KALAU HARI2 GINI...KENA DARAH TINGGI AKU | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Friday, June 25, 2010

KALAU HARI2 GINI...KENA DARAH TINGGI AKU

sampai saat ni..aku masih dok kata..cukopla 2 org anak ..cukop..
bukan taknak mengandung..tak nak bersalin..tapi kesabaran aku sgt nipis
aku takut nnt anak jadi mangsa dera pulak
masa derang kecik comei perangai comei kiut2..memang seronok belai2 main2
tapi bila umur meningkat..perangai pon dah macam2 ...fuhhhhhhhh
baru sorang sekolah ni aku dah rasa tekanan...waktu pagi aku rasa kalau amik BP mesti dah tinggi gilerr
sekarang aiman buat perangai tak mau mandi..tak mau bangun tido
time nak mandi nak bukak baju..dia menggeletis..menerajang2..menggelupur atas lantai
menjerit2...haihhhhhhhhhh tangan aku tak naik mmg saja la kan
teori buleh kata sabar2..tapi time kena jadi tu...aku boleh jadi naik hantu.
aku buleh sabar walaupon anak muntah penuh atas baju aku...dalam kete pulak tu..
tapi aku tak buleh sabar budak menjerit menangis meraung menerajang2 ..mmg aku tak sabar

time dia mood elok..bangun tido senang...mcm ni la dia..ceria ja pagi2

melentok liuk kat mama...kalau mcm ni hari2..mama pon senang hati
ini pagi2 dah stress....mcm mana nak awet muda ni :P hahaha tiba2 awet muda pulak dah

lepas marah mmg rasa kecian...aku panggey peluk2 dia balik..
aku tau aku ngamuk marah dia balik pon mcm kena rasuk hantu
ada org kata ..kalau kite marah sampai macam naik hantu tu ..mcm ada sesuatu dlm badan..ermmm tak tau lah...

mcm mana nk tingkatkan kesabaran ni....
oleh kerana stress ...tengahari ni aku nak gi shopping bedak..blusher..lipstik...semua benda habis..tu lagik stress kot :P

13 comments:

mazzuana said...

aku rasa sindrom syok cuti sekolah la ana...adam sekarang ni pun kemain susah nakbangun, pepagi mesti nak melalak tapi tak lasting, sekejap je la...

ain said...

mmg budak ada mood dia jugak....
kadang2 kita pun boleh hilang sabar...

peliknya, anak ain kalo ayah dia cakap jer, mesti ikut...
kalo ain cakap, hampeh dia buat dunno ja...

jgn stress!!pi shopping wat terapi!!:)

AyunasiA said...

haaa dah beli bedak lipstik tu, pagi2 lukislah smiley kat muka. marah pon nampak senyum hihihi

genny da bomb said...

buat mcm aku..takmo bangun simbah air ke muka..kekekekek..

aku buat tak kisah dia nk ngamuk ke ape ke..ngamuk dia benti la kalo kita buat tak kisah..

Saliza said...

aku pun ada masalah yg sama cam hang...
haikal bukan main liat lagi nak bgn pagi..dah ler tuh kena layan macam raja sbb x nak dia meraung2 pagi sbb kat sini kalau bising jiran2 marah..tensen betul aku...selalu kena tinggal bas...terpaksalah pi hantaq pg2...geram pun ada..byq duit bas tp dok kena pi hantaq pagi2...

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

uish.. riso pulak anak dah besar nnti tak mo mandi,bangun pagi..skrg pagi2 sblm anta taska wajib mandikan dulu.. ehehe

Najwa said...

so far umar lom penah lg la mengamuk2 mcmtu..buat perangai mengada2 sket2 tu biasa la..kalo buat perangai xnk bangun aku ckp kt dia bila aku dh siap mmg aku tnggl je dia kalo dia x siap lg..

Diarihatiku1976 said...

mmg budak ada mood dia jugak....
kadang2 kita pun boleh hilang sabar.

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

betol2 kesabaran memng teruji bila dah makin besa..macam2 peel..

SUZIE APAI said...

hiks....aku paham benor.....

sama la kita

JJay said...

hahahahahaha..
aku paham perasaan n posting hg..
aku pun cam hg gak...tak sabar..
tak tahu cemana ayesh nak sekolah nanti..

kirana said...

mazz,
aaa mungkin la kot...dia dah start gi umah pengasuh kejap masa cuti aritu..tu yg jd malas tu

ain,
ok la mau dgr gak cakap slah sorang...ni tak makan pujuk ni

ayunasia,
hahhaha pandai ko

geni,
buat tak kisah boleh kalau banyak masa...ni dah la kelamkabut kan..kalau gi sdiri tak kisah..ni carpool

sal,
huishhh jiran marah ker...huhuhuh lagik tensen tuuu

fiza,
tu la cabaran mcm2 peel derang ni..lain umur lain cabarannnya

najwa,
aku ugut la nk tinggai ke apa ker...dia wat bodo tido jer...tarik selimut lagik lak tu

k.ina,
mmg hilang sabar kalau hari2 gini

ummi aishah,
betullll.....

suzie,
terima kasih kerana memahami diriku :p

jj,
heehhe paham tak pa...ada gak geng aku :P

rynas said...

dulu2kan Ana masa2 kecik2 kalau tak mau pg sekolah cam tu dengar suara ayah terus jer bangun takut kena pukul. tapi bdk sekarang ni kalau kena pukul boleh ileks lagi cam tak der apa2. tak tahu ler pendekatan macam mana..org kata kalau pukul nanti bila besar lg degil..tapi kalau tak pukul teruk lagi pula..haiyaaa..saya pun tensen gak ni wpun anak tak ler sampai ngamuk2 gitu..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin