pergi tanpa pesan.. | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, June 23, 2008

pergi tanpa pesan..

baru je 20 min lbh krg smpai melaka....aku pon duduk rehat2 kan diri..
tiba2 aiman gi nk bukak henbeg aku..aku pon melarang la..dia gagah jugak nk ..
rupa2nya dia dgr bunyi henpon..aku mmg tak dgr dah..

terus dia amik bg aku..
"heloo..haaa kak.."
"weh..tadi mak call aku "...aku dah berdebar ni..slalu kalo cmni mesti ada apa2..
dah la waktu tengahari cam emrgency jer
"haa ada apa"aku tny lagi
"mak bgtau ..abg jo (asben sepupu aku) dah tak da"
"haaaa???takdak?pasaipa..innalillaahh...eksiden ka..ish awat tiba2 ni"
"tak tau...dia gi ganu..pahtu jatuh pengsan..pahtu ninggal "
"laaaa...ciannya kat kak ma..aku kat melaka ni baru smpai...esok la kot aku gi tgk.."


gitu la berita yg sgt mengejutkan aku..abg jo ni sepupu ipar..tapi kira rapat jugak la..
setahu aku dia tak dak la sakit2 ..tgk sehat jer...kak ma kata ada darah tinggi ja..
dia pegi tganu nk tgk ladang hari khamis..pagi sabtu tu tgh bekfes..tiba2 jatuh pengsan..bwk gi hospital..dah tak da lagi...doc chek kata kena serangan jantung...baru nk masuk 40-an...

tapi yg kecian..lama sgt jenazah kat hospital..nk kena tunggu waris gi tuntut ,nk tunggu siasatan polis..sbb taknak bedah siasat kan..cian sgt..ninggal hari sabtu ..smlm ahad kul 815 mlm baru smpai KL..aku mmg tak berani tgk jenazah..mana2 pegi tgk org mati aku tak masuk tgk dekat..
dah bwk aiman lagi..takut la jugak bwk budak kan..org kata takut kena badi mayat..aku pon takut gak..takut tak leh tido ..aku mmg penakut

yg aku kecian kan..kat sepupu aku tu la..kak ma tu..dah la tak keje..tak dak apa2 sijil lak..
anak 3..yg kecik 2 tahun..yg sulung 11 tahun..cian sgt..nk survive nnt cmner..sbbnya arwah keje sendiri..kwsp apa pon takda ..kalo ada insurans at least leh kurangkan beban sket sblm dia carik keje kan...kak ma kata..arwah pegi tak pesan apa2 pon..tak dak tanda2 yg pelik la..

ajal maut tak tau kan bila dan di mana...
waktu ni aku rasa insuran sgt la penting terutamanya lelaki yg berkeluarga...kita tak tau kan apa nk jadi.....


semoga roh arwah dirahmati Allah ..

1 comment:

buzzybug said...

Innalillah... takziah kepada family arwah...

ajal kan... x ada sapa boleh jangka...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin