AIMAN PADA HARI PERTAMA | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, January 5, 2010

AIMAN PADA HARI PERTAMA

aku yg excited dan berdebar sampai termimpi2 aiman masuk sekolah
sebelum tido tu...aku ajak tido awal..bgtau dia banyak kali sebeum pejam mata tu
"esok bangun awal tau..gi keje ngn mama..aiman dah sekolah ok"
dia pon menggangguk comel tanda paham

aiman kena igt ni....hari pertama ..bapak siapkan aiman
angkat dia mandikan 645 pagi...sib baik ok tak nanges...pakaikan baju semua



nak amik gambar pagi semalam...malu2 konon..piiirahhhh

sebelum pegi tu..naik kete asing2...bapak antar aisya...aku bwk aiman
asyik la suruh kejar bapak kat depan...
mula tu dia tak naik asing ..nak sekali adik
dalam kete asik tanya mana bapak..mana adik

dah pagi tadi jem kat hiway seremban..9 kereta excident sepanjang seremban ke RnR seremban...adoiii permulaan pagi yg tak bagus

dah ngntuk2 aiman dalam kete..
sampai2 jer opis..terus jaga..tanya "bapak mana"
pastu tak lupa kartun ben10 dia nak bawak turun jugak...
bila bgtau dia ..bwk beg sekolah jer....annguk tanda patuh.



sampai di pintu masuk tadika....dia malu2....jalan pon pegang tangan aku
sebelum tu..jalan tak nak pegang..siap nyanyi2 sambil jalan tu...happy ja dia





masuk2..aku letak ja kat situ..suruh dia main..
"nanti petang mama datang amik tau"
angguk tanda patuh...wahh senanggg bangat aiman!syukur mama tak yah pujuk2 aiman
..aiman anak bapak ..kata bapaknya
ada la 2 3 orang yg nanges2 masa aku pegi tu.....takut barangkali kena tinggal ngn mak

lepas tinggalkan tu..aku jenguk tengok ...kyusuk dapat mainan
tapi budak laki tak ramai lagik masa ni..kecian tgk dia..ramai perempuan
dekat opis..dok teringat mcm mana dia kat sana..kul 11 lebih gi jenguk lagik..
nampak semuanya ok.....
mama harap aiman suka di tempat baru..mama pon senang hati :)




11 comments:

feeza said...

bgslah aiman..thumb up!!!!.

mcm ni senanglah mama aiman nak buat keje.senang hati bila tgk anak2 mudah bergaul, tp jgn pulak mudah bergaul ngan stranger plak..tu pun kena hati2.

my little family said...

Anis pun mintak nk p skolah..ari2 mintak..kesian pulak...

mazzuana said...

ana bahagianya lah kalau adam aku camtu...ni tadi siap peluk tiang tangga tak mo naik kelas dia...kat kelas bantai melalak lagi...tapi tu la lain budak lain gayanya ye tak????

cendawanintim said...

so sweet lah aiman nih...

cikda said...

ana
wahh senang a hang..steady jek ek..
bagus bagus...

NaZa said...

sib baik aiman ok.,.. klu x asyik hilang je mama dia dr tempat plak. hihih

PuteriSatu said...

gud boy la aiman... harap aqilah nanti cam aiman gak ar..

awien80 said...

wah, bagus kan ada tadika kat tempat keje...best2

JJay said...

best la bawa aiman pi keja..aku dulu pun bawa aywsh pi opis...sejak kena kuar outstation jek antar pengasuh..anyway..bestkan

mama uzma said...

wahh syoknya aiman kat school
gud boy la dia...jadi anak yg pandai ye syg..

kirana said...

fizah,
mmg senang hati pon ..hihi harap2 terus berkekalan gini ler

k.ayu,
ok la tu..leh la antor tu..

mazz,
aa aku baca entri ko.hehe saja menguji mama dia la tu..sabar2..nnt2 ok la tu

cendawan,
sweet auntie ek haha

aida,
aaa senang..aku lak rasa tak tercabar cewahhhhh


naza,
ok2 pon rasa nk gi jenguk jer tgk dia wat apa...saja excited..

k.puteri,
ok la tu...aqilah tgk ok ja ngn org


awien,
aaa tu pon utk baby belum ada..kalau ada syiok lagik

jj,
yer la senang gi keje balik sekalik..

mama uzma,
insyaallah...tq

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin