IKEA | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Wednesday, February 4, 2009

IKEA

kami dok browse katalog ikea..pastu ada la bekenan ngn tv bench ..simple n murah lah
pastu aku pon dok plan nk beli brg utk bilik aiman ..tp tu laaaaaaa
dlm dilema..patut ke tak patut beli perabot ikea...??

simple...


sbbnya..

org dok kata kualitinya tu..erm ermmm
dan dibuktikan ngn frame yg aku beli..
nampak tak gambor kt dinding tu..bucu2 kat frame tu seme nye dah jadi renggang
cam nk pecah jatuh jer..tp aku gagah jugak gantung huhu

frame tu aku dok gantung kat umah sewa lama lagik
naper ek jadi pecah kat bucu2 tu..padahal gantung kat dinding jer..bukannya kite guna buat apa pon..tu yg jd berpikir nk beli tu tp aku suka ikea punya design..

aku plan nk wat tv panel kat dinding tu...yg built in tu..tp asben tak sabo2 nk gantung tv kat dinding..nk tgu wat panel tu kena ada $$$ byk sket laaaa

selit2 gambor sket

gambar ruang keluarga tkt atas...
konsep : guna apa yg ada ...hihi
konsep ingin ditransformasikan : moden + tropika ..belasah jer la

aku membayangkan pokok2 diletakkan/digantung dibalkoni..menjadikan suasana aman dan redup....ewahhhhh....

7 comments:

SaDi said...

sadi selalubeli barang cavenci... kalau ikea punsadi ada laa jugak beli... kalau barang tuu dah nampak tak seperti 'baru'... sadi selalu pujuk hati...haa... boleh shopping barang baru pulak lepas ni... :D

kalau sadi... RM199 tuu kira ok laa... beli jee... kalau dah buruk nanti... tukar lain :p

cendawanintim said...

haaaaaaaa, nanti dah siap konsep tu nanti, jangan lupa tepek..

mazzuana said...

ana...aku ada beli rak tv tu 2 tahun lepas...tapi baru letak tv dah melendut dah bhgn atas tu..tapi tu zaman tv besar and berat..tv ko lcd should be no problem kot..tapi harga 2 tahun lepas pun 199....

shaifulsafar said...

ade terbaca satu blog..(tak ingat blog ape)... dia beli rak tv cam nih....tapi bila sampai rumah...tiang besi 2 tu tak disertakan... so, kalau ana nak beli kene periksa dulu... kang tak pasal2 kene ulang alik seremban - ikea... jauh tu..

last 2 week ade g ikea utk pertama kalinya... teruja dgn barang2nya...hahaha... next month nak pegi lagi... jalan2 nak cari idea decor rumah sendiri.... :-)

ANAKIRANA said...

sadi,
hihihi..tgh dok pertimbangkan ni

cend,
bila thun nk terlaksana tak tau la..

mazz,
ceh kira tak lower price pon la ek..

shaiful,
huh harus kena bukak check kat sana kan,.jenuh gak la
gi ikea mmg sonok..sonok tgk decor derang..duit jer tak brp nak sonok ekke

cikda said...

aku selalu gi shopping kat ikea..aneip aku suka brg ikea.D.I.Y katanyer..tp bila dibelek2..brg2 dia mmg nampak mcm xtahan sgt..mahal pulak tu..

PerantauSepi1306 said...

muehehehhe.. blasah je kat nilai 3 tu.. macam-macam konsep ada, rega pun separuh from branded items.. dah dekat 4 tahun akak pakai perabot beli kat sana... ok lagi tau ;D

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin