After confinement holiday | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, February 10, 2009

After confinement holiday

Semasa dalam pantang..saya berasa sgt teringin nk pegi pantai..
lantas menyuarakan hasrat kpd suami saya keinginan nak ke pantai..tak kira lah dekat ke jauh..
saya teringin nk ke pulau kapas atau tioman..tp tunggu aisya besar sket dan tgk kedudukan kewangan pada masa akan datang.

sementara nak ke sana ..kami pegi yg dekat2 dulu...
objektif utama untuk merehatkan diri dan meluangkan masa berkualiti bersama keluarga

baru sampai..kejap jer..30min dari Jusco

SABTU

"...jom gi PD?"
"arini ker?ish dah petang ni .."
"tak pe la..duduk 2 hari"
"eh isnin abg tak keje ker?
"cuti laa..thaipusam"
"0000000000000..." (sy terlupa n9 cuti..maklum la...sy cuti panjang)


biliknya pada aku ok la..sesuai dgn harga..kalo nak best2 ..bayar la mahal2 kan
ni pon dah cukop selesa utk kami berehat2


suami terus call kondo tnb..tp penuh pulak ..maklum la cutiiii
kemudian kami mengambil keputusan utk pegi keesokan harinya saja..
mencuba nasib cari mana2 hotel yg tak penuh..dan murah dan berpatutan

AHAD
kul 3 petang baru bertolak ke PD selepas selesai urusan dgn tokei katering.
suami cuba gi tanya sunshine hotel ..tp penuh jugak..
suami hanya mencari hotel yg ada kolam renang kanak2..

destinasi kedua..le paris hotel..
nasib baik ada..selepas suami buat muka kesian..harga hotel dpt diturunkan ke rm138 dari harga asal rm179 ..pandai jugak suami saya tawar menawar ngn derang hihihi..
tp view nya mengadap rumah2 org..
kalo amik view ke laut dan pool..harganya mahai lagi
oleh kerana percutian yg tak diracang..amik ikut bajet jer la



aiman kepenatan


plan asal..
Petang : aiman main kat pool
Pagi Isnin : nk jalan2 tepi pantai

tapi plan tak menjadi
Petang tu sempat main kolam kejap jer..sbb kami turun lewat..disebabkan keseronokan berehat2 di bilik bersama anak beranak





aisya lena ...


kami baru nk makan ...bungkus saja...

Lepas makan..
mama berehat2..
aiman ngn bapak berendam dlm bath tub



eeee tak maluuuu


suka dia main..almaklum la kat umah tak da bathtub :)

Petang dah redup..baru turun pool tp syg pool tutup kul 7..so kejap jer la main



sesi bergambar sebelum terjun



SESI Mandi main kat kolam
tgk muka hepi dia ...suka sungguh dia ngn air







pemandangan hampir senja..
MALAM-jalan2 carik makan
Saya nk belanja suami mkn ikan bakar ..tmpt feveret kat medan ikan bakar pelabuhan nelayan
alaaaa..yg depan perumahan kastam tu..org dok tny aku tak tau jalan nk bgtau
tp syg skalik..byk dah kehabisan..ngidam la saya pasnih
pastu kami mencari lagik kedai2 lain...cuba jer la tmpat lain pulak
plan kami..mmg nk bungkus pon ..sbb nk menikmati mkn ikan dan meratah ketam..
kalo mkn kat kedai nnt kena kejar aiman pulak..so mmg decide mkn kat hotel saja
kami gi oder pastu gi round2 tgk suasana pantai waktu malam

hihih..mkn alas gini jer....best apa..ikan bakar kedai lain..ketam kedai lain
udang bakar tidak ada..huhuh ngidam2



walopun agak kurang sedap dari medan ikan bakar punya..tp tetap licin kami meratahnya
tetapi ikan kapkap bakar kat bali lagi sedap...teringat sy ikan ngn udang bakar kat sana

view dari balkoni..sgt bahaya utk berduaan kat sini..aiman nk ikut kluar
pastu balkoni leh panjat lak tu,,bahaya2...mmg tak leh lepak kat luar pon

PAGI ISNIN
bekfes dulu

aku suka bubur ayam..sedappp.bertambah aku mkn..aiman makan sket jer
tak sabor nk turun pool








asik gambo aiman jer..mama nk gak (tu kain batik bali)



mama tak mandi..jaga aisya jer



aiman belagak..dah jemu tmpt budak2..dia nk pi tmpt yg dalam lak
gambo dia terjun tak sempat amik lak

seronok tau tgk 2 beranak ni main..

bapak kata letihhhhh jaga aiman main


aisya lena...sedap dia tido sambil dibuai bunyi air

letih main air...masa utk batman tido

dah nak balik..aisya baru pas mandi..dibedung dia..ciann
SESi MAMA syiok sendiri :)
ahak!


ihik!
uhuk!gumukk....
sekian saja kisah percutian satu hari di PD...
lepas penat lelah mengandung,bersalin,berpantang...
Ku tutup entri ini dgn ayat pedas dari asben ku huhuhuhu
"abg..org darah tinggi tak leh mkn seafood tau..baik abg jaga2..kang kalo dpt sakit tu dah tak leh makan"
"tak mo bg kena darah tinggi..jgn la 'jerit' "
SEKIAN

8 comments:

cendawanintim said...

cantik sangat ciew waktu senja tuh...

ada la jugak masa asben awak nak rest ngan famili..asben saya bz tak cukup masa...sian kami 2 branak!

lady zaini said...

eh eh..salamz. aritu saya g le paris, costa rica tu jugak.pastu aderla nampak young mama n newborn tepi kolam, 2 kali nmpak. sekali tu bb pki baju ladybird...ingat nk tegor, tp xsempat + sogan sbb awak ckp dlm phone...

keciknya dunia. What a coincidence, to come into this blog and found out that it was actually u :)

NONIE AZIZ said...

cantik gak eik le paris...nanti nak pi lah...kolam dia pon nampak best hahahaha...

genny da bomb said...

sakannya hanggggggg...lepas gian jalan sungguh no hehehhehe..nampak aisya baekkk je ok le..kalo aku dia keja tido camtu senang aku nk jalan2 kekekeeke

genny da bomb said...

sakannya hanggggggg...lepas gian jalan sungguh no hehehhehe..nampak aisya baekkk je ok le..kalo aku dia keja tido camtu senang aku nk jalan2 kekekeeke

Ogy said...

Bertuahnya badan..after confinement pun ade holiday....best best.. :)

shaifulsafar said...

wah.... seronok saya baca cerita yang panjang even hari cuti-cuti yang pendek.... :-)

p/s: kadang-kadang percutian yang singkat dan berkualiti lebih baik dari menghabiskan duit berhari-hari, travel jauh-jauh...tapi tak dapat kepuasan.

cikda said...

kat area mana hotel nie..aku selalu gi PD..tp xpernah perasan plak hotel nie..anyway, nice holiday huh..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin