KUIH PERTAMA SEUMUR HIDUP KU... | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, August 23, 2010

KUIH PERTAMA SEUMUR HIDUP KU...

kuih yg kubuat sendiri dengan susah payah nya dgn 2 anak2 yg perlukan perhatian ..
mmg kuih ni kuih kedua termudah di dunia...(kuih plg sng..kuih tunjuk2 :P)

masa tgh dok buat tu...sambil hati berkata2...berbaloi jugak la kalau oder kueh
oder main rasa2 ..bayar duit..dapat kueh

kalau buat sendiri..beli bahan2..tak cukop bahan pi lagik sekalik
pastu lenguh gak dok buat tu hehe sorang2 la katakan
pastu anak2 lagik ..kejap mintak itu..kejap mintak ini..bukak itu ini..habis terabur cornflakes satu umah..bila aku dah naik hangin tengok berterabur tu..ngadu kat bapak dia .. (bapak keluar beli barang masa kejadian tabut menabur tu)

"susah2 tak yah buat kueh la.."
wah22222 org laki...sng bangat jawapan nyer yerrrrr..org cerita nak mintak simpati..
tapi lepas tu dia tlg sapu la jugak ehheheheh


cornflakes madu+peanut butter

aku beli buah campuran dlm kotak tu...igtkan byk la cerinya...rupanya kismis jer byk..tak nampak campuran pon la..huhu tak menyerlah tak de ceri



dgn flash..nampak kuning sgt pulak



dpt ler byk ni...sekotak cornflakes besar..cup 200..hangus 15bijik..salah setting suhu ngn kelam kabut anak2 tu..
ada lebih lagik ..tp cup tak cukop dah..may be leh dpt 220 kalau tak hangus

dah bg mak mentua rasa..
"mak..ni kueh pertama saya buat seumur hidup hehe..percubaan pertama..mak rasa la..saya tak rasa pon..tak tau rasa apa"

nyata sekali..jawapan mereka memberangsangkan
habis dah satu tupperware yg bg tu..
alhamdulillah...tak sia2 percubaan pertama

next.......!cewahh

7 comments:

:: HUSNA :: said...

cdg cuti merdeka ni pun nk buat biskut ni..

mama uzma said...

ok lah tuh kak...
ada gak niat nak mencuba...
taniah2...!!

genny da bomb said...

ya ya ana sudah mula mengorak langkahhhhH!!!!caiyuk2 ana..ini sudah advance dari aku yg tak berapa gak la nak advance nih hehe..

my little family said...

sebenarnya klu bt sdri tu mmg untung tp mslhnya mmg malas la bab2 ni.. hehe
bila ntah nk mai mood R ni.. :-)

nanti leh la pos ke SP ni sket.. :-)

Najwa said...

wahhhh..caya lah ana..bole go to next step - biskut raya yg kena gelek2 n terap :D

Fiena said...

tahniah2...
confirm dh ni bole wat open house
hahahaha

kirana said...

husna,
buat2....jgn tak buat ..cuti panjang tu

mama uzma,
hiks..malu jer kueh mudah yg amat

geni,
tak aihhh aku tak potong hang lagik :P


k.ayu,
penat gak buat sdri ..lagi pulak masa kite pon terhad..buat benda ni..masa utk anak2 mmg tak da lah

najwa,
haha tu tahun depan :P

fiena,
tgu umah hang dulu la wehh

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin