MELEPASKAN RINDU | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, August 19, 2010

MELEPASKAN RINDU

dia rindu sampai demam
bukan rindu kat aku ..rindu kat bapak dia!aduhhh kecik ati mama tauuuuuuu ..

aku balik dari sarawak ..khamis malam jumaat...sabtu baru nak amik anak2 kat melaka..

boleh pulak mlm tu en ali ajak pi tgk wayang!dah la baru sampai..ngntuk giler...tapi tak per la nak layan la jugak kehendak dia...tapi tak jadik sebab dia sakit gigi ..
sebelum tu..mak tepon bgtau aiman demam..panas sgt badan..ubat taknak makan..tapi still aktif
aku dok agak dalamhati..demam rindu la kot tu


sampai2 jer umah nenek...carik bapak dia duluuuuuu...kalau dulu kecik2..dia lari terkam kat aku masa aku tinggal gi singapore tu..sampai nak nanges masa tu...
baru2 ni..amboiiiiii..dah tak rindu kat mama!
bapak letih tak tido malam tu ada keje...aiman dok gesel2 la kat ujung kaki
sampai aku kejut bapak dia..baru dia dok baring peluk atas dada..rindu nau
pastu terus tak demam dah!

adik pon terpaksa mengalah bagi abang...
kat mana ruang utk mama ni?ahak!



peluk2 sampai terlena
mak cete dia ckp
"saya rinduuuuu bapak"
"saya sayang bapak"
nenek tanya "mama?"
"mama sayang gak"
uhuk!sedihhh tau
aku agak la kan..mungkin sbb 2 minggu dia tak jumpa bapak...tu yg rindu sgt kot
ngn aku seminggu jer tinggal..haa nk sedapkan hati....
abg din kata "ko ni auta la aimannnn..semalam bukan main panas lagik badan..arini segar"
tengok keadaan mcm ni..kecian kat anak2..derang pon ada perasaan rindu tu..
then terpikir..mcm mana la yg berpisah ibu bapa tu kan...

3 comments:

Najwa said...

anak lelaki mmg mcm ni kot..umar kalo blk dr neseri msuk je keta terus cium ayah dia..aku yg ddk terponggok kt sebelah ni dia x cium pun..lepas aku merajuk bru dia la hari2 blk cium aku..tu pun cium ayah gak dlu bru cium mama..huhu

nieda said...

alahai...sian aiman demam rindu

Em's Family said...

and macam mane pulak lah budak kecik yang mak ayah dia dah dipanggil ilahi.. sedih kan

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin