SEMANGAT RAYA | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Friday, August 27, 2010

SEMANGAT RAYA

belum 7 likur lagik..aku gedik pasang pelita...tau jer la aku ni...selalu mcm tu ..kalau nak sesuatu ..selagi tak dapat ..hari2 en ali kena dengar "bang,jgn lupa minyak gak gas" ( myk gas=myk tanah)

susah rupanya nak cari minyak tanah ni..dari satu kedai ke satu kedai ...tak de jual..pegi kedai hardware pon takder..last2 ada org suruh gi beli diesel..
huh aku takut gak..tak penah tau pon boleh pakai diesel
kami pon pegi la cari botol nak beli diesel...cadangya nak beli botol air..beli tuang air..ish bazir kan..
sib baik masuk kedai nak beli air tu..ada jual minyak tanah..

tapi mahainyaaaaaaaa rm5.50 sebotol tak sampai seliter pon...dulu2 80 sen jer..huh
kurang permintaan dah kot..ada lagik ker org pakai pelita sekarang ni..semua dah guna letrik

9 bijik jer pasang kat sekeliling pagar depan ..

ESOK nak balik kedah ...yuhuuu..raya tak balik..so kami balik posa jer la..balik amik baju raya..balik amik kueh raya sekali

2 comments:

riz said...

Ana,rajinnya hang...

my little family said...

akak plak plan nk beraya lama kat kg..sbb ni turn akak lak.. :-)
siap berangan bagai dah nih..alih2 cuti xlepas.. pujuk nyer pujuk dapat la 2 ari... huhu xbest ahh tp xpe ..dr xdapat lgsung..
kejam sggh! last minit br cakap ikut ISO..huh! cuti 7 ari tp leh gn 2 ari jek.. :-p

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin