Ditahan pak polis | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, February 12, 2009

Ditahan pak polis

Sementara blog tak leh upload gambo..

meh aku nk cete pengalaman ditahan polis



ini adalah kali kedua aku kena tahan..dulu masa kat trafic lite serdang..siap kena saman lagi

ni pon kes kat traic lite jugak



alkisahnya..

hari pertama aku gi anto aisya umah bbsitter..saja anto awal sbb nk training dia supaya nnt bila aku masuk keje tak da la nanges tak nak susu ke apa kan.



so petang tu..gi la amik ..

masa balik tu..aku bwk slow jer la..dh bwk baby ngn aiman tgh tido lagi kan

mmg dok lane kiri ajer..smpai la kat traffic lite kat umah aku..



aku berenti kat lane kiri..malas nk pindah ke kanan..padahal aku nk belok kanan

lepas tu..kete polis berenti kat lane kanan..aku toleh la tgk..wat muka berlagak konfiden lagik..smbil2 tu pegang seatbelt nk pastikan aku pakai kan..pastu pas toleh tu aku toleh depan balik



lampu pon bertukar hijau...aku satu line ngn polis ni

pastu dgn selamba badak ..aku bg signal la nk belok kanan kan..

tiba2 ..HONNNNNN!!! polis tu hon aku kuat jugak

masa tu kete polis tu nk belok jugak..tp aku jalan dulu..kiranya..kalo lah kete polis tu nk terus..mesti dia langgar aku la kan..ni sib baik dia ke kanan jugak (korang phm ke ..byg2 kan dlm kepala yer..hihi)



pastu aku wat bodo ..aku terus jer jalan..konon2 nk pecut nk lari dr polis hehe..

mcm la depa tak nampak plat no aku kan

pastu aku kena honnn lagik..byk kali..maka aku berenti la kat tepi jln sblm masuk carcosa tu





pak polis pon datang..aku bukak tingkap (aku dah kecut sbnarnya..hhuhu)

"mintak lesen"

"er jap2.." (sambil menggelabah bukak wallet..carik lesen..sib baik jmpa..dah la aiman main wallet aku mlm tu )

"awk tau awk buat salah apa?"

"tak tau encik.."sambil aku sengih2 kat dia hihi

"tadi awk dari arah sana kan..pastu awk belok kanan kan"

"aa encik..nape"

"awk tau tak awk dah salah lorong..nasib baik sy bwk kete kerajaan..kalo laju tadi dah langgar keta awk tadi"

"ooo ya ka encik..maaf encik.tak sengaja..."

"tengok tu ..dgn bwk anak kecik lagi..bwk la elok2" dia bebel kat aku hihi

"tunggu kejap saya nk tulis particular awk"





lama jugak depa dok tulis apa tak tau la..10min jugak la nunggu..org dah lalu dok tgk aku..padahal dah dkt sgt ngn umah aku....aku dok igt mana la ada polis kan dkt2 taman ni





pastu dia mai pulangkan balik lesen

"nah..ni saya tak saman awk ni..tp pasnih kalo buat lagik saya saman tau"

"heheh...tima kasih encik ."sambil sengih2 lagi...



huhuhu sib baik tau..kalo takkkk...

sib baik jugak muka pakcik polis tu tak garang sgt..aku leh sengih2 lagik





Kisah lampau

masa kena tahan kat trafic lite serdang tu..polis garang gilerrr

"tapi encik..tadi lampu hijau..tu yg sy pecut"

"awk pi lawan kat mahkamah..ckp lampu hijau"

terus terdiam aku...menerima saman dgn redha (aku dikira langgar lampu merah)

10 comments:

azreen said...

berani jugak ko ek dik...

NaZa said...

mesti pak polisi kesian tgk muka ko. ngn ada baby lg, muka baru abih pantang lg. ekekke.. sib baik xkena saman.. jenuh nk calling2 org suh reduce saman plak kang. ekekkek

SUZIE APAI said...

hiks....polis kdg2 pun guna jln salah jugak! poyo jer..Next time hati2 tau...

shaifulsafar said...

heheheh....lucu...

haaa... lain kali jgn buat lagi....
ngan polis ni kita hormat je...cakap elok2...buat muka seposen... kang sejuk la dia....

kalo buat muka berlagak...mmg kene la gamaknya....

p/s: dah lama tak kene tahan polis.... last kene tahan polis kat KLIA...tahun 2007... guna henpon masa drive.... mmg tak de ampun... walaupun dah buat muka 1 sen... 1 sen karat lak tuh.... huhuu

zino said...

ilmu sengeh apa yg di pakai sampai polis tak jadi saman hehe

cendawanintim said...

adehhhhh...hati2 la yer..

mombloggersplanet said...

Hi all moms,

I have just launched a new listing for Malaysian moms/women blog. It's called the BlogDirectory.

You're invited to list your blog there, together with other Malaysian mom bloggers. The Blog Directory is categorised by states to make it easy for you to connect with other moms closest to you.

Please visit http://www.mombloggersplanet.com/blogdirectory

And, appreciate if you could tell your blogger friends about it. It's free!

Thank you and have a nice day!

p/s after you register, you'll need to submit your blog by clicking Submit Ad button..u can submit many blogs as long they're NOT sales blog and each blog is link back to us.. and u can modified/add new blog anytime..

buzzybug said...

saya berada di tempat kejadian masa kena tahan polis kat serdang tu... hehehe... cuak je.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

aku rasa kalau aku lah kene tahan polis mesti aku pengsan hehehe..takut sgt tu..

tp penah gak sekali masa tu dah ler lesen P..bawak motor ada kawan plak kat belakang..

Gigil beb kepala lutut rasa tak leh nak diri lama..nafas tercungap2 hehe..padahal bukan salah ape pun cume nak cek lesen jer hehe...

PerantauSepi1306 said...

polis ni pun satu.. leh wat ayat.. "sib baik dia bwk keter kerajan.." maknanya kalo keter biasa dia pun sama gak rempit la kot ;D

sib baik tak kena saman kan

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin