BILA ANAK2 SAKIT | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, March 16, 2010

BILA ANAK2 SAKIT

harini ngntuk sgt2...tido sekejap2..sejam sekali jaga..
aisya muntah2

jumaat malam haritu..aiman start muntah2...pastu bawak gi klinik..doktor kata..cuma nak demam jer...
oo gitu pulak..aku baru tau...yg muntah2 tu tanda nak demam..tak penah jadi sebelum ni
dah tu..tak boleh la makan sgt..makan muntah keluar balik....
baru semalam cergas dah baik demam


adik pulak kena muntah2 start malam tadi
siangnya aktif mcm biasa jer..
tiba2 tengah tido dia terjaga batuk dan muntah2 sampai habis semua keluar..3 kali
pastu campur ngn muntah2 kat klinik lagi

masuk jmpa doktor...mcm tak bersungguh pon dia cek..
dia kata biasa la..budak2 muntah nak demam...cirit birit pon jadi tanda jugak..
aku baru tau..anak dah 2 ..ni baru jadi gini..
pastu doktor tanya..ada sapa2 kat rumah yg muntah2 ke sebelum ni (kami pi klinik lain2 utk kes aiman n aisya)
aku bgtau la..ada..kira ni mcm berjangkit jugak la

lega sikit dengar ...tapi still rasa risau tgk dia muntah sampai tak keluar apa dah..pucat jer mulut

semalam aku dah cuti...pengasuh ada hal..pastu kerna ada tugas kat opis...dah la baru kena sound kan..kang aku tak datang antor keja..kena lagik kang
mmg berat hati sgt2..nak tinggal anak sakit..asben yg cuti jaga..dia pon tak berani jaga srg2..dia bawak balik melaka..


mama kat opis ni dok risau teringat kat aisya ja ni....


aiman yg kuruss susut tak makan..dah la demam..pastu selera makan pon kurang
ini petang sebelum aisya kena ..


bila tengok henpon..nak tersenyum pon ada..macam2 gambar dia amik
ni gambar ben10 kesayangan dia


harap2 aisya sehat la hari ni..jgn demam lama2 yer ..huhuuh
dugaan utk mama jaga anak2 sakit...ni baru demam muntah2..mcm mana la org dok ulang alik spital tu kan..sabar2...

6 comments:

:: HUSNA :: said...

memang risau sgt kan bila anak demam... macam2 dok piki...

get well soon aisya...

nieda said...

get well soon yer aisya..bila anak sakit mmg kita susah hati..take care k

my little family said...

Ana, bg aiman & aisy mkn aiskrim yg dlm kotak tu.. doc yg rawat Anis selalu suh kami bg makan aiskrim klu anis demam sbb bdk xde selera mkn.

NaZa said...

fakhry klu demam mmg start ngn muntah dulu la.. so mmg dh bagi awal2 ubat demam kat dia.. alhamdulillah skang dh jarang demam.... semoga semuanya sihat..

cikda said...

aa..dh makin kurus aiman tu..

kirana said...

husna,nieda.
alhamdulillah ..dah sehat dah arini..tkasih atas doa auntie2

k.ayu,
ooo ya ka..nnt cuba bila demam nnt hehe

naza,
ooo..aku mmg tak penah ..tu tak tau tu..pasnih kalau jadik cepat2 la bg ubat demam

aida,
tu la..dah la kat tadika tu makan nya tak tau la mcm mana..harap dia mkn sdiri..tau2 jer la

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin