setiap yg berlaku ada sebabnya... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, May 15, 2008

setiap yg berlaku ada sebabnya...

sejak 2 menjak ni..badan aku rasa lain kan..
kan aku cete gi urut lah nk hilangkan penat seme tu..
pahtu sekarang ni..aku asyik muntah angin jer pagi2..kadang2 muntah hijau..
cam tanda2 org peknen la kan..

aku wat anggapan sendiri..konon2 sbb gi urut tu ..buang angin..tu yg angi asik kluar jer skrg ni
pada satu pagi..tgh gosok baju bergegas aku lari ke toilet..muntah angin lagik..
pahtu asben wat lawak masa aku dok muntah tu...aiman nk dapat adik..
huhuh..

aku melengah2 kan masa nk wat pregnancy test..sbb aku rasa cam tak peknen
tapi skrg ni aku makan masam2..asam boi,limau sunkist,air masam,mangga penuh peti ais
hubby beli..
pahtu aku asik ngidam nk makan pelik2 jer...

disebabkan tanda2 seolah2 nk peknen..arini pagi ni...kul 1030 pagi aku gi klinik kat opis aku ni

"doc..saya ni asyik muntah angin jer..seminggu dah"
"ooh ya ...loya?"
"cam pening2 gitu lah...nk wat pregnancy test lah doc"
"bila last menses?"
"saya tak period sejak bersalin dulu ni..skrg anak saye sthn 4 bulan dah"
"ooo awk amik noriday?"
"aa..dulu tapi dah stop dah 2 bulan"
"ok gi test dulu"
.............................................

"doc..kalo tak period boleh ke peknen?saya plan nk conceive ujung tahun ni"
"bolehhhh..selepas 6 bulan dh tak da protective walaupon awak breastfeed..unless u amik noriday"
"oooo ..ok"

......................................
doc kluar dari bilik...aku tunggu kat luar jer..

"positif"
"haaaa?..ermmmm"aku blur2..lupa lah cmner
"ni ada dua line ni"
"haaa saye peknen ek?"hihihihi..receptionit tu pon ketawa tgk aku blur2..

due tak tau lagi lah..sbb aku tak period kan..kena scan lah..tapi rasanya baru lagi kot..
sbb last month cek 13 april tak peknen..arini baru 15 may..kira baru jer lagi..may be jan tahun depan lah kot....


gurauan hubby aku jadi kenyataan....tu le ..cakap2 ni kan doa..
ramai nau dok kata aku peknen..yer la..berat bertambah..
alhamduillah ni semua rezki dari Nya..

Yeay!aiman nak jadi abang aiman,,patut ler skrg ni sejak balik singapore ni..
dia manja semacam jer..tak leh renggang ngn mama..pagi2 tak bg bangun gi keje..
kalo mama iron baju pon.dia nk duduk atas mama...patut la...
setiap yg berlaku ada sebabnya...masin jugak mulut babysitter aiman dok kata aku peknen ..

14 comments:

cendawanintim said...

TAHNIAH....gembiranya saya....

Anonymous said...

wah...wah..wah....tahniah2!!bestnya pregnant...bestnya dpt baby ...bila turn aku plak ni muahahahahahahahahahahaa

NaZa said...

org tu kawin la dulu.. br leh dpt baby... :p cik kirana akan menjadi g*m*k semula. ekekek

KV said...

tahniah ana! Jaga diri elok2 tau! ;)

Unknown said...

amboii.. tahniah!!!

NONIE AZIZ said...

hahahahaha...tahniah..kirana!!..ni yang buat akak semangat nak ngandung ni!!!

Faina Arisya said...

congrate... jaga kesihatan baik2 yer..

Anonymous said...

congrats~ ;)

ANAKIRANA said...

cendawan,
tq!jom ler peknen sama2 hihii

bie,
pi nikah cepat2 heheh..pahtu proses baby

naza,
huhu..tak pa la nk gemuk nk wat cmner...

kv,
tima kaseh :)

aishah,
hihi tima kasehhh...kpi achieve la thn ni

kak nonie,
macey...jom la kak..peknen ramai2 hihihi..ada geng sket saye nnt

kak faina,
tima kaseh..doakan dpt baby gal :)

niza,
tq! :) tekaan niza kat skype tadi betul la tu..hihi

nasazfrog... said...

yahooo ade geng... caya lah,,, jaga diri bebaik yer ana..

viruspadu said...

wah tahniahhhhhhhhhhh

syioknya

jaga diri baik2 tau... menjeles la

nak baby jugakkkkk

ANAKIRANA said...

nasaz,
tu ler ko dok ajak peknen sgt hihihii...mak buyung's club la kite..

vp,
tima kasehhh..jom ler join the club..apa lagi ..

Anonymous said...

nasib baik b4 kte pi penang sempat jumpa dan main2 ngan aiman dulu~ hehhehe...

moga bertambah rezeki lepas nie~ ;) rezeki anak kedua... yeahhaaa... n moga dapat baby girl... hehehe...

Julia R said...

Tahniah, jaga diri elok2 ya

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin