ADA APA DGN 10.10.10 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, October 12, 2010

ADA APA DGN 10.10.10

tiada apa yg istimewa utk diri ku
hanya hari biasa...kecuali asben ku pegi melayan motoGP ..

tapi yg pasti ada 2 peristiwa yg manis pahit utk diingati..
di satu tempat ...sedang seronok  melihat perkahwinan gilang gemilang...
di satu tempat lagik..mayat bergelimpangan atas jalan..

tahniah utk datuk dr sheikh muszafar dan dr halina...meremang lak bulu roma aku tgk derang kawen..seronok tgk..tiba2 rasa macam nak kawen balik hehehhehe..ala dulu aku kawen mana ada grand2...duit sendiri..buat mana yg termampu jer..

di lain peristiwa...kemalangan tragis bas express..tak tau nak cakap apa..geram marah pon ada
bersyukur sgt...sbb suami ku tidak terlibat..sbb jalan tu laluan harian beliau..pulak tu..pada petang kejadian..dia balik dari sepang terus nak ke opis..nasib baik jem kat tmpat lain..melambatkan perjalanan utk sampai ke tempat kejadian....myvi dan van tu mangsa keadaan...kesian...tak bersalah jadi mangsa
walaubagaimanapon..asben tak sampai2 opis petang tu...sebab jem dari 6 petang hingga 1 pagi! 7 jammmmm...dah sampai exit tol alor gajah..dia patah balik ke seremban ler..nak masuk opis mendenya dah 1 pagi..

aku ni geram ngn pemandu bas express ni ...mmg bawak laju..kalau aku dok lane tengah tu..derang dok blkg ikut rapat..siap bg highbeam lagik..geram sungguh!lagik ler aku buat bodo...pastu terus potong aku amik lane kiri tunjuk geram la tu...
tak de kesedaran lagik ker..yg derang tu bawak ramai nyawa ..dah bunuh org sekelip mata..
takziah utk kaum keluarga yg terlibat.

4 comments:

nieda said...

takziah kepada keluarga yg terlibat kemalangan..ngeri tgk berita

ila ramli said...

Tula ana...aku lalu kat tempat kejadian, beberapa minit pas accident, ngeri giler tgk....org awam baru bekejar nk selamatkn mangsa...ketar lutut time 2 tgk bas express tu hancur...time tu aku dr batu pahat nk balik banting....sampai lani takut nk bawak keta laju2,duk tebyg2 keadaan accident ngeri tu...alFatihah utk mangsa...

rynas said...

tulah ana siankan..takziah untuk dia orang. Dulu saya time bujang bas ekspress ler pengangkutan awam untuk balik kg tiap bulan..mmg takut jer naik sebabnya driver bas mmg suka bawa laju..pernah sekali tuh tak ingat bas apa...bahagian belakang bunyi teruk cam nak terbakar bila kita orang semua bangun cakap dgn driver boleh dia buat rileks jer kata tak ada apa-apa. nasib baik sampai Kl dgn selamat..panjang umur..pastu mmg serik nak naik bas ekspress tu selalu nak transnasional jer..itu jer rasanya bas yang ok sikit...bawa pun tak laju sangat.

ANAKIRANA said...

nieda,
sy tak tgk berita tv3 mlm tu...tgk wedding kayangan tu ja...masa asben bgtau jem tu..tak tau pon kemalangan ngeri ni

ila,
ish aku takut nak tengok..huhu
hang tak berenti tolong :P

rynas,
aaa ya la..dulu sy dok ulang alik jb-kedah tu..transnasional pilihan ku..kira org tua2 bawk..tak laju sgt

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin