spekulasi minyak | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Wednesday, May 28, 2008

spekulasi minyak

tadi otw mai keje..dok borak pasai minyak nak naik..dgr2 40sen kot naik 1 jun ni..
tgh2 sembang kluar berita "jgn buat spekulasi harga minyak naik" ..
kalo betul ler rege minyak naik ...aku ler org plg merana skali huhuhuhuhuuuhu ..

kena guna alternatif la gamaknya kalo betul2 naik..
kalo naik komuter ..kena la bangun awal giler...huhuhuuhh

kos pengangkutan aku (jika tak car pool)
tol=rm16.40 pegi balik sehari
minyak =rm16 lbh krg sehari
total =rm32 sehari
seminggu =rm160
sebulan=rm640

nasib baik la aku car pool ..jimat sket ..tapi kdg2 aku kena drv srg2 jugak bila derang cuti
nnt kalo derang dah berenti keje ..aku srg2 la gamaknya huhuhuhuhuuhhu

bila la tol nk turunkan ni..separuh rege pon jadi lah :)

4 comments:

cendawanintim said...

baaaaaaaaanyak tuhhhhh....

Puteri Satu said...

tunggu akak pindah nilai..leh kita car pool sesama ye...

KV said...

woho...byk nya ana.
akak naik kancil 660 minyak RM 60 seminggu campur pi pusing2 kota bharu 2 hari cuti tu.
Takdak tol dan car pool dgn hubby.;P

ANAKIRANA said...

cendawan,
nk wat camner..dh terpaksa..kalo tak.kena duduk berasingan..lagi le tak sanggup

kak puteri,
bole2..sila2..hihi..

kv,
tu le kak..cian kan kat saye...huhu..duit tabur atas jalan jer..sob sob sob

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin