DRAMA HARI KEDUA | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, January 7, 2010

DRAMA HARI KEDUA

dah selesai hari pertama...mama pon kira nak senang hati la jugak..tapi still takut gak..
mana tau..esok dia buat hal tak mau bangun mandi..tak nak pegi sekolah kan..

so malam tu..ajak dia tido awal..lepas dia layan kartun dia sekejap..pastu dia pon akur naik tidur


sebelum tidur..gurau senda main dengan adik dulu...kecian adik..tak da kawan yer kat umah mak...aku suka tengok depa ni gaduh2 comel...adik ni suka kacau abang dia..suka stunt atas abg dia.suka tarik rambut..ada jer dia nak kacau abang..mmg dia suka buli aiman tapi hati sensitip tu..perwatakan jer kasar..haha tak sesuai :P


pagi hari kedua tu,dia terbangun sendiri..kul 630 gitu....tak sabar nak mandi ngn bapak
tunggu kat depan pintu bilik air tu...tunggu bapak yang tengah mandi..


pastu dah siap awal ..duduk la tunggu kami siap...semangat dia..pakai baju sukan utk hari tu
baju merah uniform tu dia tak berapa suka pakai..tak selesa kot

dah turun bawah tu..dia bukak pintu..tunggu depan pintu...wah tak saku dok kemas barang2 lagi..tak sabar2 tu nak gi sekolah
tapi hari tu tak bawak dah kartun ben10 dia..atas nasihat bapak..cewahh..dengar cakap bapak tu

pastu yg jadi drama tu...aku gi antar aisya sekalik lah...masa sampai kat rumah pengasuh tu..aiman dalam kereta dah panggey "maaaakkkkk"
pastu kak chom pon bukak pintu angkat dukung dia..berpelukan dua2 tu melepaskan rindu...amboi rindu nau ..macam dalam drama tu haha

dia nak ikut masuk dalam rumah...lepas aku pujuk dia.."petang nnt kite datang amik adik yer"
ok la dia..


share bihun ngn mama


kat tadika tak tau lah dia makan mcm mana..tak sempat nak tanya cikgu dia lagik
masuk jer...terus capai mainan ....
kat sini ada megablocks..kat rumah aku beli yg kecik jer...agaknya tu dia excited kot hahaha
lain kali tak yah beli mainan yg dah ada kat tadika ni...jimat2


tak cukop drama pagi hari..petang pon dia buat drama ngn aku...
masa nak gi amik tu..dia lari2..aku tarik la tangan supaya dia tak lari keluar...pastu dia terduduk cam terjatuh..pastu aku tarik tangan dia suruh bangun...
tiba2 jer dia nanges tak keluar air mata..sambil pegan tangan sebelah lagik..ala2 tangan terseliuh tu..aku ni tiup2 la urut2..tapi dia dok merengek nanges lagik mcm sakit la
dah jalan2 tu..aku umpan ngn gula2..nak test tangan dia buleh pegang ke tak..
memang dia tak lepas pegang tgn lagik satu..dia nganga jer mulut suruh suap gula2 tu
dalam kereta dok diam jer...muka masam cam merajuk..cam marah ngn aku...
tapi tak nanges pon..bila aku sebut2 cete pasal sakit tgn dia tu..mula dia buat merengek nanges.
aku pon call la asben mintak balik awal...nak bawak gi urut la ni..
sampai2 jer kat seremban..masih buat lembik sakit tgn lagik
masuk jer kete aku..aku hulur kek..dia buleh amik..pastu dengan selambe jer dia lepas tangan dia..
sampai umah pengasuh ,dia lari2 lagik kejar2 ngn kakak hanim dia tu...
haihhhhhhh ko tiba2 tak sakit pulak ek
dia dok pegang tangan lagu tu ler dari tadika sampai seremban
sampai la harini ..ok jer tangan dia tu...memang tipu mama betul la
ko memang auta yer aiman!


3 comments:

feeza said...

sebenarnya aiman tu rindu kat ko ngan pengasuh dia... tu yg manja2 sket tu.
biasalah bdk2..dia nk dptkan perhatian lepas seharian duk kat tadika..at least dia buat mcm tu dia nak lepaskan rindu...hehehehe

my little family said...

tu tanda aiman bijakkan? :-)
Anis pulak klu dah kuar rumah p taman ke umah pengasuh ke, main beskal ke..mesti payah nk suh msuk umah balik..siap nangis2 berlakon.

mama uzma said...

semakin hari semakin hebat lakonan aiman..hihi...bijak2...!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin