Cerita gambar | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, February 26, 2009

Cerita gambar

tadi masa transfer gambar ..aku tgk ada 2 kpg gambo ni...asben amik smlm..
apa motip dia amik pon aku tatau..so sebelum nk wat entry aisya..
aku nk wat entry merapu dulu..


ha amik ko..ampaian pon nk masuk blog gak..belasah jer la..
yg aku nk cete..skrg ni kan hujan jer hari2..kain baju ni tak kering..mula sidai ari ahad
smpai smlm tak kering..bkn basah sgt..cuma tak best nk angkat..sbb bile pegang tu cam rasa lembab..yer la hujan kan petang2..

so smlm aku heret ni masuk dlm umah..bukak kipas..bg kena angin..so pagi tadi pegang dah kering..tu nampak dlm bakul merah baju yg dh dibasuh tak sempat disidai..dan ada lagi baju yg nk kena basuh lagik..huwaaaaaaaaaaaaaa

besnya kalo ada dryer..pastu ada mesin lipat baju!


ni cerita susu pulak..yg kiri tu aiman..yg kanan tu aisya..saja la utk aisya guna S26..aiman dulu bg mamex gold smpai setahun..
smlm bbsitter bgtau.."susu dia dah abih"
aku tak perasan "dia" tu dimaksudkan ke aiman..
so pagi ni aku bwk la susu aisya..padahal asben dah letak dlm plastik 2susu tu..aku kuarkan yg aiman..bwk yg aisya..
bila sampai jer..kak chom kata...laaaa ko bwk susu adik ek..susu aiman la yg habis...
alamak!
hmmmm dah jadi minah clumsy la pulak


cerita upah pengasuh
aku tak tny pon brp upah utk 2 org skrg ni kan
aku wat anggapan rm250 sorang la cam biasa
smlm aku terus jer bagi rm500
pastu bila smpai umah..k.chom call

"naaa nape ko bg byk sgt ni..2 org rm450 dah la ..akak dah ckp ngn abg..nk amik byk tu jer..
lagi pulak bulan ni..ko anto aisya separuh jer"
"tak pe la kak..amik jer la..nnt bulan dpn kira lain.."
"nnt akak pulangkan balik"
"eh tak yah lah..kira duit mkn aiman laa.."
"ko jgn nk sebut2 mkn aiman..akak tak kira la"

tu la..pengasuh aiman...




ni lak gambar fresh dari oven..hihi..snap ngn camera notebook jer..blurr sket
pagi ni aku pakai tudung fareeda ..dah lama beli online..sblm bersalin lagik..ni baru nk pakai..
aku jeles la tgk k.imah n kak tuuuuut sebelah meja aku ni..asyik tukar2 tudung...lawa2 lak tu..menjeles aku tgk!aku takut aku terpengaruh ngn depa ni jer...oh tidak..biar la 3 lai ja tudung awning aku

muka agak sembab sebab smlm kul 2 baru dpt tido..kul 6 dh bgn..4 jam jer..mana cukop

4 comments:

PuteriSatu said...

uit...cantik tudung...
tuk entry bawah...akak yang layan Aqilah sorang pun leh nangis bila jam dah kul 1 pagi...tapi Aqilah tak nak tido...susu dah habis berbotol2...ngeh-ngeh=ngeh..ini plak jaga 2 orang ye na....baru kita tahu besarnya pengorbanan mak2 kita kan...

AyunasiA said...

sama la! kiter pon masukkan baju dari weekend arituh ke dalam rumah malam tadi. selagi tak bawak masuk, takkan kering punyer lah.

genny da bomb said...

weh hang beli kat mana tudung tu wei..mahai dak?kain yang bawah tu jenis cemana?licin ke cemana?

PerantauSepi1306 said...

hehehe nyompek pose ngan tudung baru... btw, untung anan dapat pengasuh cam tu.. susah dah nak jumpa spesis tu kat KL la ni...

dan kalo ada la ana jumpa mesin dryer dan lipat baju jgn lupa bagitau akak skali yek ;D hehehe

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin