Selepas sebulan | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, February 5, 2009

Selepas sebulan

diam tak diam dah 2 bulan kami mendiami VH..
diam tak diam jugak sudah sebulan usia rumput dan laman kami ni

meh kite tgk gambor jer..bg sejuk mata sket..haha


pandangan keseluruhan laman dari luar pagar


pokok yg baru dibeli..utk dibuat pokok pagar..dahnya nk wat pagar tak dak duit :)
beli pokok jer laaaaaaaa
gini la pokoknya bila dah gumuk..ni kat jln nak ke umah aku..
tapi aku tak mo la gemuk2 sgt..mkn space nnt
asben gigih ok..gi ukur jarak antara pokok tu..hihi sgt gigih!


gunakan sepenuhnya tanah yg ada..pokok serai kat luar ni asben kata nk cabut jer..
tatut anjing terkencing kat situ..sia2 jer mkn serai baja air kencing anjing




memberi mkn kpd pokoknya


pokok pandan ku yg nk idup tak mo mati segan



bg minum kat pokok2

pokok daun kari yg dah mampuih!..nnt kena amik lagi kat umah mak aku

bulan 3 nk balik kedah ..yeay!

ni pokok serai..ada yg tak kenai ka....

rumput yg tak sama rata panjangnya...kawasan ni panjang..terlebih subur ke apa


ini lak pendek..muskil sungguh..kenapa ??



rumput sebulan yg lalu


rumput terkini..baru nk merebak akar2 tu


si kontraktor rumput tu kata sebulan....tipu lorrrr..sebulan tak penuh2 pon..lambat tul nk penuh

aku ni jenis tak sabar..kalo beli pokok aku nk pokok yg dah besar terus.kalo boleh yg dah berbunga terus..tak sabar nk tgu2

8 comments:

NONIE AZIZ said...

Pokok daun pandan tu kena tanam kat tempat2 yang lembab baru dia hidup...pokok kari mmg susah nak idu..akak dah berapa kali dah ada try tanam tak idup2...

cendawanintim said...

takper wakkkkkk, slow2 kayuh...nanti cepat la beso pokok n rumput2 tu..

genny da bomb said...

best2..sonok kan dok umah sdiri..mcm2 nk buat...tp ongkos takde hahahahhaha..setahun le baru rumah nk lengkap kot..tak pun lebih

SUZIE APAI said...

warghh....besar nyer umh awak..nti selalu update yer psl umh..xcited dh duk umh baru yer!

KV said...

rumput rumah akak lak hidup segan mati takmo. Adoii...letih. Lambat tul hijau laman.

kirana said...

kak nonie,
oo gitu lak caranya ek..ermm tanam dlm pasu dulu leh kan?
pasaipa pokok kari susah ek..ish cek ni dah la suka mkn kari huhu

cend,
tak mo kayuh..nk pakai enjin terus eehe

genny,
sonok mmg sonok..duit pon sonok gak

suzie,
idak la besar..tp selesa la utk kami ni..

kv,
tanam sdiri ke rumput?geram tul rasa..lambat nau

Faina Arisya said...

tanam rumput apa tu?? rumput carpet ke??

PerantauSepi1306 said...

rumput nak cepat penuh kena tanam rapat lagi le ana... akak dulu selalu siram ngan baja rumput warna putih tu.. cam garam sket... cepat gak penuh.. dlm sebulan...

hmmm pokok kari kena tanam tempat teduh gak.. baru subur...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin