AISYA....TAK KISAH | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, May 5, 2010

AISYA....TAK KISAH

minggu sebelum2 ni..iaitu minggu sebelum minggu lepas...lantak pi tak paham :P



tujuan nak bagitau..aritu aisya demam...demam tak baik2..bagi makan ubat..ok..lepas abih ubat..demam..masa tu aku tak gi klinik lagik..just bagi ubat demam yg ada kat rumah..antibiotik tak da..so tak bagi la lagi



pastu dah lebih 4 hari..baru bawak gi klinik...aku dok lengah sbb dia dok aktif mcm biasa..makan mcm biasa...pastu suhu badan tak panas sgt..
pulak tu masa tu balik melaka..dok tunggu balik seremban baru nak gi klinik



dah gi klinik..doktor tu refer ke kpj utk buat ujian darah..dah lebih 4 hari demam..
bahaya dia kata..sekarang denggi ngn influenza A tu ler...


sebab pegi check hari ahad..kena refer ke dept emergency ..nasib baik jugak la..cepat la sikit kan ...

amik suhu 36.3 jer..biasa la bila pi private..depa nak suruh dok wad la..aku heran gak...apsal nak kena wad lak kan..buat jer ujian darah dulu..kalau kena tahan ok la


masa nak amik darah...aku pon seriau..padahal depa cucuk kat hujung jari sikit jer...aisya nanges teresak2...tak sakit aku rasa..cuma bila dia tengok orang dok picit jari dia keluar darah ..tu dia nanges


result darah kena tunggu sejam...balik dok umah jer la..pastu derang call bgtau result
mula tu asben yg ckp ...
"sel darah putih tinggi,doktor cadangkan admit la"
"haaaaaa,sel darah putih tinggi???sakit apa lak niiiiii"gabra dah

call la lagi sekali..aku lak ckp ngn doktor nak konfemkan
"doktor,kenape anak saya..sel darah putih tinggi?"
"taakk..cuma white blood cell count lebih sikit"

oooo..ehhe mcm paham...asben kata sama la maksud tu..white blood cell..sel darah putih
rasanya sbb "count" tu kot maksud lain..
aku kata..try bagi antibiotik dulu lah...kalau tak baik demam ..baru admit..doktor pon kata ok..so lega hati...

tu hari Ahad..hari Isnin dia dah ok ..aku dok bg lagi la antibiotik tu
pastu seminggu ...demam balik..pas balik Tiara tu la...
dahhh risau semulaaaa...tapi malam tadi try tak bagi ubat demam..nak tengok dia bergantung ngn ubat ke tak..
nasib baik tadi dah tak demam....cuma nak habiskan antibiotik tu la
kalau demam lagik petang ni..kena gi klinik la..takut lah demam berulang2 ni

aisya ni cepat sikit kena demam..mungkin stop breastfeeding awal kot...kot la yer...
dia sendiri tak nak nyusu aku ....berenti sdiri..sayang tul la...mungkin la susu aku tak banyak dah kot..dia tak puas
aiman dulu syahdu2 nak stopkan dia nyusu ...




nak tayang sepit rambut tu hehe..rambut depan dah panjang..tak potong2 lagik..




punya la ngntuk.....letak jer terus zzzzzzzzz

aisya ni mcm senang sket..tak ngada2 sgt la..mungkin anak no 2..matang tu lebih..
brutal pon yer..dia yg dok bg aiman nanges .....selalu rampas barang abg dia..ganassss

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin