CERITA 5 HARI DI BUKIT RAYA | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, June 1, 2010

CERITA 5 HARI DI BUKIT RAYA

puas hati balik kampung 5 hari..sesuai la lama tak balik dari awal tahun kan

pertama sekali...aku telah berjaya menyahut cabaran nak bertolak kul 7..tapi bukan kul 7..kul 8 pagi..kelewatan berpunca dari en ali hahahha..memang sedap tuduh orang kan

tepat jam 145 ptg..sampai di depan pintu umah ku ini


disambut dengan hidangan masakan mak aku...gulai kepala ikan,sambal belacan berulamkan pucuk gajus...kat sini payaaahhh nak cari ulam pucuk2 gini..balik sana ..mmg syiok.
aku suka ulam2..mcm org tua lak kan..

pastu rehat2 la....sampai ke malam..takkan nak cergas gi tengok wayang kot kan..
mmg dalam keta dah plan nk tgk wayang dan makan laksa..tapi tak tau bila

durian kampung ..ayah aku gi amik kat kg dia kat Padang Durian..nama tempat pon padang durian..tp kurang manis sikit..ada la sebijik 2 manis..
mak buat serawa durian..pastu esoknya bekfes pulut durian....mmg best menternak lemak kalau balik kampung

malam kedua meronda cari panggung wayang..susah tul nak cari panggung kat alor setar...hehe aku muda2 dulu tak penah tgk wayang..yg aku tau ada cathay jer ..yg mcm berhantu tu
psatu tanya cik gogel..wayang kat alor setar..ada satu jer...kat alor star mall..tu pon baru bukak berapa tahun ja ..
misi mencari ..tanya pak gad..sebab mmg tak da ciri2 ada panggung wayang..tersorok sikit
dah sampai pintu masuk..cari kaunter tiket tak jumpa pulak.
tanya la org sekitar situ ..
"wayang tutup"
"dah lama ke tutup"...aku igt tutup sbb tak laku ke apa
"harini tutup awal..malam ni malam jumaat"
huhuhu...malu2...org malam jumaat .beribadat..kami pi cari wayang lak
bagus kan kat kedah :)
lepas tu gi layan laksa kat stadium..malang sekali laksa paklong dah tutup..layan kedai lain jer la
balik dengan frust..terpaksa beli topi ben10 kat aiman sbg umpan dia kena tinggal
aisya tak kisah duduk ngn mak tok..
Jumaat malam sabtu..ajak mak ayah gi makan ikan bakar..tapi mak taknak..sakit jari tgn katanya
pergi lah kami mencari wayang dan mencari makan ikan bakar di kuala kedah..bab makan nnt aku stori lain entri ..


kesimpulannnya..kami tak dpt tengok wayang!!mlm tu pegi penuh la seat..tinggal seat depan..aku tak mau..pening tgk dekat2
ada 2 cete jer tayang mlm tu..satu cete baru ngn satu lagi cete tamil..takkan nak layan tamil kot kan..



hari sabtu..saja nak menjelajah utara
dari bukit kayu hitam ke padang besar..dari padang besar..ke kuala perlis..
suami saya sangat gigih
mula2 gi bukit kayu hitam...mmg tak best bagai dikata..sunyi gitu jer..option barang2 pon tak banyak
tapi angkut gak toto ngn barang kat bawah ni..
pastu asben ajak gi padang besar
kat situ lagik happening....byk barang2..tp kami tak beli apa pon
just beli barang2 makan jer kat situ..cuma nk gi jenjalan jer tengok
gambar ladang tebu...luas saujana memandang ...
on the way ke kuala perlis..gigih dia nak gi sana nak cari laksa kuala perlis yg sedap
dah sampai jeti tu..tanya2 la org kat mana best laksa ..
bila makan jer..dia kata tak sedap pulak...
huhuuh penat jer datang jauh2...lidah dia ni susah sikit
oder nak makan durian..tapi keras pulak..last2 pulangkan balik..tak jadik makan..
dah rasa dah seulas..


tiba masanya utk pulang ke pangkal jalan...huhuhuhuhu sangat malas
kul 11 baru bertolak balik
jalan pulang ke KL ..idak la jem sangat..cuma kereta banyak ..kat RnR mmg penuh la
jem dari seremban -kl
kami jalan lengang jer..untung dok seremban :)
kami sampai malam tu sebab singgah sana sini...singgah sg buluh utk projek june2010...
oleh kerana seronok berjalan sana sini berehat makan mak masak ..makanya aku jadi malas sgt2 nak masuk keja..tu yg aku malas nak cuti lama2 ni

2 comments:

rynas said...

uhh bestkan lik kampung bermanja2 dgn mak cam puteri pulak..semua makanan dimasakkan

gadisworld said...

akak..dah dekat dh ngan umah saya tuh..dkt ngan masjid changlun...dkt ngan orang jual limau bali banyak2 tuh..skrg nie bkt kayu hitam mmg takder per2er..org selalu p padang besar jer..akak leh cuba pulut ayam kat situ..mmg superb..n laksa yg sedap kat kuala perlis dkt ngan kompleks kastam..situ sedap ler..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin