aku menangis | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, February 24, 2009

aku menangis

apabila aku keseorangan di rumah menjaga anak2...

semalam mlm kedua aku menangis ..huuhu
aku mmg cepat kluar air mata..better aku nangis lepaskan tekanan dari aku mendera anak kan

memang mencabar menjaga anak2 kecil..
-apabila sorang masih menagih kasih sayang
dan sorang lagi memerlukan perhatian

-apabila sorang membuang..begitu jugak yg sorang lagik

-apabila sorang menangis..dan jugak sorang lagi menangis

-apabila yg kecik nak tido..yg besar buat kacau

-apabila yg kecik nk menyusu..yg besar nak diribakan

-apabila pagi2 nk siap gi keja..dua2 jaga ..sorang nk susu..sorang nak gula2..

disaat aku menangis tu..aku teringat la kat akak aku yg menjaga kembar ..lagi la mencabar kan
mak2 kite dulu mmg sabar la..ni aku compare zaman skrg

apabila aku rasa letih..aku teringat kak aku..dia lagi la letih

aku bukan nak merungut cuma nk melepaskan rasa..

di saat ini jugak aku tak leh bygkan camner ibu tunggal jaga anak2..tambahan anak kecil

**why aku jaga srg2..suami aku standby..so stay kat quarters smpai 12mlm..kang kalo balik sban ..nak kena patah balik pulak kalo ada breakdown ..

** nak wat entry aisya 2 bulan..lom transfer gambar lagik

8 comments:

azreen said...

sabar ek ana...mmg itula yg bakal kita hadapi apabila menjadi seorg ibu....gelak tawa mereka la yg akan menghilangkan segala penat lelah kita..... :-)

KV said...

ana, akak dah alami tu dan masih alami nya. Kdg2 kita nak bersungut org ckp kita cam apa ek. Nak describe pun tak reti. Kita pun manusia biasa. Akak dlm pantang dulu mmg nangis sokmo sampai akak rasa serik dh nak berpantang lg. Tambah2 si kecik masa tu mmg menangis mcm nak pengsan dan akak lak ada masalah kesihatan. Nak berdiri pun pening. Mmg akak akui akak takleh nak jd supermummy. Kena gak ada bantuan org lain.

Dan ana percaya lah, bukan ana sorang yg alami nya. Akak salah sorang k. So, kalo nak nagis, nangis jer.

genny da bomb said...

sabar la byk2 ana..nasib baik laki standby kejap je..buatnye kene sebulan ke..setahun ke..org yang balik tgk anak bini weekend je..lagi la kan sengsara..aku penah gak nangis sbb aku tak paham apa anak aku nak...asik nangis je ms dia kecik2 dulu..

sabo le ana..kejap je tu..cewahh pandai la aku..nnti aku ni cemana tatau la hahahhaa

NaZa said...

huhuhu... takut plak rasa.. yg sorang pun macam xterjaga...

kirana said...

azreen,
tu ler..mai tang gelak kite syiok la..mai tang nanges ,meragam dll tu yg tak syiok

kv,
tul tu..bukan nk merungut ke apa..tp tu la...tak tau nk ckp la..
hanya yg mengalami jer tau

geni,
tu aku tak leh bygkan ...
kira aku bernasib baik jugak la..

naza,
takut tak takut..kena hadapi ..hehe
time2 ni rasa..cukop la 2 org dulu :)

cikda said...

yang penting kena byk bersabar..camtulah mak kita jaga kita dulu..

shaifulsafar said...

bila baca cerita ni... terbayang jugak kat diri sendiri yg mungkin suasananya akan sama seperti yg ana rasa... bezanya, saya belum melaluinya... anak sulung baru nak 2 tahun... dan yg kedua bakal lahir InsyaAllah minggu hadapan.

Kalau sesekali suami standby tu ok lagi ana... masih beruntung kalau nak dibandingkan dengan suami yang bekerja sebagai tentera... kerja offshore... yang mana kadang2 isteri bersalin pun tak ada kat sisi.... :-)

Wassalam.

Yang sedang belajar menjadi ketua keluarga,
http://shaifulsafar.blogspot.com.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

aduhduh..ni je cabaran ada anak kecik..bila kenang balik mmg rasa tak sanggup..

camnelah nanti keadaan saya dgn ada 2 anak yg nakal..mak yg sakit dan baby yg baru lahir..nak jaga serentak..

OHhhuuuuu....bagilah sayap..nak terbang jap..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin