SEBENARNYA RASA BERSALAH JUGAK | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, September 14, 2009

SEBENARNYA RASA BERSALAH JUGAK

minggu depan dah nak raya ..
esok last aku keja ...yeayyyy tapi pasni mesti liat nak masuk keja balik dah cuti lama2
sebenarnya puasa kali ni..istimewanya bila suami turut sama bangun menyediakan sahur
suami saya bukan reti masak...jadik bila dia cuba tu..kira sgt istimewa bagi diriku hihiihihi

bukan sengaja taknak bgun sediakan sahur..time aku jaga..time alarm bunyik..time tu jugak la..si kecik tu nak susu...dah tu cmner nak bangun..terpaksa la..si suami menjalankan tugas hehe

ada tu dia bgn msak nasik,panaskan lauk2 jer
goreng ikan masin...masak sup ketam...

pastu kdg2 dia masak nasi siap sblm tido...so sahur leh lewat sket bangun..


ni cubaan buat nasi goreng...aku tolong potong2 bahan



pastu..pagi kelmarin..dia bangun masak kan sardin...pastu masak nasik
sedih sgt..sardin dah jadik dah..nasik la mentah sket..sbb dia kurang air..dan terlupa nk tutup periuk nasi.. (baru tau...walau pakai periuk letrik pon len mentah gak..mungkin sbb tak tutup kot)
masa makan tu..dia kata..kalut sampai terlupa nk tutup periuk...huhuh sedih aku..bersalahnya rasa ...
memang seronok...pabila org kejut utk makan..bangun2 makanan dah terhidangkan..kalo hari2 mmg melemak lah..
saya sgt menghargai pengorbanan suamiku bangun dari kesedapan tido menyediakan sahur..tq!

10 comments:

genny da bomb said...

hoho bagusnya...laki aku bgn makan ja...tu pun jenuh jerit2 baru nk tunrun..hangin ja aku..tapi kadang2 ja sahur..kadang2 bgn minum air ja pastu tido balik ehehehhee

KV said...

ana,
akak sahur tak makan nasik (berbuka pun). Just minum air, kurma atau cis kek bedebah. Kdg2 hubby goreng telur mata kobou cicah kicap. Tp mmg hubby la yg siapkan semua. Akak bangun makan jer. Tenkiu mmmuah utk cik suami.

my little family said...

Ana, untung dpt cik abe mcm tu..mesti dia kembang semangkuk org pakat dok puji dia nih..hahaha

abe akak klu akak tak bgn bt air, dia kompom telan air putih je..punyer la 'rajin' abe ku tuh..hahaha

my little family said...

Rabu dah start cuti ka? wow!..x semangat je rs nk raya kali ni..:-(

shahi said...

wah... beruntung nyer.... hubby k. Shahi senang jer... ada biscuit pun dah ok... sebab tak lalu makan berat pagi2....

shahi said...

wah... beruntung nyer.... hubby k. Shahi senang jer... ada biscuit pun dah ok... sebab tak lalu makan berat pagi2....

NaZa said...

waa.. rajinnya en ali yek... bagus2..

asben aku selalu panaskan lauk je, sbb lauk sahur sama ngn lauk berbuka.. tp dia bgn selalu sama2 ngn aku, sambil2 aku panaskan lauk, dia wat air.. tetap rajin gak la. hihih

kirana said...

geni,
dia kena bangun gak..sbb dia bukak tak mkn nasik..
aku pon sama la...kena bgn..sbb nyuskan aisya..kang siang lembik aku


kv,
akak kuat tak pa..hehehe saya ni lemah tak makan nasik..

k.ayu,
hahahhaha..dia pon terpaksa kak..kang tak bangun sapa nk buat kan..
pasaipa tak smgt nak rya?
ana smgt..sbb balik kedah thun ni hehehehe

k.shahi,
untung la sat masa posa ni...ehhe
ana kalo ikut ut makan nasik ngn serunding dah ok..tp dia kena ada kuah2..tu kena masak

naza,
ada la jugak sikap rajin dia..tang malas pon ada naza ooooiii ehehhe
kira ok la tu..bgn sama2 tolong buat ...rajin la kira

mama uzma said...

hahaha...
itu la untung ada anak kecik gak kan..jahat2...!!

mcm iena...
mmg en abg masakkan nasi sblum tido..pastu bangun sahur dia yg kejut..iena panaskan lauk ke msk telur goreng ke..hidang2 iena sambung terbongkang blik..keh3..
iena x suka mkn nasi klu sahur..cukupla mkn sebiji kurma..
sbb kul 5:30 nak bangun uruskan taska..huhu tu yg tinggalkan en abg mkn sorang2..kejamkan..!!

cikda said...

ana
sedih aku baca entry nie..
tu la pengorbanan En Ali..selepas ada anak..hehehe..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin