RUTIN KU DI BULAN RAMADHAN | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, August 25, 2010

RUTIN KU DI BULAN RAMADHAN


selama 15 hari berpuasa (aku tak cukop 15 lagik :p) ..belum ada satu entri pon aku menceritakan perihal ramadhan kami ...cewahhhhhh
rutin ku agak lari sikit sebab di bulan ini aku jadik rajin terlebih sikit jer...
-pagi..gi keja asben take over antor aisya utk bulan posa ni...sebab aku kena gi opis awal
 masuk keja 8-5 ..
-petang..sampai senawang kul 6..amik anak..ding dong sana sini 620 lbh krg baru sampai umah
-pastu siap sedia selinsing lengan baju..punggung tak sempat letak dah....basuh pinggan mangkuk yg sahur punya (tak sempat basuh pagi2) sambil tu memasak yg ringan2 ..cucur udang adabi,bakar ikan,buat air,mee grg, ..satu menu jer
kalau mood malas...jgn harap...air pon aku pesan asben beli
aku mmg tak penah jejak PARAM sekalik pon ..sbb asben yg dok jejak hehe ..
-lepas berbukak...belum habis lagik kejeee...mop lak lantai.kemas meja..tau2 jer la..bila sikecik berbukak sekalik...uh baru nak rest2 kat sofa..teringat pinggan belum basuh lagik
-sebelum naik smyg..bwk turun lauk utk masak sahur pulak
-lepas sembahyang terus pengsan sampai pagi ...letih nau...kain baju bertimbun tak sempat jeling
-esoknya 4.15 pagi dah bergegas bangun..masak utk sahur..nasi panas..lauk panas2 ..aku malas nak masak malam sbb ngntuk sgt dah..pagi2 rela dok tumis dlm mamai2 tu
-aku dok rasa berat aku mcm kurang jer hahaha perasan2
gambar ni cantik tak?haha sila cakap cantik..susah tau nak amik gambar dlm gelap..nak bg nampak cahaya lilin ni.hehehe b
ni lilin bau anggur ..nak tido mlm2..aku pasangkan lah...saja gedik nak tido dlm cahaya lilin..letak dlm toilet pon best!

3 comments:

Najwa said...

rajin tuuuu pepagi hari masak...aku yg malas ni, apa mkn time buka, yg tu la mkn time sahur..bila mertua dtg je msk untk sahur..hehehe

SUZIE APAI said...

hiks....sama cam aku..tak g param tahun ni. Masak lagi best! wlu pnt wlu tak sedap..tp berbalaoii..

okey okey...aku puji la lilin ko tu cahnteeekkkkkkkkkkk!!!

kirana said...

najwa,
aku time bukak tak masak berat2 ..merelakan diri masak pagai2 uhuu utk suami :p

suzie,
sib baik ko puji :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin