skin food | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Monday, February 23, 2009

skin food

semua brg2 mekap n skincare aku dah habis licin..spjg dlm pantang mmg tak pakai apa la
so pas pantang aku meronda mencari brg2..

so nk cari produk alternatif US ..aku cuba2 masuk outlet skinfood ni.
try itu ini..tny itu ini..
maka terbeli lah aku kat situ

produk ni dari KOREA..dan dari bahan2 semula jadi..
bahan kimia hanya sedikit sahaja..mostly 95% semulajadi

SA tu suh amik skincare lain..tp aku nk try yg ni dulu
yg tu mahai la wehh...aku amik sket2 dulu la
nnt2 beli lagi..dia bg sample utk try dulu


dari kiri,,cleanser honey black tea ..utk dry skin ,bb cream no 2 ,lisptick
harga aku kira berpatutan sbb bb cream tu leh thn lama..8 bulan SA tu bgtau
cleanser tu ...gel pekat..so guna sket jer.. 4 bulan gitu la kot tahannya

harga cleaser =rm5+
bb cream =rm7+ ada 3 function..anti aging,whitening n sunblock
lisptick =rm28 ...best giler..melembabkan bibir mcm pakai lipbalm..serius...aku suka..pas ni aku nk gi carik color lain plak

setakat skrg aku puas hati la ngn brg2 aku beli ni..mmg best..bb cream best..bau pon aku suka,taknak pakai bedak pon tak pe..tapi aku tak puas .,,kena sapu jugak bedak

cleanser pulak tak keringkan muka..sbb ada madu kan..so melembabkan la
cuma lipstik satu jer aku tak brp suka color..dlm kedai npk cam lawa..tp kat umah cam terang sgt..


beli rm180 dpt hadiah beg ni..best jugak..ada 2 compartment gini..so sistematik sket nk asingkan skincare n makeup



model memakai code 603 ..ala2 neutral nk brown sket




code 655 ..yg agak terang..aku pakai kat umah jer la..atau pakai waktu mlm

owh gambar ni agak blur..so sila tmbah color terang sket bila mata anda melihat :P


lipstik ni bukan long lasting..bila mkn ilang la..tp tak bahaya..sbb dari tumbuhan
tp skalik lagik nk ulang..mmg lembab bibir youuuuuu..cuma tak shining cam maybelline la..kalo nk shine2..tmbh lipgloss la..

sekian laporan saye :)

6 comments:

KV said...

wah, mungil nya bibir ana pakai lipstik baru!

NaZa said...

aku klu tgk ko pakai lipstik mmg jeles.. cun je tgk bibir ko tu...

sudah pakai bbcream yek... hihih.... nanti bg feedback best ke x yek..

cendawanintim said...

bibir sape tu??!!!

azreen said...

wow seksinye nye bibir...

Anonymous said...

aaa.... aku pun baru ni ada beli lip balm kay skin food.. aku kan x mekap2 ni.. lipstik ada 1 pun x terpakai2.. ekekek bese guna lip ice je.. tp aritu saja nk try.. beli la skin food nye.. cam best gak
memula nk beli pencuci muka.. tp cam xde bajet la plak.. xplan nk beli apa2..
pastu beli lip balm je.. skali dia bg sample yg pencuci muka la.. scrub la, mask la..
4-5 sample.. muahahaha
save aku.. nnt kalo best br leh beli..
:D

ANAKIRANA said...

fiena,
aku tak plan gak..masuk nk tgk2..tp terbeli pulak..tp mmg best la.

kv,
mungil?cam bahasa novel pulak

naza,
best!

cend,
teka la

azreen,
auwwwwwwwww!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin