APABILA IZRAIL DATANG MENJEMPUT | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, March 30, 2010

APABILA IZRAIL DATANG MENJEMPUT

igt tak masa cuti sekolah baru ni...byk sgt cerita eksiden kan..ngeri..sana sini..sekeluarga meninggal..aku dok baca la paper tgk gambar org eksiden..mintak simpang la...dok bayangkan mcm mana la kalau dpt panggilan ...............

rabu mlm minggu lepas ..tepon la mak tny kabar...rupanya ada berita lain yg dikabarkan pulak
anak sepupu aku eksiden motor ..ish berderau lagik darah...masuk CCU lak tu..mmg critical la
kejadian melibatkan perlanggaran 2 motor...dia nunggang motor tak dak lampu..budak yg datang tu pon tak dak lampu..apa lagikkk ...bertembung la...yg budak langgar tu..meninggal malam tu jugak..umur 12 tahun..yg anak sepupu aku ni umur 13 tahun...mmg tak da lesen la..biasa la dok kampung..budak2 sebaya derang mmg bebas naik motor sana sini...agaknya..mak pak dah larang pon tak dengar kot...

selepas kena tu tak sedar dok ICU sampai la smlm mak tepon bgtau...anak abg din dah tak da :(

innalillah.....semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah

masa tu aku nak tido dah..pastu terkebil2 tak leh tido....mcm2 dok pikir..
bagaimana jika aku diuji mcm ni....terus peluk anak yg tgh tido

tengah dok layan perasaan telfeon berdering lagik..asben lak call..
"kete rosak"..
"haaa?kat mana ni.."
"kat pedas..boleh gerak lagik la..cuma kete tiba2 jadi slow"

nak tido tak lena..10 min tepon asben lagik..mana tau dia berenti lorong kecemasan kan..dah dok pikir mcm2 lak....mcm2 kes kan kat lrg kecemasan tu

kancil ku..jgn la buat hal huhu..aku tak berniat nak menjual mu ponnn...
dah kau berjasa 7 tahun tanpa buat perangai ...ni baru nak mogok ek

5 comments:

Mak Su said...

salam ziarah..... didoakan yang baik2 saja

my little family said...

td on d way mai keja pun ada excident gak. 2 tempat..jarak cuma 300m je between it..

rynas said...

itulah ajal tak kira umurkan. saya pun bila usia dah cecah 30 ke atas ni takut sngat bila fikir pasal mati. moga2 rohnya dicucuri rahmat AMIN

kirana said...

maksu,
t.kasihh

k.ayu,
makin menjadi2 lak eksiden skrg ni...aritu tertengok org eksiden motor..tgh ngerang kesakitan lagik ..

rynas,
aaa ..tu la takutnya rasa...

Pelangi said...

bila pk mati..sgt takut..
bila tngk org mati..sgt sedih..
moga kita dpt kesudahan yang baik..amin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin