ADAKALA PERANGAI DIA SGT BAIK...ADAKALA SAMPAI AKU NAIK HANTU | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, March 18, 2010

ADAKALA PERANGAI DIA SGT BAIK...ADAKALA SAMPAI AKU NAIK HANTU

ni hari selasa..masa asben bawak balik aisya..
petang tu balik keja..terus bawak aiman gi salon gunting rambut

sekarang..dia yg ajak pi gunting..
dulu2 nampak kedai gunting lari taknak masuk...
baru kusedar anak aku dah besar rupanya

pulak tu duduk dgn elok sekali..geram lak aku tengok hee
siap tengok2 cermin gaya2 macam kite dok tengok style rambut




masa ni aku rasa nak peluk2 ja dia ..sebab berkelakuan sgt baik ..dengar kata..
pastu aku nak belanja apa2 la kat pasar malam..dia mintak air jer..ish senang sunggh ..
semalam.....
peristiwa kat shell...kalau org tengok camera cctv tu..mcm aku tengah dera anak jer
aku tak pernah2 singgah shell ke petronas kalau bawak 2 anak ni..tapi semalam terpaksa sbb dah terjanji ngn aiman..so singgah la shell
selalu kalau singgah petronas dia amik roti gardenia..ais krim 1..pastu dah bayar
semalam aku bwk la kuar duit rm 8 jer..tak bawak henbeg la..dah nak dukung aisya lagik
masuk je dalam tu..dia round2 banyak kali..cari apa tak tau
last2..dia amik coklat dairy milk satu kotak,ais krim,biskut chipsmore kecik ngn roti gardenia..
wahhh aku mula tu ok lagi la..tengok2 harga coklat rm7!mana cukop duit aku bawak tu
aku suruh dia letak semua barang..amik coklat saja atau tak yah amik coklat tu..dah bgtau mama tak cukop duit..pastu dia taknak..pastu aku suruh jugak..last2 dia hempas semua barang kat lantai...amboi2...dah pandai protes!nak menguji aku nampaknya
pastu dia pi duduk atas lantai..tunduk muka ke bawah..buat merajuk
aku suruh pi amik ais krim pon taknak..aku gempaq aku nak keluar tinggal dia..dia baut bodo diam jugak..
aku sembungyi hendap tengok dia..dia dok keras situ jugak..
aku pi sekalik lagik..kali ni dengan suara keras sikit ajak dia..lagik tak berganjak..aku dah cubit la
geram ni..tak nak jugak
pastu aku pegang tangan dia nak kendong dua2 orang la..tapi tak larat..so dah nampak mcm aku heret dia ..dia lak buat keras taknak jalan...org tengok macam aku tengah dera jer
last2...aku pi mintak tolong cashier datang angkat aiman...terus nangess..tadi tak nanges..
seram betul aku sorang2 bawak anak pi kedai ni..
masuk je kete..memang suara aku tinggi la..geram sgt2..dia melalak2 dlm kete..
aku tau dia senyap kalau aku pujuk peluk2 dia..tapi sebab semalam aku geram dia buat perangai..aku buat derk tak pujuk...
malamnya pulak ..aku tengok bersamamu...dah lama tak tengok tv3..baru dapat peluang tengok..antena dah ada kat tv atas...mengalir air mata ni..sedih sgt2 tengok kehidupan derang..yg lagik susah...Tuhan uji mereka..dah la anak yatim piatu...nak jaga adik yg sakit tinggal tulang ...makan ikut saluran jer..sedih sgt2...sebab baru2 ni aku dok merungut dunia ni tak adil
....aku patut bersyukur dgn apa yg ada skrg...
dah la petang tu marah2 anak kan..lagik la aku rasa bersalah..sedih..
aku ni garang2..tp emo tetap emo uhuk!tapi tengok citer hindustan aku tak nanges yer

9 comments:

HUSNA said...
This comment has been removed by the author.
:: HUSNA :: said...

aku kalau marah anak, lepas tu rasa kesian dan menyesal sgt... tapi kalau dia buat perangai mmg tak leh tahan. mula la nak cubit, tinggikan suara dan bebel panjang berjela... tp nasib baik kalau kat luar aku boleh control lagi...

husna kat atas tu aku jugak... hehe.. salah log-in

cikda said...

hmm mmg cam tu la dugaan nyer..nak besarkan anak...tp pas marah2 sure nyesal kan...
ho ho hg baru mengadap sorang..aku ni ngadap 20 org perangai cam tu...hohooho..mmg melayang iman...
tp tu pun lepas marah2 still rasa kesian...rasa nak g usap2 kepala depa..

JMR said...

banyak2 bersabar dlm mndidik anak..anugerah tuhan tu

rynas said...

yerlah ana..kdg2 saya pun tk sabar juga layan kerenah anak ni. tapi sebenarnya tak elok marah2 depa tambah2 kalau naik tangan..tapi tulah kita ni tak bleh sabaq...saya lepas dah marah barulah rasa kasihan.

my little family said...

kita pun tgk gak bersamamu tu. walau hanya 15minit tp nangis sampai bengkak mata.... xleh thn la ..kesian tgk depa.

kita pun garang gak & tp emo gak..huhu..tp kita ttp sayang anak kita.. (pasaipa tiba2 jd 'kita' lak ni? hihi)

dan kita xSUKA tgk hindustan..huhu

SUZIE APAI said...

hmm...mmg byk hantu kt mesia ni..hehehhe...niyang rapik, gunung raya, hantu mcm2 la..agak2 kita yg mama2 yg sentiasa kena dera ngan anak ni, hantu aper yerk??? ahakksss....hantu meroyan kot noh...larikssssssss..

JJay said...

aku kesian pun ada..nak gelak pun ada baca citer hg..dapat bayangkan sebab aku pun anak 2 orang gak...kalo ayesh uat hal...tak larat aku..hahahah

kirana said...

husna,
mmg lepas tu rasa kecian bersalah pon..tapi time kejadian tu..adoii setan banyak sgt kot..
aku kontrol2 gak.ckp ketap2 bibir tak nak tinggi suara..

aida,
haha hang lagik leh darah tinggi aida ooiii

mmg lepas tu aku peluk2 dia balik..anak mama dia tu
tp aku bg dia nanges lama sikit haha

jmr,
mmg betul...semua nya ujian


rynas,
kalau tak marah..nnt lagi melampau depa buat...kite ni tangan jarang naik..mulut jer bising..cubit jer kalau kite geram pon

k.ayu,
haha tiba2 kita2 lak ni :P
sedih kan kak..tak tahan..


suzie,
pandai hang bua tlawak noooooooo


jj,
hang cuba bayangkan...satu tgn kendong anak..satu tgn lagik dok heret anak buat perangai hehe...mesti org tengok...mana laki dia ni :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin