JJCM & SHOPPING @SARAWAK | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, August 18, 2010

JJCM & SHOPPING @SARAWAK

belum abis entri sarawak ni haaa...tak larat nak upload gambar hehe...tu selang seli entri lain takut korang bosan lak baca asik2 cite sarawak jer kan

masa kat sana....makan..siang hari di hotel..mlm hari jer kami menjelajah cari nak cuba makanan sarawak

laksa sarawak satu kemestian..aku makan kat hotel jer...sedaapp sgt2



teh C peng = sini panggey 3 layer kot..1st time aku try...kat bwh sekali tu gula kabong
rasa sedap mcm makan cendol tapi rasa teh



mee kolok goreng..ini kat foodcourt kg boyan..kureng sket ..sbb rasa kat Satok lagik best


harga normal jer la..ni kat warung2 jer..kat pasar Satok tu
1st time try..nasi goreng Dabbai..ade sebut dabei..buah dabbai warna hitam mcm kurma..tp rasanya terbalik dgn kurma


suasana kat warung2 kat Satok


ayam panggang kat restoran kg barok ..restoran yg tomyam sedap giler

kami jugak ada pegi jjcm carik kek lapis...


ni yg dekat ngn jeti ..dlm byk2 yg kami rasa..sini paling sedap ..tp mahal sikit ..
contoh kek lapis india RM28..kat tmpt lain ada yg rm25 gitu ..

kek lapis dayang salhah..yg glemer...

dah mcm pegi beraya dah
yg swiss roll ni sedap...yg lain2 tu aku rasa biasa jer..mungkin dah byk sgt production kot..
aku suka yg firs kedai tu jugak
yg guna butter mahal sikit ..kalau guna marjerin biasa rm10 gitu jer kot

pegi sarawak jugak org kata kena beli ikan terubuk masin
kali kedua aku sampai pasar ni.. Pasar Satok

kena gi pagi2 nak dpt kan ikan segar
murah2..ada yg local ada yg dari india..yg local mahai sikit
pastu...ntah mcm mana aku dok giler mutiara pulak...dulu pegi sabah beli yg tak siap..so tak buat2
ni balik dok bentang tiap2 malam..dok kira nak bg kat org..pastu dok belek..
tak bekenan gi tukar..ni bukan yg final..sbb dok pegi tukar jer
ni kak tuuuut punya rembatan..kebanyakan sama ngn aku :P

rantai..yg kecik tu utk aisya..test pakai kat dia mmg ngam2..comei tak sabar nak pakai raya


menguji keaslian mutiara...suruh dia bakar tengok ..
cina ni sampai dah kenal kitorang..sbb hari2 dok ulang alik..lepas conference ke..terus ke sini
pegi sarawak..bawak pon beg tikar hehe..beg ni kat bukit kayu hitam pon ada..
kebanyakan barang kraftangan kat sarawak lebih kurang dengan bali
senang..bwk beg ni..isi wallet,makeup beg ,air botol..
murah lak tu
3 beradik rm15 jer..ni yg plg kecik
lain2 tu yg biasa2 la ..beli kat main bazaar depan waterfront tu jer
frust sebab tak dapat pegi sarikin sebab bukak sabtu ahad jer..
kalau tak... raya ni balang kueh ku dari kristal :P
kat sana murah sgt2 mengikut cerita org sana lah..

1 comment:

:: iManja :: said...

alamak kek lapis dyg salhah....patotnyer kirim kat ana aritu...mak suka taw

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin