ngn rebate tu.. ala.. rebate tu konon2 nk pujuk rakyat la tu.. padahal sengsara sepanjang tahun. pastu tah dpt ke x duit tu. money order tu.. kot2 hilang tgh jalan. huhuh

Anonymous said...

uishhh... byk tu!!! papa kedana laa lepas ni~ T_T

KV said...

alah, bapa sen sgt la rebate tu. Hampagas betul, kan?

nasazfrog... said...

pandai hang buat kira2 ni musti budak prinsip akaun kan... hehehehe

Puteri Satu said...

adoi...pas ni pakat nak beskal jekla.....mahu pitam tengah jalan...

nak buat camana kan...terpaksala kita tanggung segalanya keperitan nih...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin