singapore trip | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, May 6, 2008

singapore trip

ini kali pertama aku jejak kaki ke spore ni..cian kan kat aku hihihi
gambar pon tak byk amik..yer la...kalo hubby ada mesti dia la
tukang amik gambor...dah tu takkan aku nk suruh geng yg pegi tu amik..mesti
derang nk muntah tgk aku nnt hihihi,..asik2 suruh jer kan..

tak best la amik gambor kena suruh..aku suka spontan jer amik
pahtu kat spore byk mall jer la kan..sapa yg kaki international branded tu mmg best giler lah..aku hanya mampu melihat hihihihi...tak dak sale tak mampu ku nk beli

kalo gi bulan july ni ada great sale..bole la kot kalo nk menshopping
aku gi sana kan utk training 9-5 ..so masa nk menjalan tu skajap jer la..
tak gi memana sgt pon ..
kat sana nk makan tak la susah sgt..kat food court or mall mesti ada satu restoran halal..
halal2 pon chinese jugak la yg masaknya..makan jugaklah
..rege makanan kat sana murah la..(jgn convert to RM lah ) kalo kite keje gaji duit
singapore dollar..mmg murah lah..makan tak sampai $5
**amaran:gambar tak disusun mengikut aturan..main taruk jer :P
day 1
gi raffles city ..round2 tgk jer jat dlm tu..tak mampu nk beli..
pahtu gi suntec city..lepak2 nk menghabiskan masa sblm nk check in..
lambat giler tau nk check in..kul 5 ptg!haru biru sungguh..sgt tensen ngn hotel tu

ini kedi aku hihihihi...jgn mara abang...
hotel 81..mcm bajet hotel jer ..mahai tau..rm380/nite
kalo kat msia leh duduk yg berbintang2 dah dgn rege tu...
dah la bilik kecik..almari letak baju pon tak dak..basic2 jer ada huhuhuhu
aku pegi naik singapore airlines..besar..best lah..tgk tu ada skrin kat depan tu
best jer leh tau speed semasa...location.brp lama nk sampai..
kira aku jakun sket la..sbb MAS tak dak..bisnes class ja kot ada
balik naik MAS kecik ..mcm dlm KTM jer..kalo gi sendiri harus aku tak naik MAS


day2
gi queensway..tempat jual sports item..mmg murah la kot..
aku round2 jer tgk ..tak beli
malam pegi merlion..amik gambar kat singa tu ..tanda aku dah jejak kaki kat situ hehehe
lepak2 jap..jalan2 kat situ..mmg cantik scenery waktu malam
pahtu balik...si mr T tu la nk balik awal..tak sempat nk lepak lama
ni jer aku beli utk aiman..sbb aku kira murah jugak kot..ni beli kat tiong bahru plaza
konon nk beli utk raya..balik2 tgk lagi kecik saiz dari kasut adidas dia..huhuhu


day3
gi bugis street...tak sempat jugak nk meronda..si mr T tu konon2 panas..ajak shopping tmpat aircond..padahal ..sblm2 ni..aku nak naik teksi ke mana2 tmpat..dia ajak jalan.konon2 dia biasa jln panas2..aku sgt hangen ngn org tua ni...jadinya tak sempat meronda pon kat situ..sempat la 2 -3 gerai..
pastu aku ajak gi orchard road...ni tempat org2 berduit nk shopping...aku yg tak byk duit ni
tgk ajer..hehhehe..mmg giler tgk ..
masuk tangs jer..jalan2..kalo ada sale mmg best lah
ini la peserta kursus tu..international la derang ni..tapi mostly keje kat singapore
seme chinese..aku mesti duduk tepi prof hehehe..amik aura

sijil tamat kursus..
(aku dah gumuks skrg..tu yg kena pakai itam jer..nk bg npk kurus :P )

ni ler..prof Dr willy sansen..sgt bangga tau bergambar ngn dia hehe
pas amik kamera aku..dia mintak amik ngn kamera dia..hahaha..agaknya
aku srg jer yg pakai tudung..kira lain sket kot..hihihi...


day4
pas training...terus baliiiiiikkkkk
yeay!


ni apa mende ntah..



ni lagi satu..aku pon tak tau



kat merlion..

bestnya hotel ni...huhuhu..sgt cantik
masa lalu kat situ..kete seme yg parking2 kat situ
yg mewah2 giler...
aku dah serik nk gi training ngn mr T yg hampes tu...malas nk cete byk2 pasal dia..
merosakkan mood aku jer..

8 comments:

Anonymous said...

bestnya pi spore... hehe...
kalu sale kat spore pun still mahal gak... currency punya pasal laa ni~ hotel Fullerton kan yg lawa tuh? itu mmg hotel utk org2 kaya je... :P

cendawanintim said...

Wah, saya pon belum jejak kaki lagik kat singapore nih, yang tahu, bandar dia bersih dan barangan yang mahal tapi very the updated laa.....

teringin jugak amik gambo kat singa tuh...hikhik...

**naper lak ngan mr t tuh...meh kita pegi bom dia...menci kan ngan opis proplem nih...nak bernapas pon sesak...tak soka laaaaaa...

NaZa said...

aku pun xpernah sampai lg. ekek.. tgk dari seberang je. masa kecik2 dulu pernah kot. time xyah wat pasport segala bagai...

KV said...

belajar kt johor 3 tahun (10 thn lps, wah tua nya!) rasa ralat tau sbb tak gi pun singapore. La ni tak tau la bila nak sampai sana. Sadis sungguh!

ANAKIRANA said...

niza
best kalo pegi ngn geng sekepala hehehhe ..aa barang mmg mahai laa

cendawan,
yup mmg betul..spore bandar bersih...siap duwet jer la gi sana

naza,
ko tu sejengkal jer ngn spore tu...kentut pon dengar ekekkeke

kv,
dulu utm ker?sy utm jugak..
4 thn lbh kat sana..tak penah jejak kaki ke spore...hihi..

nasazfrog... said...

den yang dokek ni pun tak ponak lagi g singapore,, makan kat senibong nampak yo lah,, kiro sempadan la kan... ")

ANAKIRANA said...

nasaz,
aa ko pon dekat jugak kan..hihi
gi la weh..sinpapore great sale nnt

izman said...

cantek la entry ni, ada gak idea utk gi singapore july 2008 ni.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin