LEPAS NI PI KENDURI PAKAI JA BAJU KURUNG.... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, March 24, 2010

LEPAS NI PI KENDURI PAKAI JA BAJU KURUNG....

selalunya ....ceh berapa kali selalu dah entri aku ni

selalu pi kenduri..aku memang suka ja pakai baju kurung..selain rasa sopan,formal..dan hormat majlis orang kan..

kenduri kawen..mmg pakai baju kurung lah,kenduri tahlil ke kan..
kalau open house raya..ikut keadaan...ada baju kurung ada seluar..
kalau house warming ..pakai tak formal sgt la

minggu lepas ...
eh sebelum tu....jiran depan rumah aku..selang 2 rumah gitu la..aku dok tgk2 jugak..mana isteri dia ni kan...jarang nampak
agaknya depa ni suami isteri jarak jauh kot..tu la aku dok pikir..sebab penah nampak gak kete myvi putih dtg umah tu sekali sekala
aku siram pokok ker..jeling2 la tengok kan....
rumah dia lak..mmg penuh pokok2..rajin cucuk tanam..

petang jumaat tu..balik keja..aku tengok la ada 2 khemah..
"ooo agaknya nk bujat housewarming kot..."kata dalam hati jer
dah rumah dia baru buat tile kat carporch tu kan

tanya la asben....dia kata..idak ada jemput apa2 pon..

esok paginya..kul 10 gitu..dia datang la ngn isteri dia..jemput
"nnt datang la kul 12..ada kenduri sikit ...,kami baru kawen"
gitu la ayat lebih kurang dia bgtau asben..

pastu kami ni pon siap2 la..nak balik kampung terus kan..aku pon pakai jeans jer la
dah igt mcm kenduri housewarming..
kul 12 lebih gitu..ada jemputan 5-10 org dah ada..depa2 pakai baju kurung la
aku sampai2....terpinga2 gak cari tuan rumah..sbb tak penah tengok kan
pastu kakak tuan rumah lelaki tu..salam..perkenalkan diri dia..
"tuan rumah mana ek.."
"oo derang kat dalam..bergambar"

bergambar????terpinga aku..haaa sakannya housewarming aku kata dalam hati
toleh2 tengok kat depan umah..ada meja makan beradab...terus rasa ....alamak!malunyaaaa
ni kenduri kawen rupanya

pastu pengantin pon keluar salam ngn kami..depa pakai sedondon lah ..mcm baju tunang ke baju nikah gitu la..
malu sgt2....
"selamat pengantin baru..."
"tak baru sgt la...dah kawen minggu lepas"
"oooo..patut la jarang nampak kat sini"heheh rupanya salah la anggapan ku seblm ni

masa kat khemah tu..aku perasan ada mata2 dok tgk ..mcm pelik kot aku pakai jeans

kalut la aku dok cari org lain kot2 ada pakai sama kan huhuu
pastu aku sembang ngn makcik ni..aku cete la aku tak tau kenduri kawen..nak cover malu :)
dia bgtau la..ni kira majlis sambut menantu la..

ermmm ..jadik aku rasakan..lain kali at least..jemput la bg kad ke apa ke awal2 kan..at least aku leh ready apa2 yg patut..idak la aku salah paham
nasib baik asben bawak duit..salam nak balik tu leh gak la bg smthing..segan maaa dtg tgn kosong huhu
pasni...PAKAI JER LA BAJU KURUNG APA2 KENDURI PON

3 comments:

Em's Family said...

ok la tu.. jadi orang kuat rumah pengantin kakaka

rynas said...

hehheh..mesti ana rasa cam sumer org peratikan. mmg pun saya kalau kenduri ni apa sahaja akan pakai baju kurung. seganlah. tapi agaknya tuan rumah tu tak pakai kad kot. saya time pegnan jer mmg pakai suar.

kirana said...

mira,
hahah dah sama mcm budak catering masa tu :P

rynas,
haritu malas nk tukar2 sbb nk balik kampoung terus..tu gasak la pakai jeans hehe..malu2..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin