secubit pengalaman ku | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, May 5, 2008

secubit pengalaman ku

sabtu

aku dan suami dah plan nk bwk aiman ke jusco

nak kasi dia main puas2..yer la.. nak bagi dia seronokkan

sgt happy tgk dia main.dlm hati ..aku sedih

aku sgt tidak semangat ok nk packing barang..pas balik dari jusco baru pack

ahad
pagi tu siap mcm biasa ..mcm nk pegi keje..aiman mesti hairan..nape arini
mama siap2 pulak kan.,..baru sehari mama duduk rumah..
aiman pon bangun awal jugak aritu..

masa nk kluar rumah tu..laju jer dia pakai selipar dia tu terus ke pagar
agaknya dia pikir cam hari2 biasa la kan
dah sampai umah pengasuh..menonong jer jalan nk masuk umah
tak salam aku ..hhuhuuh..pahtu pengasuh panggey suruh salam..baru dia
patah balik salam...pengasuh angkat dia ..aku syg cam biasa la..
kat umah aku dah peluk cium dia dah..bukan apa..aku tak sanggup nk nanges depan org hihi
tahan jer air mata ni..
dah lepas antor.. 2- 3 langkah jalan..aku tak toleh lagi dah..air mata dah kluar..
sedih sungguh rasa

tgk tu semangat dia pukul gendang

dalam kereta pon aku tak dak mood...diam jerrr
"abang..kalo rasa nk main ngn aiman..gi la amik dia kejap pas balik keje tu"
"ermmm"
"tapi kan bang..kalo amik bwk balik umah..nnt dia cari lak "
"tu ler.."
"hmmmm..."

akhirnya hubby pon tak amik aiman jugak...cian aiman


mcm terror jer tu..

masa nk tido mlm2 kat sana.,,teringat sgt kat aiman..
mcm mana la dia ..bule ke tido ..risau jer
sampai terbawak2 dlm mimpi..mimpi nyusukan aiman
pahtu sms abg bgtau mimpi tu..abg bgtau mmg susu aiman dah abis pon heheheh

malam kedua call nk cakap ngn aiman..tapi dia badmood pulak
nk dgr suara dia jer
skrg ni baru aku dpt rasa...mcm mana la org yg hilang anak tu kan...
wah sifat keibuan dalam diriku makin menebal

main bowling lak

tak sabar nk habis training nk balik ...
dah sampai tu kan terus tgk wyg.
balik tu aku tak dpt tido..tak sabar nk amik aiman esok pagi..

esoknya pagi2 terus gi amik dia...
"assalamualaikummmm."
"aimaaaaaannnnnnn!" jeritku dari luar...hihihiii

aku dah smpai kat grill..aiman tgh nk pakai baju...
terus dia berlari meluru ke arah ku...
pastu aku terus memeluk aiman cium sepuas2 hati...
arghhh lega rasa...
sedih tau time tu..
lepas tu masuk umah pengasuh..aiman duduk jer atas riba aku..
aku pakaikan baju dia..pahtu terus dia kluar rumah nak balik...

sampai umah jer ..aku bagi susu..
aiman dah lupa kot cmner ...dia diam jer..sambil mata dia merenung mataku..lama jugak
syahdu sungguh...agaknya kalo dia bule cakap..mesti dia nk tny..mama pegi mana ?nape tinggalkan aiman...
sedih2...

oops masuk longkang lah!

cerita dari pengasuh pulak :
hari pertama kul 8 mlm lbh krg..aiman dah tunggu kat pintu..
sambil merengek2..tunggu aku amik agaknya..
pengasuh dah kluar air mata tgk dia dok tunggu kat grill tu..

mlam pulak nk tido..dia merengek jer..mcm gelisah tak dpt tido
siang dia ok jer...


tu jer la pengalaman pertama ku berpisah dgn anak

3 comments:

NONIE AZIZ said...

sedihnya....teringat akak kat syasya dulu..akak pernah tinggalkan dia kat rumah mak akak pasal akak ada keje kat site..Budakkan dia rindu tapi tak tau nak cakap...mak akak citer Syasya nampak gambar akak terus dia cakap mamaaaaaa...

cendawanintim said...

lor, siannya, mesti la sedih kan tingaalkan anak nih...

tu la, saya tak nak pegi memana tanpa anak nih...hati musti teringatkan dia sajork...

NaZa said...

mana gambo... nak tgk gambo.. xberseri klu xde gambo kt spore. hihih

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin