PROJEK JUNE2010 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, June 2, 2010

PROJEK JUNE2010

dapat teka projek apa kah ini?

aku namakan projek PONDOK KASIH ..cewahh..
pondok yg akan digunakan utk berkasih syg bersama anak2..suami
pondok yg akan digunakan utk berehat tengok anak main kat laman
pondok yg akan digunakan utk minum air teh dgn goreng pisang yg dibeli :P pada waktu petang
pondok yg akan digunakan utk tetamu yg tak mau masuk umah nak lepak2 sembang kat luar..mungkin tetamu yg suka berasap ...


setelah sevey2..kat mana kami nampak tepi jalan ..berenti amik no phone tanya
baru2 ni hampir2 nak tempah kat Melaka...kami bajet nak bayar upah saja..kayu kami sediakan..asben nak beli kayu tiang TNB tu ..
upah saja RM1500...transport rm300 ..tu belum lagik ckp nak tempat sandar ke ..letak trelis ke apa la gi..tu kira bajet tuk pondok kosong..

pastu baru ni balik kg..ternampak iklan dlm paper..
terus asben koyak simpan dlm wallet dia..semangat betul


balik dari kedah..terus singgah sini..mana lagik..kat Sg buloh lah ..penah nampak dah kedai ni cuma tak sempat singgah ..kedai tutup dan tak tau nak masuk ikut mana

nama kedai ni Dreebu ...depa buat offer separuh rege...apa lagik..terus bayar booking
mcm org ngntuk disorong bantal..mana nak dapat murah mcm ni...
sekarang ni tak sabar nak tunggu depa mai pasang..21 hari bg masa


ni update tanaman yg suami ku tanam...kira jadik jugak la tangan dia bercucuk tanam


daun kari..tak penah rasmi guna lagik




kacang panjang baru dok menjalar



pokok cili berbuah sebijik


tu cili merah tu dah cili sulung dah digunakan masak megi


pokok kipas aku yg dah beranak 3 ..kekuningan kena panas
dulu beli 6 bilah daun jer..skrg dah btambah 3


pasni nak cari kedai beli batu pemijak ...
nak susun buat pemijak ke PONDOK KASIH
berangan :)

7 comments:

SUZIE APAI said...

yes...caya la.....chanteekkkkk...

aku pun suka gazebo tu...

:: iManja :: said...

ha kiter taw tpt yg kt sg buluh tuh...dedekat flyover highway guthrie rasanye kan....kalau blk kg pon slalu lalu situ mesti nak usyar tpt ni....dapat berangan ja...coz tanah kat umah sgtlah ciput....tk payah brangan langsung nak berteduh kt pondok kasih...cantik² harus update gambo yer

Diarihatiku1976 said...

WAHHH... KALO TEMPAH LANDSCAP PUN CUN KOT....

mazzuana said...

nak jugak tapi apa hal nak buat gazebo bagai umah atas kayangan kan??? takpe la ana..aku happy untuk kau...sg buloh memang heaven landscape2 ni..

Ummi Aisyah said...

cantekla pondok kaseh tu hehe..bape harga nya tu?berkenan lak tengok

Lilas Gambeta said...

pondok hg dh siap nnt roger aaa..nk la pi lepak2 dlm pondok hg..kelas gitu umah ada pondok2..best..best..

kirana said...

suzie,
pondok jer tu wehhhh
gazebo mahaiiii

sue,
ya betulllllll ehe tepat sekalik!
yg saiz kecik pon ada ...buleh jer derang customized buat
kami pon amik kecik gak 5x5 ja

mazz,
aaa aku jadi tak keruan kalau lalu sg buloh..memanggil2 utk singgah..huhu..

ummi aisyah,
harga ikut size ..yg gambar asben dok tu.. rm1990 ..separuh rege selepas offer..
kalau nak tambah2 lagik...kena tambah rege la
yg kecik 4x4 rm990 ..tiang dia kecik sikit la..mcm2 ada design..cuba gi tgk..

najwa,
ish aku igt kan sapa la tadi nama mcm2 aihhhhhhhh...ehhe
nnt mai la lepak2 kat pondok aku sambil2 kite berjoyah

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin