krisis beras | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, May 8, 2008

krisis beras

skrg ni kena berjimaat cermat nak makan kan
so aku pon nak tolong kjaan menghadapi masalah ni
jadi aku tak nak la makan nasi byk2..jimat beras la katakan
kalo ada ubi kayu ..aku makan jer...sedap tu ubi kayu rebus cicah sambal tumis
jadi sempena nk berjimat cermat ni..aku nak sahut la seruan kerajaan

aku sekarang dalam ON DIET ..serius diet..
malam2 aku tak makan nasik..makan yg ringan jer..contoh karipap sebijik
atau buah2 han..mangga ka sebijik hihihi

skrg ni amalan diet ku
pagi
roti 2 keping
air milo or air buah peel fresh

tengahari
nasi campur
siram limau (mesti ada limau2 dlm apa jua )

petang
oren sunkist sebijik

malam
sup
buah2

wah harap2 aku dpt ikut diet ku ini..sbb apa ..berat aku dah mencecah 55kg!nak ikut bmi tu
..mmg berat ideal aku 55kg...tapi aku tak leh tgk la ..aku gemok rasa
nak kembalikan ke 51-52 jer ..supaya tak nampak kering sgt..

"oit aida..tak nampak aku ker"aku tegur kwn lama ku masa tersempak kat jusco s2

"laaaaaaa..anaaa ka..aku dah tgk tadi..dlm hati aku ckp..muka cam ana budak ni..tapi gemok"balas kawan ku

"haaaa?aku gemok sgt ker?

"aaa..tgk tu lengan hang ..ish kalo geni tgk ni mau terkejut"

huhu..mungkinkah dulu aku terlalu kering ...hiihihi..(ayat penyedap hati)
sejak itulah aku serius nk diet..sblm ni diet2 ayam jer..

tapi somi ku selalu menguji aku..

4 comments:

NaZa said...

ana.. td pesal plak ko order ais kosong je.. xde limau pun dlm tu... tp ais ni bleh melembabkan pembakaran makanan yg ko mkn td.. pulak tu tpt kite mkn td bukan dlm aircond. :p

kirana said...

cehhh!aku dah tak dak duit nk oder sirap limau..ekkekeke..duit dh bayo henbeg baru tu kihkihkih
kat opis ku kan ada limau :P

niza said...

huhu... kak ana dah gemuk ke? mcm x caya je... hehe..
kte kat sini pun dah gemuk... :P

cendawanintim said...

meh la kita diet secara berjemaah...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin